Citat:
Ursprungligen postat av tompa87
Skall dock tilläggas att man fick 2 man utvisade.
Och som du säger, på Anfield är man EXTREMT svårslagna.
Som sagt, totalt omöjlig att säga något om. Hur ser skadeläget ut i Tottenham? Om Bale spelar till vänster får han förmodligen Johnson emot sig och då tror jag på Tottenham för det är en rejäl mismatch IMO.
|
Svårtippad match, håller ändå Pool för favorit av ett par anledningar. Självförtroendet lär vara på topp efter en hoper fina skalper sista dagarna. Suarez är tillbaka (eller har jag fel nu och det är en match till?). Charlie Adam visade glimtar av den form som gjorde att Pool värvade honom från början. Jag och bror min har spytt galla över Adam hela hösten/vintern, men senast (visserligen mot ett svagt wolves) tycker jag han var riktigt bra. Får man igång Adam är det ett grymt sparkapital.
Bortsett från backlinjen har man också varvat rätt friskt mellan spelarna. Adam vilade till exempel i cupmatchen mot Oldham, utgick i 55 i ett par av de senaste matcherna och byttes in sent mot United. Senaste matchen mot Wolves är egentligen enda han spelat i stort sett hela matchen. Gerrard har även han vilat en del. Kuyt, Carrol och Bellamy har inte heller spelats så våldsamt intensivt sett till hela säsongen. Största frågetecknet där är väl Bellamy om han har känningar av sitt knä. Hans form är ju dock smått sanslös och har svårt att se att något ska stoppa honom på måndag.
Dessutom är man grymt starka hemma. Jag har svårt att se att man förlorar. Men, med tanke på hur oddsen ligger är ändå
värdet helt klart på x eller 2.
Mitt tips är x och kommer spela både kryss och en liten peng på 1-1