Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-02-09, 19:56   #16
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Reflektion angående Stall Åke Svanstedt efter Åbys torsdagstävlingar...

Åkes frånvaro märks tydligt! Hästarna tycker jag presterar bättre med honom i sulkyn och dom får sina sedvanliga lopp. Resolut till spets eller laddas loss 700 kvar MEN...

Det är UPPENBART att stallet inte har toppform! Genomgående tröttnar hästarna betänkligt 200 kvar! Homer Kemp nyss till exempel. Kördes resolut till spets och fick hållas i lagom tempo. Handbroms 150 kvar och underkänt. Hästarna går inte som dom ska men jag får inte känslan av att dom är sjuka. Dom är bara inte i form och det syns att dom inte har blivit tränade som brukligt!

Var MYCKET försiktig med Åkes hästar på lördag! Jag tänker absolut inte anlita någon av dom som spik! Det är min absoluta rekomendation!
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-09, 21:09   #17
 
NoobieClowns avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Ort: Himmelriket
Inlägg: 500
Sharp$: 5042
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Det är UPPENBART att stallet inte har toppform! Genomgående tröttnar hästarna betänkligt 200 kvar! Homer Kemp nyss till exempel. Kördes resolut till spets och fick hållas i lagom tempo. Handbroms 150 kvar och underkänt.
Det fattas helt klart en hel del till formen är på topp i Åkes stall. Men i fallet Homer Kemp fattades det bara lopp i kroppen och framför allt så gick den med skor vilket gör mkt på denna häst. Men håller med för om stallet varit i högform hade t.ex. Homer Kemp vunnit ändå.
Sandbanan är viktig för träningen i Åkes stall och när den blir använd för fullt igen kommer det göra stor skillnad på många utav hans hästar.

Åker brukar väl vara en slowstarter och gör väl medvetet att stallet inte har toppform i början av året, eller?
NoobieClown är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-09, 22:50   #18
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

6/71 på Svanens stall i rikstotostarterna sedan 1/12-2011. Har inte den stora bilden men om jag skjuter halvt från höften så inbillar jag mig att den långsiktiga statistiken är högre men utan någon dramatisk skillnad. Samtidigt har de under 10k insprunget per start att jämföra med över 20k på årsbasis de senaste åren. Det är visserligen lågsäsong för stallet men det är väldigt stor skillnad. Åke påstår att sandbanan varit i bruk i 2-3 veckor nu, men det är alltjämt svårbedömt hur stort utslag det ger på den korta tiden.

Sammanfattningsvis tycker jag nog att det är lite dumdristigt att välja bort Åkes tre mest betrodda på lördag (då räknar jag bort undantaget Global Manhattan som i nuläget är grovt överstreckad med tanke på senaste loppet, stenhårt motstånd och uselt spår). Com Z är ju inte streckvärd om han går med skor, men nu är det ju Halmstad som gäller så man får ju räkna med valfri balans. Håller dock med doob om att det är direkt fel att spika någon av Åkes hästar.

Var inne på att åtminstone anlita Crowns Banker i första som utgång. Det är en häftig häst som visserligen vann efter en smörresa senast i comebacken, men jag tror inte det var nödvändigt. Minns fortfarande med värme bronsloppet jag såg på plats i Årjäng 2010. Kusken är dock som tidigare nämnts ett ganska stort minus. Rask är blott 20 bast och har inte kört mer än runt 150 lopp i karriären vad jag kan se. Det ska nog mer till än en bra häst och hyfsat läge för att vinna silver i sverige med de förutsättningarna. Lutar nu mer åt att han är överstreckad trots allt. Kill your darlings är väl ett lämpligt ordspråk i sammanhanget...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-09, 23:05   #19
 
NoobieClowns avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Ort: Himmelriket
Inlägg: 500
Sharp$: 5042
Standard

Absolut fel att spika någon av hans om man inte har info som ingen annan har.
Japp, sandbanan har varit igång ett tag nu men det tar väl lite tid att jobba upp hästarna som han vill ha dom.
Lika lite som han vinner nu lika mkt kommer han vinna när formen sitter där. Men till dess är det bara att gå emot alla hans överspelade hästar.
NoobieClown är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-10, 00:45   #20
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 589
Sharp$: 2103
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
5 Vermo kan jag ingenting om mer än det jag ser i raden och det är en massa ettor! Jag måste läsa in mig på den innan jag sätter in den i ranken så det är ett stort ? kring den överhuvudtaget! Sista avdelningen kan komma att rankas om utifrån informationen gällande Vermo!

