Citat:
Ursprungligen postat av Majo
Välkommen till sharps och lycka till med dagboken.
En tanke jag fick när jag läste var:
Du har funderat ut vilket lag som borde vinna respektive match, och ger bra motiveringar till det.
Men finns det värde i spelen?
Ta Parma-matchen t.ex.
Parma har bara förlorat 2 av deras 10 senaste matcher, båda på bortaplan. Asian +0,5 ger 2.18 @ 188Bet. Under rådande förutsättningar, borde Parma ha minst 50% chans till minst oavgjort? Om man tror det så finns det värde i nämnda spel.
Det är så lätt att fokusera på troligaste utgången av en match, när man egentligen borde fokusera på den utgång vars odds har störst (uppskattat) värde.
Bara mina 2 cents 
|
Givetvis är oddset (och värdet) till Parmas fördel. Men i detta fall så handlar det om en motivationsfaktor. Parma befinner sig på säker mark just nu och det är således ingen "måstematch" för dessa herrar. Hade däremot Parma legat i position för oerhört viktiga poäng etc, så hade jag lagt mina poletter på dom, givetvis.
Men nu är det som så (enligt min mening) att Juventus ser denna match som oerhört viktig då dom jagar konkurenterna AC Milan på förstaplatsen och det torde sporra dom tillräckligt för att stå som segrare ikväll.
Sen kan man ju diskutera oddset jag spelar till, givetvis. Men.. hur som haver, det är mina tankar. Uppskattar din synpunkt. Det kommer att dyka upp flertalet spel ifrån min sida och däribland 'värderekar'.