Dagens bank enligt mig. Marseille i strålande form emot ett division 4 lag som gick vidare på övertid emot ett icke cupsatsande Ajaccio (en bedrift såklart) men ikväll tar det stopp!
När Bourg mötte Lyon i den andra cupen blev det tvärstopp; 0-5 hemma emot ett Lyon som var i sämre slag än vad Marseille är i nu.
Marseille är som sagt i flygande form; man har inte förlorat sedan förlusten i CL hemma emot Olympiakos i November, (när man redan var klara och Olympiakos var tvungna att vinna) det är alltså 12 matcher i rad varav 9 (+ en oavgjord i cupen som blev vinst på övertid) har vunnits på ordinarie speltid och 5 har vunnits med handikappet, detta alltså emot kvalificerat motstånd.
Nu möter man ett div. 4 gäng och Deschamps vill hålla den goda atmosfären kring laget uppe inför mötet med Inter nästa vecka och har plockat ut en riktigt bra trupp:
Mål: Bracigliano, Mandanda
Backar: Azpilicueta, Fanni, Diawara, N'Koulou, Morel, Sabo, Traoré
Mittfält: Diarra, Kabore, Cheyrou, Valbuena, Amalfitano
Anfallare: Remy, Brandao, J. Ayew, Gadi
Spännande för detta spel är också att Marseille spelar hemma, denna match skulle egentligen spelats borta men eftersom "alla" vet utgången av matchen och bortalaget inte kunde få sin plan iordning så spelas den på Marseilles hemmaarena.
Marseille vinner denna med minst 2 mål 6,5 dagar av 7 i veckan! Höga insatser.
Finns även ett väldigt intressant spel; som jag sa så åkte Bourg på rådäng av Lyon, jag tror på liknande idag och multipel score 4-0, 5-0 eller 6-0 till Marseille ger 5.75! @ bwin, bra odds, små insatser på det.