Visa ett inlägg
Gammal 2012-02-09, 07:36   #10
criba

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 554
Standard

Ovan nämnda 9 Freeman T Porter lutar det åt att jag chansspikar på lördag. Slipper både stora och lilla tyskklanten nu när Jorma hoppar upp i jollen. Enorm skillnad och Jorma är av samma härliga virke som Åke Svanstedt, han vill vinna loppen. Ibland tom mer än vad tränarna/ägarna vill ochkan då elda på mer än avsett från stallet(erfarenhet från gamla hästägare). Vi såg i lördags hur det annars kan gå när kusken skiter i spelarna (Takters sömniga styrning av favoriten i avd 1. Örjan kör oxå på detta trista sätt). Nä, här ska Jorma verkligen ha en eloge för att han alltid 'går för det' och här är det extra intressant från bakspåret. Ser framförmig att han år redan mitt i nästsista kurvan och sedan reglerar hela fältet. Gjorde det bra i Frankrike som måltrea men diskades då för orent trav. Är väl egentligen bara Lönborgs duo 7 Lennart och 8 No Fear Elkjär (finalklar) emot som jag ser det, dock dåliga spår på dessa så även där plus på Jorma. 5 Vermo verkar ju först spännande men när man sedan ser att den har tvångsprissumma och därmed startar i fel klass så står jag över. 1 Ritano Freight har passive Örjan i sulkyn och kommer få plats i Solvallafinalen vid en andraplats här. Stinker invändigt chanslopp och en hedersam trudelutt till slut. Det som kan skrämma mig lite med 9:an är att även den hästen är finalklar för Solvalla om 2 veckor men räknar med att Jorma struntar i det och kör fram i tid ändå. Apropå finalklar så gäller det även 3 Tion Medon Sisu, 6Gigant Slugger och 11 Global Manhattan vilket borgar för lugnare resa även på dessa. 4 Admiral Sea är nu tränarkörd och är mindre intressant på det även om han är min spetsfavorit här och var mycket bra senast. Hoppas dock att Sjunnesson trycker av 7 Lennart så vi får lite fajt från början. Mycket babbel när jag ändå bara ska spika Jorma...
criba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat