Raden är klar och till skillnad från min första genomgång så har det blivit några ändringar! Bland annat efter noggrann kontroll i lopparkiv så har jag kommit fram till att det rent speltekniskt är bäst att spika i andra! Då kom jag fram till att Lövgren är den som sitter i spets efter 500 meter och då det är hästen med bäst form och kapacitet så var valet enkelt!
Spik nummer två blir Ouch efter moget övervägande. Crowne siktar mot finalerna om 14 dagar och var alldeles för blek även om den vann sist. Då spetschansen är god för Ouch och värsta hotet i form av Flemmings i rygg direkt så var valet enkelt! Dessutom är jag väldigt osäker på om Flemmings verkligen ens går felfritt därifrån?
Operett Ribb skrek jag ut som veckans mest klara och i nuläget en speltekniskt helt korrekt spik men risken är att det blir veckans raket i strecklistan och kusken är ingen kille man känner sig trygg i att hålla i handen en lördag så dubblar jag med 7 Nicole Kidman med Johnny Takter! En segerstaplare som allt som oftast gör bra ifrån sig. Förra starten var den sjuk och nu ska den vara iordning igen! Kapabel häst i form från springspår med Takter kan vara lösningen om Magnus Jakobsson (som trots allt kommer med råg i ryggen sedan gårdagens dubbel) skulle få darr på handen! Operett Ribb har dessutom briljerat i veckans jobb så jag kan ha gjort något dumt här men det blir skönt rens på Takter 20 m före...
I sista har jag inte rankat eller nämnt en som jag borde ha gett uppmärksamhet! Minnet är så kort... 6 Gigant Slugger är ju SOLKLAR på min kupong! Så dumt att glömma den! Har radat upp fina prestationer och hästen är både startsnabb, lättplacerad och speedig! Sist hade den rygg på Global Manhattan och var till och med förbi innan Manhattan kontrade till målfotovinst! Stabil på 13-tider över distansen och bara streckad på löjliga 12% att jämföra med Manhattan som nu har bakspår och sämre läge och är streckad på 41%!
Mitt system blev såhär!
Registrerat spel
Datum: 2012-02-11
Bana: Halmstad
Spelform: V75, omg. 6
Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 2, 3, 4, 5, 7, 12 (1, 9)
2 4 (1, 2)
3 1, 3, 4, 6, 12 (8, 9)
4 1, 2, 3, 4, 5, 8, 10 (9, 12)
5 7, 12 (1, 5)
6 1 (8, 4)
7 3, 4, 6, 9, 11 (5, 1)
2 100 rader x 1 x 0,50 kr
=
1050,00 kr
Kvittonummer: EFC8 XXXX XXXX XXXX
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av doob den 2012-02-10 klockan 16:05.
|