Visa ett inlägg
Gammal 2012-02-22, 12:23   #4
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45592
Standard

Själv är jag allergisk när en häst skriks ut som vinnare utav såväl delägare samt tränare. Ja jag talar om Express step. Bara läsa dagens och gårdagens expressen/aftonbladet. Expressen hade halvsida om hästen och att den är bara att spika. Nybrink och hela travmedia kör samma. Nej upphaussade hästar slutar oftare i galopp än vad de lyckas infria som vinnare. KP går emot alla dessa och väljer att spika en häst från ett formstall, nämligen Viggo Trizz med Kajsabajsa i sulkyn. Får se om man sitter här sedan med svansen mellan benen eller ej. SPIK Viggo Trizz!

Citat:
Lopp 5, 7 VIGGO TRIZZ (Kajsa Frick)
Känns jättefin i jobben och kommer han bara lite vettigt på det ska han ses med chans.
enligt witasp.

Min andra spik föll i avd 2 också här nr 7, Aponia Boko. Med motiveringen att Jorma har kört den 7 gånger tidigare men kör nu Mushi istället. I sin spalt i expressen har han tippat Aponia Boko som sin vinnare.

Citat:
Lopp 4, 2140A 7 APONIA BOKO - Björn Goop
Har varit mycket bra på slutet och utvecklats en hel del. Framförallt har hästen blivit lugnare. Hon gick ett bra slutvarv senast då hon hamnade långt bak och fick runda hela fältet. Hon avslutade starkt och fick aldrig riktigt chansen att kunna vinna. Hästen känns oförändrat bra i jobben och håller jättefin form. Läget är dåligt men hon kan öppna bra och vi får hoppas på en bättre resa än senast. Allra bäst är hon med en ryggresa. I så fall tror jag att hon är med och kämpar om segern.
Balans: Barfota runt om
Huvudlag: Öppet huvudlag
Säger nurmos på sin sida.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat