Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-02-08, 16:36   #16
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Det är möjligt att hans sheet är överensstämmande med verkligheten, men jag är nog ändå beredd att döpa om mig till Orvar Säfström om det skulle visa sig vara fallet.

För att förtydliga så tycker jag inte att Orvar är ett speciellt vackert namn. Säfström skulle jag nog iofs kunna leva med, men huvudsaken är det där med Orvar...



Kolla in sharps framsida och top 10 spreadsheets-listan för en referens. Där ligger de mest lönsamma sheetsen som innehåller över 200 lagda spel. En annan "tell" är att han snittar 15 spel om dagen. Och att han spelar på en massa olika ligor. Förutom att vara riktigt duktig på att värdera odds skulle det väl krävas att han är vaken dygnet runt för att samla in och analysera all nödvändig information som krävs för att göra dessa värderingar på ett sätt som ger en long term ROI på fantastiska 135%.

Räcker väl sådär...

Edit: Ett tillägg, det Corner sa men inte verkade förstå innebörden av
Citat:
Ursprungligen postat av Corner Visa inlägg
Jag tittade på de senaste 225 spelen.
56 spel lagda live. 50 vinster (!), 5 förluster och en push.
Och hur lyckades han med det här?
Spoiler:
Han har stulit Marty Mcflys tidningar...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Vlad (+5), eddieh (+2)

Senast redigerad av Stekel den 2012-02-08 klockan 16:44.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-08, 16:37   #17
 
Vlads avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 626
Sharp$: 1722
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av highwon Visa inlägg
Förstår inte riktigt hur han kan sätta så pass många live matcher, helt obskyra matcher som t.ex Santons ungdomslag, barcelonas damer, mexikos juniorhockey landslag.

Förövrigt så upptäckte jag honom här om dagen, bara ta en titt på hans 50 senaste spel och gissa vilka fyra matcher som han hade lagt upp då som jag ryggade. Ryggar 4 till nu så får vi se hur det går haha.
Neej inte de röda

Pröva och rygga de med streck ett tag och återkom. Han kan vara den nya spelgurun eller en helt vanlig spelmissbrukare/efterhandare som livespelar på allt som rör sig på Bet365
Vlad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-08, 16:41   #18
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 147
Sharp$: 987


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
En annan "tell" är att han snittar 15 spel om dagen. Och att han spelar på en massa olika ligor. Förutom att vara riktigt duktig på att värdera odds skulle det väl krävas att han är vaken dygnet runt för att samla in och analysera all nödvändig information som krävs för att göra dessa värderingar på ett sätt som ger en long term ROI på fantastiska 135%.

Vi vet ju inte hur mycket han har ryggat eller om han bara lägger egna spel.
Corner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-08, 16:50   #19
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 44
Sharp$: 322
Standard

Det borde ganska lätt gå att kolla upp hurvida han ljuger i sitt spreadsheet eller inte. Om han inte ljuger så är det ju inte så överdrivet mycket mer att diskutera.. exakt HUR han får allt att gå ihop bryr jag mig inte så mycket om, så länge han är där och jag kan dryhumpa hans rygg i hopp om att han ska smitta av sig.
Snabbmakaroner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-08, 16:57   #20
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 247
Sharp$: 1540

greedys betting
Stats: 141 - 122 - 17
ROI: 107.69%
Vinstprocent: 53.61%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Snabbmakaroner Visa inlägg
Det borde ganska lätt gå att kolla upp hurvida han ljuger i sitt spreadsheet eller inte. Om han inte ljuger så är det ju inte så överdrivet mycket mer att diskutera.. exakt HUR han får allt att gå ihop bryr jag mig inte så mycket om, så länge han är där och jag kan dryhumpa hans rygg i hopp om att han ska smitta av sig.
Men det fetstilta är ingenting du funderat över att göra innan du börjar blindrygga?
greedy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-08, 17:03   #21
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 44
Sharp$: 322
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av greedy Visa inlägg
Men det fetstilta är ingenting du funderat över att göra innan du börjar blindrygga?
Att folk ljuger "bara för att" var inget jag hade med i min beräkning, nej. Skulle han ljuga om ett enda spel jag ryggade så skulle jag märka det dirr dessutom. Så jag väntar hellre tills ett (eller typ 3, alla kan skriva fel..) - av mina ryggspel failar medans hans likadana bet lyser grönt.

