Visa ett inlägg
Gammal 2012-02-03, 11:34   #299
MrTilt
 
MrTilts avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Oslo
Inlägg: 53
Sharp$: 250
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av greedy Visa inlägg
Tito:s simulering ger lite info om vad man kan förvänta sig från detta system.

https://www.sharps.se/forums/108110-post76.html

ROI:n är som bekant samma i längden, och då kan man utläsa att 2-6-bettingsystemet i tito:s exempel omsatte ca 33 milj över 1 milj spel, dvs, ca 33 kr per spelat bet. Flatbet med en insats på 34 kr eller mer som standardinsats hade gett mer vinst än 2-6-system med 10 kr som startinsats.

Applicerar man detta på sitt egna spel så ska man alltså värdera hur stor andel ens första bet i serien är av sin totala bankrulle. Då jag inte har spelat detta system har jag ingen aning om hur stor andel första bettet ligger på, men av simuleringen ovan så verkar det som att den inte bör vara speciellt många gånger mindre än en tänkt flat-bet-insats.

Någon som spelar 2-6 som kan ge en ungefärlig uppskattning av hur stor andel av deras bankrulle första insatsen är?
Min första insats på 2-6 systemet är ca 1% av rullen oavsett hur stort värde jag finner i oddsen. Det som för mig blir lite knivigt är när b5&b6 kommer. Då riskerar jag mkt speciellt med tanke på att man har en del juice. Jag har därför inte startat med någon större bankrulle när jag testar ut systemet.
Det jag ser som positivt med systemet är att jag får "lov" att tilta lite alltså missar jag 3 spel i rad kan jag systemriktigt lägga en.större summa på nästa bet. Jag har nu bara lagt 24 spel och en ordentlig utvärdering gör jag först vid ca 200 bets. Kommer däremot aldrig spela en b6 när jag ligger 0-5.
MrTilt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat