Visa ett inlägg
Gammal 2012-02-10, 16:11   #30
doob

doobs avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 838
Standard

Flemming om Vermo saxat ur ATG´s nyhetsbrev

"Hur bra är snackhästen Vermo?

Flemming lämnar klara besked Han har presenterat ett nytt förvandlingsnummer i segerstaplaren Vermo. Inför V75-debuten lämnar Flemming Jensen klara besked om snackhästen. - Det är utan tvekan en blivande guldhäst. Men här tycker jag faktiskt inte att han har någon riktigt stor vinstchans, säger han. Varför inte det? Vermo har vunnit fem lopp på sex starter sedan han kom till Flemming Jensen. Han har avgjort den tunga vägen flera gånger och de två senaste loppen har han vunnit ifrån dödens. - I Danmark ser vi han som en riktigt bra häst. Han har löst uppgifterna bra men samtidigt inte mött den konkurrens som han möter nu, säger Flemming Jensen. - Han har inte fått något gratis i loppen och varit väldigt rejäl. Det är framförallt styrkemässigt som han har imponerat. Men jag vill gärna se att han även står sig i den här konkurrensen innan jag spänner bågen för högt. Fast på sikt är det ingen tvekan om att det är en blivande gulddivisionshäst. Det är i alla fall min uppfattning. ”Hade behövt en genomkörare” Vermo har inför det här loppet varit struken för en tilltänkt start i V75-Mästaren. - Han hade halsbekymmer och stod över ett par jobb. Det ser inte ut som att det ska fattas något för hästen har känts bra i de jobb han har gått efteråt. Men i den här hårda konkurrensen så brukar det märkas ändå. För att han skulle vara helt på topp hade han behövt en genomkörare i sig. Så jag är lite förvånande när jag ser att vissa tidningar har spikat honom. Vad vill du helst ha för löpningsförlopp? - Han är ganska okej ifrån start men har ingen chans att komma till ledningen. Jag hoppas på andra- eller tredje par utvändigt och hårt tempo. Det passar hästen bäst. Han har gått barfota runt om på slutet men skulle det bli skor bak så är det inget större minus. Men de sista uppgifterna jag har ifrån Halmstad så ska man till 90 procent kunna köra barfota runt om. Så blir balansen också ifall banan är fin, säger Flemming."
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat