Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-02-22, 11:07   #1
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3817
Standard

V86 Solvalla 22/2 Jackpot!


Jackpot idag vilket alltid är trevligt! Har inte studerat speciellt mycket ännu utan tänkte mest få igång lite snack om omgången.

Omgångens bästa spik är jag ganska säker på att Express Step är. Finns chans den kommer till ledningen, men tror även den vinner från de flesta positionerna. Trodde på den sist och detta loppet ser billigt ut. Enda jobbiga som kan hända är väl att han kör för hårt för spets mot 1 som blir pigg i ledningen och hamnar då i dödens efter tuff öppning.

Little Face tycker jag är intressant i sista med lopp i kroppen, inte oväntat det blev för tufft i dödens senast på V75.

Victoria Island har bra chans i första om spets nås, vilket det bör, tror dock jag nöjer mig med utgång där.

Uranium omgångens största favorit i nuläget tillsamans med Express Step. Jobbigare spår nu än sist, lär bli över från start. Tror även bakspår är bättre för att hålla sig lugn, känns som galopprisk, såg ju inte helt perfekt ut i travet senast heller. Hittar den ut och är felfri så lär det dock bli kross igen, typiskt utgångshäst i mina ögon. Vidöppet bakom, blir nog att strecka alla och jobba in en skräll!
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-22, 11:18   #2
 
NoobieClowns avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Ort: Himmelriket
Inlägg: 500
Sharp$: 5042
Standard

Tror det är dags för 6 Midnight Over i avdelning 6. Är den som den ska kan den inte torska detta men kusk och form är frågetecken. Gäller få info om den men låter det bra på den så är det spik för mig helt klart. Just nu 52% vilket kanske är lite magstarkt men ingen omsättning så får se vad den landar på.
NoobieClown är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-22, 11:21   #3
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Aponia Boko i andra känns helt klart som den säkraste i omgången för min del. Två övertygande vinster följt av en bortkörning med sparat senast. Riktigt ljummet motstånd idag dessutom.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-22, 11:23   #4
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Själv är jag allergisk när en häst skriks ut som vinnare utav såväl delägare samt tränare. Ja jag talar om Express step. Bara läsa dagens och gårdagens expressen/aftonbladet. Expressen hade halvsida om hästen och att den är bara att spika. Nybrink och hela travmedia kör samma. Nej upphaussade hästar slutar oftare i galopp än vad de lyckas infria som vinnare. KP går emot alla dessa och väljer att spika en häst från ett formstall, nämligen Viggo Trizz med Kajsabajsa i sulkyn. Får se om man sitter här sedan med svansen mellan benen eller ej. SPIK Viggo Trizz!

Citat:
Lopp 5, 7 VIGGO TRIZZ (Kajsa Frick)
Känns jättefin i jobben och kommer han bara lite vettigt på det ska han ses med chans.
enligt witasp.

Min andra spik föll i avd 2 också här nr 7, Aponia Boko. Med motiveringen att Jorma har kört den 7 gånger tidigare men kör nu Mushi istället. I sin spalt i expressen har han tippat Aponia Boko som sin vinnare.

Citat:
Lopp 4, 2140A 7 APONIA BOKO - Björn Goop
Har varit mycket bra på slutet och utvecklats en hel del. Framförallt har hästen blivit lugnare. Hon gick ett bra slutvarv senast då hon hamnade långt bak och fick runda hela fältet. Hon avslutade starkt och fick aldrig riktigt chansen att kunna vinna. Hästen känns oförändrat bra i jobben och håller jättefin form. Läget är dåligt men hon kan öppna bra och vi får hoppas på en bättre resa än senast. Allra bäst är hon med en ryggresa. I så fall tror jag att hon är med och kämpar om segern.
Balans: Barfota runt om
Huvudlag: Öppet huvudlag
Säger nurmos på sin sida.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-22, 11:31   #5
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3817
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Själv är jag allergisk när en häst skriks ut som vinnare utav såväl delägare samt tränare. Ja jag talar om Express step. Bara läsa dagens och gårdagens expressen/aftonbladet. Expressen hade halvsida om hästen och att den är bara att spika. Nybrink och hela travmedia kör samma. Nej upphaussade hästar slutar oftare i galopp än vad de lyckas infria som vinnare. KP går emot alla dessa och väljer att spika en häst från ett formstall, nämligen Viggo Trizz med Kajsabajsa i sulkyn. Får se om man sitter här sedan med svansen mellan benen eller ej. SPIK Viggo Trizz!

enligt witasp.

Min andra spik föll i avd 2 också här nr 7, Aponia Boko. Med motiveringen att Jorma har kört den 7 gånger tidigare men kör nu Mushi istället. I sin spalt i expressen har han tippat Aponia Boko som sin vinnare.


Säger nurmos på sin sida.
Tycker det känns märkligt att gå emot en häst bara för att tidningarna tror den vinner. Har fått tuffa lopp mot bättre motstånd och varit tvåa de två senaste, är en toppchans från alla possitioner mot detta motstånd, allt under 80% är jag nöjd med
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-22, 11:42   #6
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av donkyklonk Visa inlägg
Tycker det känns märkligt att gå emot en häst bara för att tidningarna tror den vinner. Har fått tuffa lopp mot bättre motstånd och varit tvåa de två senaste, är en toppchans från alla possitioner mot detta motstånd, allt under 80% är jag nöjd med
Nej det är för att ägaren till hästen, delägarna och tränare och gått ut och sagt att det är en spik och att ni kan spika den. Dessutom har de uttalat sig på ett sätt som att "den vinner bara den inte springer baklänges".
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Robban (+1)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-22, 11:54   #7
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3817
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Nej det är för att ägaren till hästen, delägarna och tränare och gått ut och sagt att det är en spik och att ni kan spika den. Dessutom har de uttalat sig på ett sätt som att "den vinner bara den inte springer baklänges".
Ja sånt får man naturligtvis ta med en nypa salt, men idag tror jag faktist de har rätt för sig
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-22, 11:54   #8
 
NoobieClowns avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Ort: Himmelriket
Inlägg: 500
Sharp$: 5042
Standard

Haussade hästar har ju en tendens till att sticka iväg på strecken vilket gör att den blir mindre och mindre intressant. Om det haussas men strecken inte ökar (aldrig varit med om) så finns värdet kvar och givet att fortsätta gå på den, men annars är det lika givet att gå emot.
NoobieClown är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-22, 13:09   #9
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

http://www.travtrend.se/V86_2days.aspx

där kan man ju följa hur haussade hästars streckning utvecklar sig
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-22, 13:30   #10
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3817
Standard

Någon som vet vem travtjänsten spikar i sista?
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-22, 13:57   #11
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Måste ge mig in i debatten om express step känner jag. Med tanke på hur bra hästen var i fjol känner jag att den floppat rejält HITTILLS i Hellstedts regi. Vet inte varför alla tycker den varit så bra hittills? På gamla meriter bombspik men på intrycket i nya regin är det garderingsläge (innan värmningen iaf )
I första loppet i nya regin höll den helt ok från dödens och då kändes det som att den bara behövde loppet i kroppen för att visa hur bra den är.
Men i andra loppet trodde jag stenhårt på den och den var en stor besvikelse då. Fick visserligen tugga i dödens sista varvet men intrycket var segt och gick inget speciellt mot dåliga hästar. Inget tempo i loppet att tala om heller. Kalle Palema som vann är visserligen en hyfsad häst men det är en medhängare. Trea i mål var Tanker som inte är någon märkvärdig häst. STOR besvikelse.
Senast var den förbättrad igen i ett bra lopp. (Barfota runt om då och samma ikväll förmodar jag). Endast slagen av en smygkörd Mafioso. Men Express Step fick ett fint lopp och spurtade pliktskyldigt bra. Vill se mer uppåtform innan jag skriker ut den som klar. Visserligen rätt motstånd ikväll och därför bra chans men personligen litar jag inte på hästen. Än...
Absolut inte fel att spika då motbuden inte är av högsta klass. Själv är jag mest sugen på att se om man rycker skorna på 1. Spets eller rygg ledaren blir det. Kusken bestämmer själv. Och kapaciteten finns samtidigt som formen är på gång.
Jag garderar förmodligen Express Step på tidigare insatser men löper den upp till sitt rätta jag är det spel mot ett mål förmodligen.


