Visa ett inlägg
Gammal 2012-02-18, 08:14   #89
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45592
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Knaborg Visa inlägg
Du slaktade även min idé Panne Du Moteur häromdagen som var den klart bästa hästen! Just saying!
Det som är tjusningen med trav. Ibland får man stå där med svansen mellan benen och ibland tänker man "fan att jag inte lyssnade".
Alla är självutnämnda experter

Däremot får man se på saker ur spelsynpunkt när det gäller h2h/vinnare. Nämligen värdera chanserna > få ut ett odds > ta reda på om marknaden ger bättre odds > spela.
Ger marknaden sämre odds = spela ej!
Det var fallet med PDM i onsdags, enligt mig. Men då gick jag från min bedömning att hästen vinner inte under samma omständigheter oftare än 50% utav fallen. Mao oddset du fick på 1.65 h2h var långt under nivån på spelvärde. Men fortfarande den utgår efter min bedömning utav hästens chanser. Din bedömning kanske var 70%, grattis till din vinst iaf.
Streckspel är annorlunda då det är ett poolspel.

-----

Jag väljer att låsa kallblodet på tre hästar nu. 1,7,10.
Jag är sugen på att gå emot kollektivet i sista och spika Turbo Daylight då jag är allergisk när rubb o stubb står på samma spik (talar om alla travtjänster samt atg-underhållarna). Stayerlopp brukar sällan skrälla till på. Har för mig att det räckt med top 7 streckade senaste 3 åren och i 90%+ top 4. Men talar endast från minnet då jag saknar tillgång till faktaboken nu.
Klass 2 har jag läst in mig rejält på tycker jag och låser på 1,3,8,10,11,12
Minna inte heller Ajlexes daylight i avd3. 1% wtf??

Tänk även på att bergsåker har långt upplopp.
Samma omgång förra året gav 348kr och endast 2 hästar från framspåret vann.
http://classic.atg.se/ResultatServle...=B&betType=V75
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Knaborg (+3)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat