Visa ett inlägg
Gammal 2012-02-08, 23:57   #29
Lazlo
Administrator

Lazlos avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 25126

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Snabbmakaroner Visa inlägg
Nu förklarade du något som inte Stekel förklarat förut. Det tackar jag för.

Om ett gott råd inte är motiverat med en förklaring så är det meningslöst.

Finns det en chans att han bara springer väldigt bra? . I poker kan man ju till exempel ha positiv varians och hamna över EV i typ 20k händer, vilket är helt sjukt mycket.

I övrigt som en liten bonus kan man ju argumentera att någon som har ett negativt resultat på nästan alla sina spreadsheets - inte är kapabel till att ge goda råd. Även speltorskar som förlorat hus och fru har ju erfarenhet, att hjälpa och vägleda någon kan man först göra bra när man själv lyckats. Syftar nu på Stekel som du kanske förstår.
Nej.

I övrigt så har det hela spårat ur. Frågan va om det är viktigt att ha ett system och det övergick till att diskutera en snubbe som lekt fram ett monstersheet. Det finns inget att diskutera angående sheetet, det är tydligt men för att återgå till den egentliga frågeställningen så kan jag säga att:

Det är inte viktigt alls att ha ett system. Det viktiga är att hitta bra och vinnande spel på ett eller annat sätt. Ett system gör inte en förlorande spelare till en vinnare som det så många gånget sagts och det stämmer. Tro inte att 2-6 eller något annat system ska göra mirakel, har du inte grunderna dvs bra och vinnande spel så kommer resultatet bara bli det samma, snarare sämre med ett system. Börja med grunderna och se till så du är vinnande flat eller en normal insatsskala innan du ska gå på något system som kan pressa dig till misstag. Det är mitt råd i frågan
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat