Lite tidiga funderingar efter en 1:a, seriösare genomgången:
Försök till tidig rank görs under varje lopp.
V75-1 Bedrövlig Stoelit, men det kanske man ska räkna med i Februari? Dock enbart 7 hästar till start, så det är väl lika bra att ta alla? Plocka bort 1-2 hästar känns ju lite löjligt. Kanske kan bli att spela utgång här? Känslan är väl ändå att 2 Royal De Crepon har en bra uppgift? Många andra känns skrälldugliga. 3 S.H.T´s Playmate & 7 Chiara Sisu borde väl egentligen va chanslösa?
Rank: 2-6-4-5-1
V75-2 12 Echaufför känns ruskigt intressant med Åke, kommer han köra fram tidigt eller kommer han försöka blåsa ner dom till slut? Vad kan 9 Art On Line från bakspår? Hur löser Mikko det? Känns klart bäst i spets men har avslutat bra ett par gånger vet jag oxå. 10 Ouch känns som fel läge. 1 Crowne, 6 Democrat & 7 Rock Me lär väl laddas framåt och borde få trötta ben. 5 Breedlove såg inte som bäst ut senast, var det banan som ställde till det? 2 Quizmaster felade senast, se vad Bergh säger om galoppen, va ju bra gången innan, men borde få det tufft på Valla.
Rank: 12-9-6-7-2
V75-3 Enda chansen att 5 Q.D.C ska förlora detta är väl att någon får för sig att svara? Sett dunderfin ut efter comebacken och inte visat några galopptendenser. Laddas lär väl 7 Clear Sign göra, men Åke släpper nog om han vill få med sig pengar i loppet. Vill han bara jävlas med Björn och offra sin häst, då kan det skrälla. De jag kan se som potentiella vinnare vid det scenariot är 4 El Sueco, 6 Fabrice Axe & 9 Nahar.
Rank: 5-6-9-4-7
V75-4 Här tror jag man kan gå väldigt kort. 2 Unison borde ha bra chans att sitta tidigt i ledning. Är väl lite beroende av hur Vallas bana kommer bli men såg ruskigt fin ut senast. 12 Quick Razz får åter Erik i sulkyn. senast gick han mycket bra för Croon själv och gången innan gjorde han ingen besviken med Erik. 3:e streckeet blir förmodligen 11 Fighter Gull, gillar P.U och från såna här lägen lyckas han ganska ofta. Eventuella streck är 1 Sonof Montechristo med fint läge & 4 B.B.S Mandarino som sett fin ut på slutet. 5 Unesco Brodde tror jag inte mycket på, särskilt då Conrad verkligen inte brukar lyckas på Valla.
Rank: 2-12-11-4-1
V75-5 och här kommer omgångens näta stora favorit 3 Global Nelly med B.G vet inte hur det känns att förlora, lär nog inte veta det efter denna starten heller. Här sitter Björn tidigt i ledning och kontrollerar fältett. Björn brukar ha en förmåga att få dämpa tempot mer än många andra. Värst emot är väl 5 Hazelmere, där Oskar låter väldigt uppåt, men får nog lite problem från spåret, samt 13 Photo Princess & 14 Que Linda från tillägg, men dom rundar väl inte fält på Valla, i alla fall inte om banan blir fin.
Rank: 3-5-13-14-6
V75-6 och min första tanke var 2 Gigant Slugger. Men detta känns vidöppet. Som vanligt i Brons så är det många ruskigt fina hästar med där position & löpförlopp avgör. Kan mycket väl bli så jag chansspikar Sluggern eller Helgarderar
Rank?: 2-?
V75-7 Och en fin avslutning. Blev som många andra förvånade när Erik skulle köra 2 T.D istället för 4 C.K. Ska bli intressant att höra Erik & Dtigs tankar om detta. Spets tar väl 3 Isak C.D med 4 Cayenne Käbb & 5 Jackal Face på utsidan. Hoppas Danne har vett att släppa till Takter som jag anser sitter bakom bästa hästen i fältet.
2 Truly Devoted, 6 Nino Coger, 9 Capello Bob & 11 Famous Faylinelär väl sitta uppradade i 2:a spår, typ, 3-6 ytter och tåget lär väl gå varvet kvar. Är Capello lika fin som senast får de andra hålla i sig.
Rank: 5-9-6-2-4
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|