Visa ett inlägg
Gammal 2012-02-03, 14:27   #301
greedy
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 247
Sharp$: 1540

greedys betting
Stats: 141 - 122 - 17
ROI: 107.69%
Vinstprocent: 53.61%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MrTilt Visa inlägg
Min första insats på 2-6 systemet är ca 1% av rullen oavsett hur stort värde jag finner i oddsen. Det som för mig blir lite knivigt är när b5&b6 kommer. Då riskerar jag mkt speciellt med tanke på att man har en del juice. Jag har därför inte startat med någon större bankrulle när jag testar ut systemet.
Det jag ser som positivt med systemet är att jag får "lov" att tilta lite alltså missar jag 3 spel i rad kan jag systemriktigt lägga en.större summa på nästa bet. Jag har nu bara lagt 24 spel och en ordentlig utvärdering gör jag först vid ca 200 bets. Kommer däremot aldrig spela en b6 när jag ligger 0-5.
Tack! Ponera alltså att någon med samma insats spelar en serie som går 0-5 (egentligen vore den serien man går 1-5 vara mer intressant men säg 0-5 för enkelhetens skull). Antag vidare 2 i odds.

1%, 2%, ,6 % 4%, 8%. Dvs om man går 0-5 så förlorar man 21% av rullen. För att ha en motsvarande flatbet-insats, dvs. en insats som gör att man förlorar 21% om man går 0-5 är strax över 4%.

Detta bör betyda att man bör vinna mer i längden av att lira flatbet, förutsatt att ens siffror stämmer hyfsat överens med de som tito använde (~109 ROI, 55% träff-%). Visserligen kan man argumentera att 4% av rullen är högt för flatbet, men å andra sidan så motsvarar det samma risk som vid 2-6.

Om man sedan antar att man inte spelar matcher när man hamnar i ett B5 eller B6 för att man inte är säker på matchen, så kan man resonera att man tappar ännu mer värde. Någonting att tänka på alltså...
greedy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat