Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-02-17, 23:51   #1
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

Melodifestivalen och Eurovision


Ja, jag vet. Det är helt värdelöst att tippa på dessa två event men jag ger det en chans. På ett annat forum så skriver jag lite om bidragen till Eurovision allt eftersom dom blir färdiguttagna och jag tänkte att jag kan lika bra publicera dom här också. För att det finns intresse för Mellon och ESC på detta forat det vet jag

Själv har jag ett större intresse för Eurovision än för Melodifestivalen. Jag får ju min årliga dos av musik från Balkan tack vare ESC och i år kommer Zeljko Joksimovic att tävla för Serbien så det kan inte bli något mer än succé. Hans bidrag är inte klart än men det kommer så småningom.

Jag har inte spelat så väldigt mycket på Melodifestivalen än så länge i år. Jag hade tre spel i första deltävlingen men dom sket sig allihopa så dom kan jag publicera nu i efterhand.

11 bidrag är klara till Europafinalen och jag kommer att lägga upp dom här och sedan komplettera allt eftersom. Men visst, det blir nog något om Melodifestivlan också ibland. Dock tror jag att Loreen tar hem det hela och allt annat får vi se som en transportsträcka av underhållning.

Fritt fram att skriva här för er alla men ha alltid i åtanke att musik är något ytterst personligt och vi kommer med största sannolikhet inte att vara överrens med varandra. Allt som jag skriver är min egen åsikt och håller du inte med så ge mig gärna ett argument.

Texterna som jag lägger upp är ibland ganska långa men det är för att de används till ett forum som vill ha det så. Så scrolla bara förbi om du inte är intresserad av själva musiken utan bara vill hitta oddsen

Eurovision, förresten, avgörs 22-26 maj så det kommer bli en del månaders ESC-tjat. Men som sagt - alla är välkomna att inflika!

Senast redigerad av dellgren den 2012-02-17 klockan 23:53.
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-17, 23:56   #2
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

https://www.sharps.se/spreadsheet/euromello <- Sheetet jag kommer att använda

De spel som jag la inför första delfinalen av Melodifestivalen är nu inlagda. Jag satta alla mina kort på ett bidrag men det sket sig - kan man lugnt påstå.

2012-02-04 20:00Deltävling 1 - GöteborgAbalone Dots vs DIREKT TILL FINAL Ja FT 2 21.000

2012-02-04 20:00Deltävling 1 - GöteborgAbalone Dots vs TILL ANDRA CHANSEN Ja FT 2 7.000

2012-02-04 20:00Deltävling 1 - GöteborgLoreen & Abalone Dots vs DIREKT TILL FINAL Ja FT 1 44.000

Senast redigerad av dellgren den 2012-02-18 klockan 00:26.
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 00:03   #3
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

Växjö och Göteborg är avklarat och imorgon är det alltså Leksand som gäller för Melodifestivalen 2012. Saker och ting börjar nu hetta till och denna delfinal är kanske den mest namnkunniga av de alla om man enbart ser till vilka artister som kommer att stå på scenen imorgon kväll:

Youngblood Youngblood

Maria BenHajii I mina drömmar

Mattias Andréasson Förlåt mig

Love Generation Just a little bit

Carolina Wallin Perez Sanningen

Andreas Johnson Lovelight

Molly Sandén Why am I crying

Björn Ranelid feat. Sara Li Mirakel

Nu fokuserar vi på Leksand och Cirkus Ranelid. För det är väl det enda som tidningsrubrikerna handlat om denna vecka? Alla spotlights på denna man som jag gillar oerhört mycket men det känns som om fokus hamnar lite fel. Naturligtvis så kan han gå direkt till final bara för att det är han, men dom andra artisterna då?

Vi inleder med Fredrik Kempes lilla boyband Youngblood. Jag såg dom på Bingolottos Uppesittarkväll och det var ju inte direkt någon positiv överraskning. 90-tals fenomenet men snygga killar som inte kan sjunga håller i sig än idag genom skapandet av ett pojkband. När Kempe dessutom bara tar och dammar av Eric Saades “Manboy” tror han att han tar genvägen till finalen och pojkarnas skrevgreppande är säkerligen ett försök till publicitet. Men usch vad tråkigt detta är. Jag tror ärligt talat att det finns risk för att Kempe, till sin enorma förvåning, får se finalen i Globen utan sina småpojkar. Alla småflickor runt om i landet kan möjligen bli räddningen.

Årets Webbjoker-vinnare, Maria BenHajji, kommer med en smäktande ballad omringad av miljoner levande ljus. hon har kanske en fördel att komma in som webbjoker då folk redan har fått höra hennes låt men jag är ytterst tveksam till om det är tillräckligt. Dessutom så finns det en starkare och bättre ballad i startfältet vilket gör att Maria möjligen har en liten gnutta chans att ta en plats till Andra Chansen. Men väldigt, väldigt tveksamt.

