Mina reflektioner i kort form. Men långt ifrån bestämt mig hur det blir.
1: 1-3-4-5-7-8-9-10 ska räcka. Tror mest på 3 som står helt rätt inne i loppet (fördel ston) och är "mattevinnaren". Men ett jämnt och bra kallblodslopp.
2: 4-5-6-8-10-12. Gillar 10 mycket. Med loppet i kroppen kan det vara dags för seger nu. Är dock inte helt säker på att formen är där än och från bakspår måste jag gardera tyvärr. 5 strulläge och given att gardera således. Tror en del på alla mina streck beroende på hur loppet blir kört. 6 från spets kan bli ett vinnarrecept. Två lopp i kroppen nu och duger mot dessa.
3: 3-5-1-9. Var ett tag inne på att singla 3 då den sett dunderfin ut i två raka efter vila och omlagd träning. Men 5 ser fin ut i sin nya regi och bra häst. Även 1 kan spetsa runt om vid barfota runt om (viktigt för den med barfota). 9 bra spurtare vid rätt resa. 7 känns överstreckad här trots att det var mitt drag senast och den gjorde mig inte besviken då. Men det var efter en bra resa och mot klart sämre motstånd än nu. Spåret luktar strul lång väg dessutom då hästen inte är van vid voltstart. Tyckte däremot intrycket från näst senast på 7 som fastlåst skulle kunna motivera streck på den ikväll. Men överstreckad. Blir inte helt chockad om det skräller rejält här då det kan bli en del gungor från start direkt på mest betrodda...
4: 1 Monterey. I en i övrigt öppen omgång är det givet att spika kvällens i särklass bästa spik. Visst rensar det fint vid förlust men 1 verkar både startsnabb, stabil, stark och snabb och möter inte mycket. Krånglar inte till det och spikar utan tvekan trots löjligt stor favorit. Speciellt då jag inte hittar några andra klara spikar i omgången.
5: 1-4-6-8. Höjer sig tveklöst i detta lopp. Draget såklart 1 som sett dunderfin ut i två senaste. Kruxet är ju bara var den hamnar från start då den inte är van vid volt. Tränaren tror dock på en bra öppning men om det räcker till spets är ju bara en gissning. 4 spyr alla alltid över. Ingen häst jag gillar heller ärligt talat. Men om den inte hoppar från start tror jag den är snabbast ut och visst har den bluffat hem några lopp men måste ändå ha vettig vinstchans mot dessa hästar från spets. 6 och 8 gillas också.
6: ALLA typ. Det här loppet pajar omgången för mig. Har inte lyckats lösa det än. Annars låter det löjligt bra från Bergh om 3. Men litar inte riktigt på hästen. Kanske nödspik ändå. 9-14 gillas.
Får se vad värmningar och sista intervjuer ger. Lycka till gott folk!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: Snapphanen (+20)
|