Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-02-15, 11:04   #1
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 24
Sharp$: 43

Oldmagic
Stats: 25 - 20 - 1
ROI: 104.17%
Vinstprocent: 55.56%

Standard

Oldmagic - Mina tips & ideér


Hej,

Tänkte börja med att presentera mig. Jag går under alias Oldmagic och är en hobbytippare på 27 år med stort intresse för fotboll och hockey. På mitt spread kommer ni mestadels att hitta just fotboll- eller hockeytips, men även en del basket om jag finner något intressant.

Jag hoppas att jag kommer kunna leverera några fina rekar framöver och ser gladeligen att ni kommer med feedback, så väl positiv som negativ. Eller varför inte klämma in en egen tanke angående de spel jag lägger upp?

Hur som haver, mitt spread är aktivt och har just nu 20 inlagda spel med en roi på 111%, vilket jag hoppas kunna förbättra/behålla.


Hoppas ni kommer att följa med på resans gång.

Mvh, Oldmagic.

Senast redigerad av Oldmagic den 2012-02-15 klockan 11:26.
Oldmagic är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-15, 11:15   #2
 
Jinxs avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Ort: Ankeborg
Inlägg: 796
Sharp$: 150
Standard

Blir intressant att följa. Om du går in på din profil kan du även lägga in ditt arks ID under "Spreadsheet" så kommer det att synas under ditt namn när du skriver här och man kan enkelt gå in och följa dina spel.

Best of Luck!

//Jinx
Jinx är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-15, 11:15   #3
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

Kul. Lycka till Oldmagic!
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-15, 11:16   #4
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 24
Sharp$: 43

Oldmagic
Stats: 25 - 20 - 1
ROI: 104.17%
Vinstprocent: 55.56%

Standard

2012-02-15 18:30Serie AParma vs Juventus 2 FT 2 1.790


Parma ligger just nu på 13e plats i tabellen. Formen är kalasfin, man har 4 matcher i rad utan förlust. Dessutom så har man bara förlorat 2 matcher på hemmaplan, riktigt fin facit.

Parma ligger dock en bra bit ovanför strecket och behöver således inte oroa sig allt för mycket inför denna drabbning.

Senaste gången när dessa båda lagen möttes så körde Juventus över Parma med klara 4-1.

Juventus ligger på 2a plats i ligan just nu och jagar serieledande AC Milan som har 2 poäng mer. Jag tror att detta kommer sporra och motivera grabbarna i Juventus att ta en seger här.

Trolig startelva för Parma: Mirante(GK); Paletta, Lucarelli, Zaccardo; Valliani, Morrone, Mariga, Modesto, Gobbi; Giovinco, Floccari

Trolig startelva för Juventus: Buffon(GK); Barzagli, Chiellini, Bonucci; Lichtsteiner, Marchisio, Pirlo, Vidal, De Ceglie;Vucinic, Matri
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Jinx (+3)

Senast redigerad av Oldmagic den 2012-02-16 klockan 07:00.
Oldmagic är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-15, 12:28   #5
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 24
Sharp$: 43

Oldmagic
Stats: 25 - 20 - 1
ROI: 104.17%
Vinstprocent: 55.56%

Standard

Dagens andra spel,

2012-02-15 19:00Coupe de FranceDijon vs Paris St-G 2 FT 2 1.740


Dijon kommer inför denna drabbning att kasta om i truppen. Det är inte mindre än 6 spelare som inte kommer att delta här. Det handlar om Corgnet, Guerbert, Berenguer, Varrault, Diabate och Souprayen. Dessa spelare brukar vanligtvis få en hel del speltid i lilla Dijon så det blir riktigt intressant att se hur de skall klara av denna utmaning med dessa avbräck.

Dessutom så ligger man på 16e plats i högsta ligan och innehar bara en ända seger på de senaste fem matcherna man har spelat i ligan, så formen är ingenting att jubla över. Faktum är att Dijon bara har vunnit 4 av sina hemmamatcher, otroligt dåligt facit.

