Får bli snabbrekat denna gång. Alla spel från Svenska Spel för övrigt.
| 2012-02-18 20:00 | Deltävling 3 - Leksand | Maria Benhajji vs Carolina Wallin-Perez |
1 |
FT |
2 |
2.470 |
Maria BenHajji och Carolina Wallin-Perez lär slåss om sistaplatsen och hos de flesta bookies ligger Wallin-Perez före vilket jag dock inte håller med om. BenHajji var årets Webbjoker och folket har redan kunnat höra hennes låt (även om jag inte tror att Webbjokern ses av speciellt många). Visst är det en ballad om överglänses av Molly Sandéns men jag tror nog ändå att hon kan slå Wallin-Perez. Dom som kommer rösta på Wallin-Perez är alla vi kent-fans som tyckte hennes coverskiva var bra och visst är vi många. Men nja, en coinflip till oddset 2.47 tar vi.
| 2012-02-18 20:00 | Deltävling 3 - Leksand | Youngblood vs Björn Ranelid |
2 |
FT |
2 |
3.710 |
| 2012-02-18 20:00 | Deltävling 3 - Leksand | Björn Ranelid vs DIREKT TILL FINAL |
Ja |
FT |
1 |
3.150 |
| 2012-02-18 20:00 | Deltävling 3 - Leksand | Björn Ranelid vs TILL ANDRA CHANSEN |
Ja |
FT |
1 |
2.470 |
Tre spel på Ranelid fick det bli. Först och främst tror jag inte på Youngblood. Småflickorna kommer kanske rösta på dom men jag tror att Björn Ranelid helt enkelt tar hem denna semifinalen. Flink tog sig till Andra Chansen men Ranelid lyckas alltid på något sätt ta steget längre.
Han har som sagt delat Sverige i två delar och även om han nu kommer med en värdelös låt så kommer han att ta sig långt. Bara på grund av att det är han.
Om det sen blir direkt till finalen eller via andra chansen vet jag inte så jag kör med spel på båda alternativen.
Edit: Placeringsspelen på Svenska Spel innebär att om både Youngblood och Ranelid tar sig till Finalen ELLER Andra Chansen innebär det ett kryss och spelet är förlorat.