Citat:
Ursprungligen postat av Dreamis
Jag vill inte ge mig in i någon paj kastning. Men jag förstår inte riktigt vad du menar med att man som oftast blir sittande med spikar på slutet?
Det hela beror på om man lyckas sätta sina utgångar eller A-hästar. Sätter du utgång i första och en a-häst i tredje. Sitter du fint inför resten. Det hela avgörs ju hur bra man rankar. Om ranken sitter bra eller dåligt i början det vet man aldrig 
//Dreamis
|
Citat:
Ursprungligen postat av anderna
Det sunda förnuftet säger mig att man måste ha sju rätt på ramen för att kunna få sju rätt...
Därför är det i mina ögon bättre att som nybörjare lägga fokus på att ramen ska ha sju rätt. Sen ska man givetvis inte göra en ram på 40 000 rader och kräva att 4/5 A hästar ska gå in.
|
Jag uttryckte mig lite provokativt med flit, och det gav ju också två snabba svar... ;-)
Ska man ha en reduceringsgrad på över 90% blir villkoren väldigt snäva. Det är en matematisk sanning och inget jag sitter här och hittar på.
Dreamis: Har man många hästar på ramen är sannolikheten hög att du har alla rätt efter ett par avdelningar, men det kommer förmodligen vara oerhört få av enkelraderna som har chans till alla rätt. Därefter måste allt gå exakt din väg för att nå alla rätt. Det som beskrivs med att man sitter kvar med många hästar i de sista avdelningarna bygger ju på att allt gått din väg i de första avdelningarna.
anderna: Jag har hellre 6 rätt på ramen och 6 rätt i det reducerade än 7 rätt på ramen och 5 rätt i det reducerade... För hård reducering tycker jag gör att systemen nästan blir som de klassiska R-systemen på Stryktipset, där det inte hjälper om du har alla rätt på ramen, det är ändå slumpen som avgör om du har 11, 12 eller 13 rätt.
Det funkar säkert för vissa, om man har järnkoll på omgången och hästarna, men som nybörjare tror jag risken är stor att man lurar sig själv, och det kommer sluta med att man tycker reducerade system bara är skit...