Det var mina tankar om omgången...
Intressant att Vermo rankades till samma volt som
Nahar och Orlando C i V75 mästaren Guld & Silver hästar!
Nu startar han i Brons! Har dock ingen pelj på kusen!
Men rimligtvis måste väl den som ranka handikappen till Mästaren,
haft lite pelj? (Eller inte Flemming strök ju :-) )
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
doob (+1)
qwerta är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-10, 08:51   #21
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av qwerta Visa inlägg
Intressant att Vermo rankades till samma volt som
Nahar och Orlando C i V75 mästaren Guld & Silver hästar!
Nu startar han i Brons! Har dock ingen pelj på kusen!
Men rimligtvis måste väl den som ranka handikappen till Mästaren,
haft lite pelj? (Eller inte Flemming strök ju :-) )
Propositionen var ju skriven så att mellanvolten hade hästar mellan 550-2000k på kontot. Kan verkligen inte fatta varför de öht anmälde en häst med 750k och tvångsprissumma till ett sånt lopp. Måste väl ha varit för att de så gärna ville vara med i ett stort lopp.

Han har visserligen 4/5 i Flemmings regi, men de är tagna i Danmark och jag tänker inte ens bemöda mig om att titta närmare på hästen för det är bara att glömma att en amerikanare med halva kontot i tvång ska vinna ett stenhårt bronsförsök! Inte ens steroidhästarna som radat upp segrarna där borta kommer hit och vinner i de högre divisionerna, och den här ser ut att ha varit en medelmåtta redan innan.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
doob (+1)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-10, 09:02   #22
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Vem tar spets i 4e? Tror mycket på 5 Freude D.E...
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-10, 09:16   #23
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Travtjänstens uppsnack inför V75 skvallrar lite om hur dom tänker (spikar i andra t.ex.) och gällande Vermo så säger dom såhär!

"Flemming med ny betrodd häst i sista då Vermo är favorit just nu och vi förstår ingenting! Vi har sett honom som spik på andra håll men nu är det betydligt tuffare emot och han är inte startsnabb och har varit ifrån för halsbekymmer... Dessutom Ritano Freight som inte kan hålla spets som betrodd och ni förstår att vi jublar! Vi förstår faktiskt inte varför strecken sitter som dom gör just nu (hinner förstås ändras) - A-gruppen går inte av för hackor och där ingår spetshästen..."
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-10, 13:08   #24
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 363
Sharp$: 1368
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Travtjänstens uppsnack inför V75 skvallrar lite om hur dom tänker (spikar i andra t.ex.) och gällande Vermo så säger dom såhär!

"Flemming med ny betrodd häst i sista då Vermo är favorit just nu och vi förstår ingenting! Vi har sett honom som spik på andra håll men nu är det betydligt tuffare emot och han är inte startsnabb och har varit ifrån för halsbekymmer... Dessutom Ritano Freight som inte kan hålla spets som betrodd och ni förstår att vi jublar! Vi förstår faktiskt inte varför strecken sitter som dom gör just nu (hinner förstås ändras) - A-gruppen går inte av för hackor och där ingår spetshästen..."
freeman t porter och giant slugger som a hästar då?
fyllot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-10, 13:13   #25
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Tomas Uhrberg system..

Thomas system
V75-1: 3 Indigo Broline. Res: 4-2.
V75-2: 1, 2, 4, 6, 10. Res: 8-5.
V75-3: 3, 6, 8, 12. Res: 4-8..
V75-4: 1, 2, 3, 4, 5, 10.Res: 9-8.
V75-5: 1 Calypso Blue C. Res: 5-12.
V75-6: 1, 3 4, 5, 8. Res: 12-10.
V75-7: 1, 4, 5, 7, 9, 11. Res: 3-6.
Systemet är på 3600 rader och det kostar 1800 kronor. Om man också singelstreckar nummer 9 Freeman T. Porter i avdelning 7 blir det systemet på 600 rader och kostar 300 kronor.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-10, 14:23   #26
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Tjänsten spikar i alla fall Operett Ribb! Den bjöd dom på i mailet!
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-10, 14:45   #27
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 589
Sharp$: 2103
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Propositionen var ju skriven så att mellanvolten hade hästar mellan 550-2000k på kontot. Kan verkligen inte fatta varför de öht anmälde en häst med 750k och tvångsprissumma till ett sånt lopp. Måste väl ha varit för att de så gärna ville vara med i ett stort lopp.

Han har visserligen 4/5 i Flemmings regi, men de är tagna i Danmark och jag tänker inte ens bemöda mig om att titta närmare på hästen för det är bara att glömma att en amerikanare med halva kontot i tvång ska vinna ett stenhårt bronsförsök! Inte ens steroidhästarna som radat upp segrarna där borta kommer hit och vinner i de högre divisionerna, och den här ser ut att ha varit en medelmåtta redan innan.
Fel av mig, hade för mig att V75-m var ett
handikapplopp utan hänsyn till pengarna!
qwerta är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-10, 14:46   #28
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

ja jag såg det,men Uhrberg är väl på Halmstad så enögt är det säkert
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-10, 14:54   #29
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Raden är klar och till skillnad från min första genomgång så har det blivit några ändringar! Bland annat efter noggrann kontroll i lopparkiv så har jag kommit fram till att det rent speltekniskt är bäst att spika i andra! Då kom jag fram till att Lövgren är den som sitter i spets efter 500 meter och då det är hästen med bäst form och kapacitet så var valet enkelt!