Mattias Andréasson kommer med sin egenskrivna r’n'b-doftande låt som till min stora glädje är skriven på svenska. EMD-killen får vara rapp i käften då han klämt in många ord i texten och det gäller att han klarar av att leverera det live. Det tog mig faktiskt några sekunder att verkligen hör att han sjunger på svenska när jag lyssnade på SVTs tjuvlyssningsmöjlighet. Men i Mattias ser jag en stark kandidat till en direktplats till finalen och om det inte sker så är han given till Andra Chansen.

Förra året så floppade Love Generation och tog sig inte vidare från sin delfinal. I år är dom tillbaka och även denna gång med demonproducenten RedOne. Men ändå så fungerar det inte hela vägen ut. Det känns som att dom framför musik som inte passar in här. Men det gör ju inte Dead by April heller men lyckas ta sig direkt till final. Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är som är fel men något är det. Det finns en klar risk i att tjejerna återigen får se sig förbisprungna redan i delfinalen.

För något år sedan gjorde Carolina Wallin-Perez en skiva med enbart covers på kent-låtar och naturligtvis blev hon en personlig favorit då. Nu är det dags för hennes Mello-debut och den kommer nog inte vara någon höjdare för hennes del. Låten doftar lite kent vilket är positivt för mig men nog inte för den stora delen av den svenska befolkningen. Dessvärre så tror jag att sistaplatsen är reserverad åt min hjältinna. Allt annat än en åttondeplats glädjer verkligen mig.

Det har sagt innan och jag kan bara understryka det. Andreas Johnsons bidrag i år skriker Beautiful ones med Suede. Den som inte hör det bör gå till öronläkaren omedelbums! Andreas deltagande i Mellon brukar sluta med succé (med undantaget den gången han gjorde en duett som kan ha varit det bästa midraget i Mellons historia) och han är en av kandidaterna till Andra Chansen eller Final. Men tyvärr är det bara baserat på hans namn för det lilla jag fått höra av låten påminner för mycket om Beautiful ones.

Molly Sandén sjunger om uppbrottet med Eric Saade enligt Aftonbladet. Kanske är det så men här kommer hon med deltävlingens bästa ballad. Jag tillhör inte hennes fanskara men det är bättre än BenHajjis. Den känns modern och skulle kunna ha framförts av Leona Lewis – och det är ju inget dåligt betyg. Låten är i vilket fall som helst en potentiell direktfinalist och värt att tänka på är att det än så länge inte finns en enda ballad i Finalen eller Andra Chansen om man bortser från Thorsten Flincks dramaskådespel från första delfinalen.

Och så Björn Ranelid. Det känns mer som politisk agitation än sång om jag ska vara ärlig. I alla fall från Björn Ranelids sida. Som tur är så har han Sara Li vid sin sida som sköter sjungandet och det gör hon bra i denna tuggumipopdänga. Men så är vi där igen: Han kommer gå till finalen. Och det direkt. Han har delat Sverige i två delar och den halva som tycker om honom kommer rösta honom dit. Och det är mer än tillräckligt.

Mina spel kommer senare

Senast redigerad av dellgren den 2012-02-18 klockan 00:04.
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 00:33   #4
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

Får bli snabbrekat denna gång. Alla spel från Svenska Spel för övrigt.

2012-02-18 20:00Deltävling 3 - LeksandMaria Benhajji vs Carolina Wallin-Perez 1 FT 2 2.470

Maria BenHajji och Carolina Wallin-Perez lär slåss om sistaplatsen och hos de flesta bookies ligger Wallin-Perez före vilket jag dock inte håller med om. BenHajji var årets Webbjoker och folket har redan kunnat höra hennes låt (även om jag inte tror att Webbjokern ses av speciellt många). Visst är det en ballad om överglänses av Molly Sandéns men jag tror nog ändå att hon kan slå Wallin-Perez. Dom som kommer rösta på Wallin-Perez är alla vi kent-fans som tyckte hennes coverskiva var bra och visst är vi många. Men nja, en coinflip till oddset 2.47 tar vi.