Det tar ju hur lång tid som helst och sitta och jämföra resultat.
Snabbmakaroner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-08, 17:09   #22
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Snabbmakaroner Visa inlägg
Att folk ljuger "bara för att" var inget jag hade med i min beräkning, nej. Skulle han ljuga om ett enda spel jag ryggade så skulle jag märka det dirr dessutom. Så jag väntar hellre tills ett (eller typ 3, alla kan skriva fel..) - av mina ryggspel failar medans hans likadana bet lyser grönt.

Det tar ju hur lång tid som helst och sitta och jämföra resultat.
Kritiskt tänkande är bra i alla lägen och i synnerhet när det gäller pengar. Finns 100 potentiella anledningar till att han fuskar med sitt sheet, men det ger inget att spekulera närmare om den saken...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shell Peppe (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-08, 21:06   #23
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 44
Sharp$: 322
Standard

Okej. Hursomhelst så provar jag att ta ryggen på han ibland så får jag se hur det går. Jorden lär ju inte gå under för det.
Snabbmakaroner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-08, 21:43   #24
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Snabbmakaroner Visa inlägg
Okej. Hursomhelst så provar jag att ta ryggen på han ibland så får jag se hur det går. Jorden lär ju inte gå under för det.
Det är sant. Tänkte jag skulle hjälpa en nykomling som hade frågor här i nybörjarforumet men det föll ju platt när du sticker huvudet i sanden. Varför bry sig om att fråga liksom om svaren inte spelar någon roll?

Förhoppningsvis är det väl någon annan naiv nykomling som tittar in i tråden någon gång i framtiden och tar till sig av diskussionen, så det hela ger någon nytta iallafall...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5), Vlad (+1)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-08, 21:56   #25
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 44
Sharp$: 322
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Det är sant. Tänkte jag skulle hjälpa en nykomling som hade frågor här i nybörjarforumet men det föll ju platt när du sticker huvudet i sanden. Varför bry sig om att fråga liksom om svaren inte spelar någon roll?

Förhoppningsvis är det väl någon annan naiv nykomling som tittar in i tråden någon gång i framtiden och tar till sig av diskussionen, så det hela ger någon nytta iallafall...
Vad är det med attityden?
Så om jag inte håller med dig så har jag fel?

Hans bets har funkat fint hittils och jag har inte upptäckt att han slagit in något felaktigt i sin spreadsheet ännu. Om jag skulle upptäcka att han började göra det regelbundet så skulle jag givetvis släppa rygg. Ser inte vad som är så vansinnigt med det och det har du inte hellre förklarat.

Än en gång, sluta ha en så nedlåtande ton.

Senast redigerad av Snabbmakaroner den 2012-02-08 klockan 21:59.
Snabbmakaroner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-08, 22:37   #26
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

För de med lite erfarenhet förekommer det rätt uppenbart, att en person vars sheet består av 50-6 i vunna livespel och en hel del spel bokfört efter spelstopp, inte har rent mjöl i påsen. Ber man om hjälp och totalt ignorerar hjälpen så förekommer också hela tråden poänglös då du redan har en uppfattning och en plan på hur du ska genomföra saker.

Tråden är i nybörjarforumet vilket kräver lite mer tolerans från oss med lite mer erfarenhet, men jag ser inget nedlåtande i det stekel skrivit. Är mer inne på hans spår faktiskt, varför be om hjälp och synpunkter när du inte tänker lyda goda råd?

Dina pengar såklart och världen går kanske under, men du kanske får ge upp ett krogbesök eller ett par nya jeans för att du vill lära dig den hårda vägen.


209-45 var visst livespelen, 82% rätt med medeloddset 2.01.. Tjoflöjt!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Snabbmakaroner (+10)

Senast redigerad av RobinD den 2012-02-08 klockan 22:39.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-08, 22:43   #27
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 44
Sharp$: 322
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
För de med lite erfarenhet förekommer det rätt uppenbart, att en person vars sheet består av 50-6 i vunna livespel och en hel del spel bokfört efter spelstopp, inte har rent mjöl i påsen. Ber man om hjälp och totalt ignorerar hjälpen så förekommer också hela tråden poänglös då du redan har en uppfattning och en plan på hur du ska genomföra saker.

Tråden är i nybörjarforumet vilket kräver lite mer tolerans från oss med lite mer erfarenhet, men jag ser inget nedlåtande i det stekel skrivit. Är mer inne på hans spår faktiskt, varför be om hjälp och synpunkter när du inte tänker lyda goda råd?