Spik nummer två blir Ouch efter moget övervägande. Crowne siktar mot finalerna om 14 dagar och var alldeles för blek även om den vann sist. Då spetschansen är god för Ouch och värsta hotet i form av Flemmings i rygg direkt så var valet enkelt! Dessutom är jag väldigt osäker på om Flemmings verkligen ens går felfritt därifrån?

Operett Ribb skrek jag ut som veckans mest klara och i nuläget en speltekniskt helt korrekt spik men risken är att det blir veckans raket i strecklistan och kusken är ingen kille man känner sig trygg i att hålla i handen en lördag så dubblar jag med 7 Nicole Kidman med Johnny Takter! En segerstaplare som allt som oftast gör bra ifrån sig. Förra starten var den sjuk och nu ska den vara iordning igen! Kapabel häst i form från springspår med Takter kan vara lösningen om Magnus Jakobsson (som trots allt kommer med råg i ryggen sedan gårdagens dubbel) skulle få darr på handen! Operett Ribb har dessutom briljerat i veckans jobb så jag kan ha gjort något dumt här men det blir skönt rens på Takter 20 m före...

I sista har jag inte rankat eller nämnt en som jag borde ha gett uppmärksamhet! Minnet är så kort... 6 Gigant Slugger är ju SOLKLAR på min kupong! Så dumt att glömma den! Har radat upp fina prestationer och hästen är både startsnabb, lättplacerad och speedig! Sist hade den rygg på Global Manhattan och var till och med förbi innan Manhattan kontrade till målfotovinst! Stabil på 13-tider över distansen och bara streckad på löjliga 12% att jämföra med Manhattan som nu har bakspår och sämre läge och är streckad på 41%!

Mitt system blev såhär!

Registrerat spel

Datum: 2012-02-11
Bana: Halmstad
Spelform: V75, omg. 6

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 2, 3, 4, 5, 7, 12 (1, 9)
2 4 (1, 2)
3 1, 3, 4, 6, 12 (8, 9)
4 1, 2, 3, 4, 5, 8, 10 (9, 12)
5 7, 12 (1, 5)
6 1 (8, 4)
7 3, 4, 6, 9, 11 (5, 1)

2 100 rader x 1 x 0,50 kr
=
1050,00 kr

Kvittonummer: EFC8 XXXX XXXX XXXX

Senast redigerad av doob den 2012-02-10 klockan 15:05.
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-10, 15:11   #30
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Flemming om Vermo saxat ur ATG´s nyhetsbrev

"Hur bra är snackhästen Vermo?

Flemming lämnar klara besked Han har presenterat ett nytt förvandlingsnummer i segerstaplaren Vermo. Inför V75-debuten lämnar Flemming Jensen klara besked om snackhästen. - Det är utan tvekan en blivande guldhäst. Men här tycker jag faktiskt inte att han har någon riktigt stor vinstchans, säger han. Varför inte det? Vermo har vunnit fem lopp på sex starter sedan han kom till Flemming Jensen. Han har avgjort den tunga vägen flera gånger och de två senaste loppen har han vunnit ifrån dödens. - I Danmark ser vi han som en riktigt bra häst. Han har löst uppgifterna bra men samtidigt inte mött den konkurrens som han möter nu, säger Flemming Jensen. - Han har inte fått något gratis i loppen och varit väldigt rejäl. Det är framförallt styrkemässigt som han har imponerat. Men jag vill gärna se att han även står sig i den här konkurrensen innan jag spänner bågen för högt. Fast på sikt är det ingen tvekan om att det är en blivande gulddivisionshäst. Det är i alla fall min uppfattning. ”Hade behövt en genomkörare” Vermo har inför det här loppet varit struken för en tilltänkt start i V75-Mästaren. - Han hade halsbekymmer och stod över ett par jobb. Det ser inte ut som att det ska fattas något för hästen har känts bra i de jobb han har gått efteråt. Men i den här hårda konkurrensen så brukar det märkas ändå. För att han skulle vara helt på topp hade han behövt en genomkörare i sig. Så jag är lite förvånande när jag ser att vissa tidningar har spikat honom. Vad vill du helst ha för löpningsförlopp? - Han är ganska okej ifrån start men har ingen chans att komma till ledningen. Jag hoppas på andra- eller tredje par utvändigt och hårt tempo. Det passar hästen bäst. Han har gått barfota runt om på slutet men skulle det bli skor bak så är det inget större minus. Men de sista uppgifterna jag har ifrån Halmstad så ska man till 90 procent kunna köra barfota runt om. Så blir balansen också ifall banan är fin, säger Flemming."
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td