2012-02-18 20:00Deltävling 3 - LeksandYoungblood vs Björn Ranelid 2 FT 2 3.710

2012-02-18 20:00Deltävling 3 - LeksandBjörn Ranelid vs DIREKT TILL FINAL Ja FT 1 3.150

2012-02-18 20:00Deltävling 3 - LeksandBjörn Ranelid vs TILL ANDRA CHANSEN Ja FT 1 2.470

Tre spel på Ranelid fick det bli. Först och främst tror jag inte på Youngblood. Småflickorna kommer kanske rösta på dom men jag tror att Björn Ranelid helt enkelt tar hem denna semifinalen. Flink tog sig till Andra Chansen men Ranelid lyckas alltid på något sätt ta steget längre.
Han har som sagt delat Sverige i två delar och även om han nu kommer med en värdelös låt så kommer han att ta sig långt. Bara på grund av att det är han.
Om det sen blir direkt till finalen eller via andra chansen vet jag inte så jag kör med spel på båda alternativen.

Edit: Placeringsspelen på Svenska Spel innebär att om både Youngblood och Ranelid tar sig till Finalen ELLER Andra Chansen innebär det ett kryss och spelet är förlorat.

Senast redigerad av dellgren den 2012-02-18 klockan 20:25.
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 00:48   #5
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Underbart, detta kommer följas.... Spelar inte så mycket på Melodifestivalen själv, men när det vankas Eurovision så lär det bli en hel del spel......

Får man fråga vilken som herrn tycker är bästa låten från Melodifestivalen genom tiderna?
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 04:26   #6
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dellgren Visa inlägg
Och så Björn Ranelid. Det känns mer som politisk agitation än sång om jag ska vara ärlig. I alla fall från Björn Ranelids sida. Som tur är så har han Sara Li vid sin sida som sköter sjungandet och det gör hon bra i denna tuggumipopdänga. Men så är vi där igen: Han kommer gå till finalen. Och det direkt. Han har delat Sverige i två delar och den halva som tycker om honom kommer rösta honom dit. Och det är mer än tillräckligt.
Varför spelar du ens då att han går till Andra Chansen om din feeling är så pass stor på att han avancerar direkt till final, är det inte mer värde för dig att bara lira på omgående finalplats till 3.15?
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 05:05   #7
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kingscania Visa inlägg
Underbart, detta kommer följas.... Spelar inte så mycket på Melodifestivalen själv, men när det vankas Eurovision så lär det bli en hel del spel......

Får man fråga vilken som herrn tycker är bästa låten från Melodifestivalen genom tiderna?
Hrm... Jag vet faktiskt inte. "Stjärnorna" med Bergman och Pontare är nog bästa vinnaren åtminstone. Sen tycker jag "Sol och vår" med Inger Berggren har härligt fotstampstempo
Andreas Johnson och Carola är nog bäst på senare tid men jag tror Loreen kan bli en all-time favourite! Själv?

Citat:
Ursprungligen postat av performance Visa inlägg
Varför spelar du ens då att han går till Andra Chansen om din feeling är så pass stor på att han avancerar direkt till final, är det inte mer värde för dig att bara lira på omgående finalplats till 3.15?
För att folket och jag inte brukar vara helt överrens
Nej, detta sheet har inte alltid med det mest logiska spelsättet att göra.

Texten som är skriven är ju hämtad från annat forum (rakt av) och där tar jag ut svängarna lite i skrivandet. Mycket förklarat på kort text.

Senast redigerad av dellgren den 2012-02-18 klockan 05:07.
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 08:03   #8
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

La ett spel hos Svenska Spel som ger 50% rabatt på spel på Melodifestivalen på nätet.


Direkt till final: Molly Sand./Ranelid&Li
Totalt odds: 6.50
Insats: 200 kr (100 kr när rabatten är dragen)
Möjlig vinst: 1 300 kr
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 10:19   #9
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 109
Sharp$: 984
Standard

Tror mycket på Youngblood ikväll, kanske inte de bästa rösterna men de har en bra låt som många unga tjejer kommer sms-rösta på. Tro mig!

Sen så kommer det att stå mellan Molly, Andreas och Björn om vem som tar den sista finalplatsen, otroligt svårt måste jag säga men jag har en känsla på Andreas Johnson. Har en bra popdänga och brukar gå bra i Mellon.

/Lycka till!
kicken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 11:29   #10
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dellgren Visa inlägg
Hrm... Jag vet faktiskt inte. "Stjärnorna" med Bergman och Pontare är nog bästa vinnaren åtminstone. Sen tycker jag "Sol och vår" med Inger Berggren har härligt fotstampstempo
Andreas Johnson och Carola är nog bäst på senare tid men jag tror Loreen kan bli en all-time favourite! Själv?
Okej, fina låtar det. För mig är valet SJÄLVKLART!

http://www.youtube.com/watch?v=OkMI1H_in_g
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+10), Cc (+25)
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 12:31   #11
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Norrfjärden,Piteå
Inlägg: 398
Sharp$: 2312
Standard

Fredrik Kempe, den äckliga låttjuven, norpar i år av sig själv! dessvärre kommer det att funka och Youngblood går direkt till Globen.