Dina pengar såklart och världen går kanske under, men du kanske får ge upp ett krogbesök eller ett par nya jeans för att du vill lära dig den hårda vägen.


209-45 var visst livespelen, 82% rätt med medeloddset 2.01.. Tjoflöjt!
Nu förklarade du något som inte Stekel förklarat förut. Det tackar jag för.


Om ett gott råd inte är motiverat med en förklaring så är det meningslöst.


Finns det en chans att han bara springer väldigt bra? . I poker kan man ju till exempel ha positiv varians och hamna över EV i typ 20k händer, vilket är helt sjukt mycket.

I övrigt som en liten bonus kan man ju argumentera att någon som har ett negativt resultat på nästan alla sina spreadsheets - inte är kapabel till att ge goda råd. Även speltorskar som förlorat hus och fru har ju erfarenhet, att hjälpa och vägleda någon kan man först göra bra när man själv lyckats. Syftar nu på Stekel som du kanske förstår.

Senast redigerad av Snabbmakaroner den 2012-02-08 klockan 22:46.
Snabbmakaroner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-08, 22:48   #28
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Snabbmakaroner Visa inlägg
Nu förklarade du något som inte Stekel förklarat förut. Det tackar jag för.


Om ett gott råd inte är motiverat med en förklaring så är det meningslöst.


Finns det en chans att han bara springer väldigt bra? . I poker kan man ju till exempel ha positiv varians och hamna över EV i typ 20k händer, vilket är helt sjukt mycket.
Kan absolut vara positiv varians, men jag gissar på fusk snarare. Lite för få spel att utvärdera, men ingen slår böckerna live i 82% av fallen med medeloddset 2.01 under en lång tid. Ponera att han inte fuskar så kan du vänta dig förluster snart.

Kolla dessutom på hans påstådda vinst utan livespel, den är ca 1/3 av totalen om jag minns rätt 2700 av 4500 ca.

Senast redigerad av RobinD den 2012-02-08 klockan 22:49.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-08, 22:57   #29
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Snabbmakaroner Visa inlägg
Nu förklarade du något som inte Stekel förklarat förut. Det tackar jag för.


Om ett gott råd inte är motiverat med en förklaring så är det meningslöst.


Finns det en chans att han bara springer väldigt bra? . I poker kan man ju till exempel ha positiv varians och hamna över EV i typ 20k händer, vilket är helt sjukt mycket.

I övrigt som en liten bonus kan man ju argumentera att någon som har ett negativt resultat på nästan alla sina spreadsheets - inte är kapabel till att ge goda råd. Även speltorskar som förlorat hus och fru har ju erfarenhet, att hjälpa och vägleda någon kan man först göra bra när man själv lyckats. Syftar nu på Stekel som du kanske förstår.
Nej.

I övrigt så har det hela spårat ur. Frågan va om det är viktigt att ha ett system och det övergick till att diskutera en snubbe som lekt fram ett monstersheet. Det finns inget att diskutera angående sheetet, det är tydligt men för att återgå till den egentliga frågeställningen så kan jag säga att:

Det är inte viktigt alls att ha ett system. Det viktiga är att hitta bra och vinnande spel på ett eller annat sätt. Ett system gör inte en förlorande spelare till en vinnare som det så många gånget sagts och det stämmer. Tro inte att 2-6 eller något annat system ska göra mirakel, har du inte grunderna dvs bra och vinnande spel så kommer resultatet bara bli det samma, snarare sämre med ett system. Börja med grunderna och se till så du är vinnande flat eller en normal insatsskala innan du ska gå på något system som kan pressa dig till misstag. Det är mitt råd i frågan
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-08, 23:33   #30
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Snabbmakaroner Visa inlägg
Än en gång, sluta ha en så nedlåtande ton.
Ber om ursäkt om du tog illa upp, jag blev bara lite lack när det visade sig att jag lagt energi på att försöka hjälpa någon som inte verkade beredd att lyssna. Var några av de poänger jag försökte göra svårtolkade (vilket jag iofs kan förstå om du inte sett Tillbaka till framtiden t ex) så kunde du ju ha frågat vad jag menade.

Bra att du lyssnar på Robin iallafall. Övriga efterslängar tänker jag inte bemöda mig att svara på. Lycka till med dina ryggningsprojekt.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Vlad (+1), Snabbmakaroner (+10)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td