Och idag ställs man mot tabellettan PSG.

Paris SG går som tåget i ligan. Man ligger på första plats och man har 4 segrar på sina 5 spelade matcher. Inte nog med det så är man ligans absolut bästa bortalag.

Det ända avbräcket för PSG är den skadade Pastore, men utöver det så har man resterande delen av truppen att tillgå.

Det är alldeles för stor skillnad i kvalitet mellan dessa båda lag så jag tvivlar inte på att PSG vinner denna match och tar sig vidare i cupen utan problem.

Senast redigerad av Oldmagic den 2012-02-16 klockan 07:00.
Oldmagic är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-15, 12:34   #6
 
Jinxs avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Ort: Ankeborg
Inlägg: 796
Sharp$: 150
Standard

Dum fråga kanske; men är det dubbelmöte som gäller här?
Jinx är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-15, 12:45   #7
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 24
Sharp$: 43

Oldmagic
Stats: 25 - 20 - 1
ROI: 104.17%
Vinstprocent: 55.56%

Standard

Nej, det är inget dubbelmöte. Vinna eller försvinna.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Jinx (+1)
Oldmagic är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-15, 13:08   #8
 
Majos avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 612
Sharp$: 1016


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Välkommen till sharps och lycka till med dagboken.

En tanke jag fick när jag läste var:
Du har funderat ut vilket lag som borde vinna respektive match, och ger bra motiveringar till det.
Men finns det värde i spelen?

Ta Parma-matchen t.ex.
Parma har bara förlorat 2 av deras 10 senaste matcher, båda på bortaplan. Asian +0,5 ger 2.18 @ 188Bet. Under rådande förutsättningar, borde Parma ha minst 50% chans till minst oavgjort? Om man tror det så finns det värde i nämnda spel.

Det är så lätt att fokusera på troligaste utgången av en match, när man egentligen borde fokusera på den utgång vars odds har störst (uppskattat) värde.

Bara mina 2 cents

Senast redigerad av Majo den 2012-02-15 klockan 13:09.
Majo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-15, 13:22   #9
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 24
Sharp$: 43

Oldmagic
Stats: 25 - 20 - 1
ROI: 104.17%
Vinstprocent: 55.56%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Majo Visa inlägg
Välkommen till sharps och lycka till med dagboken.

En tanke jag fick när jag läste var:
Du har funderat ut vilket lag som borde vinna respektive match, och ger bra motiveringar till det.
Men finns det värde i spelen?

Ta Parma-matchen t.ex.
Parma har bara förlorat 2 av deras 10 senaste matcher, båda på bortaplan. Asian +0,5 ger 2.18 @ 188Bet. Under rådande förutsättningar, borde Parma ha minst 50% chans till minst oavgjort? Om man tror det så finns det värde i nämnda spel.

Det är så lätt att fokusera på troligaste utgången av en match, när man egentligen borde fokusera på den utgång vars odds har störst (uppskattat) värde.

Bara mina 2 cents
Givetvis är oddset (och värdet) till Parmas fördel. Men i detta fall så handlar det om en motivationsfaktor. Parma befinner sig på säker mark just nu och det är således ingen "måstematch" för dessa herrar. Hade däremot Parma legat i position för oerhört viktiga poäng etc, så hade jag lagt mina poletter på dom, givetvis.

Men nu är det som så (enligt min mening) att Juventus ser denna match som oerhört viktig då dom jagar konkurenterna AC Milan på förstaplatsen och det torde sporra dom tillräckligt för att stå som segrare ikväll.

Sen kan man ju diskutera oddset jag spelar till, givetvis. Men.. hur som haver, det är mina tankar. Uppskattar din synpunkt. Det kommer att dyka upp flertalet spel ifrån min sida och däribland 'värderekar'.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Majo (+5), Jinx (+5)
Oldmagic är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-15, 13:32   #10
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 307
Sharp$: 6056


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kan tillägga att Dijon har en extremt viktigt 6 poängsmatch i helgen emot bottenkollegan Nice, PSG har som vi vet ett bra försprång på alla lag förutom Montpellier och kan med deras bredd satsa på både ligan och cupen, vilket det ser ut som man gör och man har med spelare som Nene, Horeau (stavning?) Menez, Sakho, Maxwell, Lugano mfl. i truppen så det verkar ju onekligen som att man vill vinna här. Dijon känns mer eller mindre uppgivna med 6 reguljära eller semi-reguljära spelare utanför laget.