Sen kan det vara dags för en ballad...Molly Sandén, som åldras väl kan mycket väl glida in till Globen. För förutom Ranelid så är detta ett väldigt trött startfält, Andreas Johnsson....snälla ge upp

Alltså:
Youngblood/Molly direkt till globen till 2,85.

Ranelid...finns inga ord, eller tankar, som kan beskriva det där...är helt apatisk. Men hur som krävs det en riktig man för att göra det han gör....hur nu det går ihop
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+1), eddieh (+1)
mequei är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 12:32   #12
 
eddiehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 266
Sharp$: 1732

No Brakes
Stats: 302 - 276 - 12
ROI: 116.75%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Åh herregud Dellgren. Blir du inte lite skakis när du ser vad du lagt dina pengar på???

http://svt.se/melodifestivalen/20120...s_eurodiscoakt

"Kärrleken ärr en lekplats förr barrn."

Eftersom forumets egen schlagerguru KingScania har delgivit oss sin personliga favorit, så vill jag inte vara sämre. Här är hon (den på den tiden) undersköna Lena PH...

http://www.youtube.com/watch?v=e6osYzTQMEA




Senast redigerad av eddieh den 2012-02-18 klockan 12:36.
eddieh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 15:38   #13
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

Efter en dag på bygget kommer man hem till en aktiv Mello-tråd. Trevligt trevligt!

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
La ett spel hos Svenska Spel som ger 50% rabatt på spel på Melodifestivalen på nätet.


Direkt till final: Molly Sand./Ranelid&Li
Totalt odds: 6.50
Insats: 200 kr (100 kr när rabatten är dragen)
Möjlig vinst: 1 300 kr
Den där är inte helt omöjligt. Lycka till!

Citat:
Ursprungligen postat av kicken Visa inlägg
Tror mycket på Youngblood ikväll, kanske inte de bästa rösterna men de har en bra låt som många unga tjejer kommer sms-rösta på. Tro mig!

Sen så kommer det att stå mellan Molly, Andreas och Björn om vem som tar den sista finalplatsen, otroligt svårt måste jag säga men jag har en känsla på Andreas Johnson. Har en bra popdänga och brukar gå bra i Mellon.

/Lycka till!
Visst har dom chansen men jag hoppas verkligen inte det går något vidare för dom. Får hoppas på att skrällen för dagen blir att dom INTE går vidare

Citat:
Ursprungligen postat av kingscania Visa inlägg
Okej, fina låtar det. För mig är valet SJÄLVKLART!

http://www.youtube.com/watch?v=OkMI1H_in_g
Haha. Classic! Ja det var bra back in the days!

Citat:
Ursprungligen postat av mequei Visa inlägg
Fredrik Kempe, den äckliga låttjuven, norpar i år av sig själv! dessvärre kommer det att funka och Youngblood går direkt till Globen.

Sen kan det vara dags för en ballad...Molly Sandén, som åldras väl kan mycket väl glida in till Globen. För förutom Ranelid så är detta ett väldigt trött startfält, Andreas Johnsson....snälla ge upp

Alltså:
Youngblood/Molly direkt till globen till 2,85.

Ranelid...finns inga ord, eller tankar, som kan beskriva det där...är helt apatisk. Men hur som krävs det en riktig man för att göra det han gör....hur nu det går ihop
Sluta nu vara så positiva till Youngblood. De behöver lite negativ energi inför kvällen!



Citat:
Ursprungligen postat av eddieh Visa inlägg
Åh herregud Dellgren. Blir du inte lite skakis när du ser vad du lagt dina pengar på???

http://svt.se/melodifestivalen/20120...s_eurodiscoakt

"Kärrleken ärr en lekplats förr barrn."

Eftersom forumets egen schlagerguru KingScania har delgivit oss sin personliga favorit, så vill jag inte vara sämre. Här är hon (den på den tiden) undersköna Lena PH...

http://www.youtube.com/watch?v=e6osYzTQMEA



Haha... Han är ett geni
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 15:51   #14
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Åhohoho, hoppas det kommer finnas någon lika bra låt som förra året:

http://www.youtube.com/watch?v=mRU31ieUhJM
__________________
1932

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-18, 15:54   #15
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grnvit Visa inlägg
Åhohoho, hoppas det kommer finnas någon lika bra låt som förra året:

http://www.youtube.com/watch?v=mRU31ieUhJM
Jag som trodde jag var ensam om att tycka den var bra förra året!
Men oroa dig inte. Det finns en låt som är klar som är minst lika bra. Återkommer med det senare...
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td