Lycka till med spreadsheet och spelandet !
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Oldmagic (+1)
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-15, 14:52   #11
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 14
Sharp$: 382
Standard

Hoppas det går bra! Välkommen och lycka till!
fantaburken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-15, 15:06   #12
 
Arre08s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: gbg
Inlägg: 206
Sharp$: 1648


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Oldmagic Visa inlägg
Dagens andra spel,

2012-02-15 19:00Coupe de FranceDijon vs Paris St-G 2 FT 2 1.740


Dijon kommer inför denna drabbning att kasta om i truppen. Det är inte mindre än 6 spelare som inte kommer att delta här. Det handlar om Corgnet, Guerbert, Berenguer, Varrault, Diabate och Souprayen. Dessa spelare brukar vanligtvis få en hel del speltid i lilla Dijon så det blir riktigt intressant att se hur de skall klara av denna utmaning med dessa avbräck.

Dessutom så ligger man på 16e plats i högsta ligan och innehar bara en ända seger på de senaste fem matcherna man har spelat i ligan, så formen är ingenting att jubla över. Faktum är att Dijon bara har vunnit 4 av sina hemmamatcher, otroligt dåligt facit.

Och idag ställs man mot tabellettan PSG.

Paris SG går som tåget i ligan. Man ligger på första plats och man har 4 segrar på sina 5 spelade matcher. Inte nog med det så är man ligans absolut bästa bortalag.

Det ända avbräcket för PSG är den skadade Pastore, men utöver det så har man resterande delen av truppen att tillgå.

Det är alldeles för stor skillnad i kvalitet mellan dessa båda lag så jag tvivlar inte på att PSG vinner denna match och tar sig vidare i cupen utan problem.
Då PSG är klassen bättre och kommer avgöra matchen tidig så har jag hittat ett spel ht/ft PSG - 2.70 Sbobet
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Oldmagic (+1)
Arre08 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-15, 21:33   #13
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 24
Sharp$: 43

Oldmagic
Stats: 25 - 20 - 1
ROI: 104.17%
Vinstprocent: 55.56%

Standard

Jahapp.. Juventus lyckades dessvärre inte omvandla deras målchanser till mål och fick endast oavgjort, tyvärr.

PSG lyckades dock med nöd och näppe leverera och ta sig vidare i cupen.

Nya spel kommer imorgon.

Mvh, Oldmagic
Oldmagic är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-15, 21:39   #14
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 24
Sharp$: 43

Oldmagic
Stats: 25 - 20 - 1
ROI: 104.17%
Vinstprocent: 55.56%

Standard

2012-02-15 22:45Copa LibertadoresThe Strongest vs Santos ÖVER Ö 2.5 FT 2 1.950


Spel på kort varsel. Tror på en målrik tillställning här. Bägge lagen brukar kunna göra en hel del mål och har spelat många matcher över linan 2.5

Senast redigerad av Oldmagic den 2012-02-16 klockan 07:01.
Oldmagic är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-15, 22:01   #15
 
Wirres avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Uppsala
Inlägg: 187
Sharp$: 327

Elitserien Bandy 13/14
Stats: 7 - 7 - 0
ROI: 107.41%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Oldmagic Visa inlägg
2012-02-15 22:45Copa LibertadoresThe Strongest vs Santos ÖVER Ö 2.5 FT 2 1.950


Spel på kort varsel. Tror på en målrik tillställning här. Bägge lagen brukar kunna göra en hel del mål och har spelat många matcher över linan 2.5
0-1 efter dryga 10 minuter, ser ju lovande ut.
Wirre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td