Aponia Boko verkar också vara en vettig spik. Men 9 kan jag inte släppa samt 10 är bra.
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-22, 14:01   #12
 
capones avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Värmland
Inlägg: 2 391
Sharp$: 13249
Standard

TIPS & RANKING Av guiden.se
V86-1
Lopp 3
V86-2
Lopp 4
V86-3
Lopp 5
V86-4
Lopp 6
V86-förslaget
Lopp 3–10
3 x 4 x 1 x 1 x 3 x 6 x 1 x 7
Rader 1 512
Kostnad 378 kr
Systemförslag – V86
V86-5
Lopp 7
V86-6
Lopp 8
V86-7
Lopp 9
V86-8
Lopp 10
4 Victoria Island
7 Nellie Vingboons
1 Quantum Winner
2 C.C.Westside
6 Nouvelle Pontus
5 Gordonia Dag
8 Lady's Photo
3 Javelin Q.
4 Mushi
7 Aponia Boko
3 Vilja Brick
10 Nice and Easy
5 Flashman's Jenka
9 Hunters Lady
1 Ixy
8 Fran Ebo
2 Beverly Duo
12 Wonderful Kit
6 Twilight Star
11 Walking Berit
2 Express Step
7 Viggo Trizz
6 Jacques
10 Helacs Zodiac
5 Revenique
1 Hamras One More
4 Dellvann
12 Edouardo
9 Sweetly Girl
11 Shakira Thrust
3 Klöver Knekt
8 Benetton P.
2 Flirtin King
3 Headhunter
11 Frakkland
9 First Out Ann
6 Leonas Kilroy
7 Evisir
10 Titania Broline
5 Bolt
4 Earl Grey
8 Örbäckens Fiona
12 Tatachilla
1 Coq au Vin
2 Flirtin King
3 Headhunter
11 Frakkland
9 First Out Ann
6 Leonas Kilroy
7 Evisir
10 Titania Broline
5 Bolt
4 Earl Grey
8 Örbäckens Fiona
12 Tatachilla
1 Coq au Vin
9 Sobel Goldie
1 Uranium
3 Le Sogno
12 Engla Håleryd
7 VästerboAprilApril
10 Come and Catch
6 Ulrika Karsk
11 Dream of Dupa
2 Jack's Belle
5 Warena
4 Maruella
8 Ylva Viking
6 Midnight Over
12 Larry Spike
14 Walk to Remember
5 Pigalle
9 On the Dot
13 So Gå Diego
10 Cinamon Boy
7 Akjas Funnyforward
15 Raket Farming
4 B.W.T.Hellion
2 More or Less
8 Enduring Freedom
3 Valles Emile
1 C.Me Run
11 Lord Thai Taata
1 Tyson November
9 Disney Tooma
3 Loch Ness Broline
11 Addison
2 H.R.On Line
8 Recation
5 Grand Prix Brodde
7 Gamblelane
4 Alvena Othello
12 Ingo Rols
10 Epos
6 Daisy Dream
9 Alexis Boko
2 Little Face
3 Dance Photo
1 Loulou Bob
10 M.T.Felicia
11 Princess Wine
7 Diva Arvells
8 Sinova Ribb
5 Elindra Sånna
4 Ashado Boko
6 Unite d'Habern
12 B.W.Erri
9 Sobel Goldie
1 Uranium
3 Le Sogno
12 Engla Håleryd
7 VästerboAprilApril
10 Come and Catch
6 Ulrika Karsk
11 Dream of Dupa
2 Jack's Belle
5 Warena
4 Maruella
8 Ylva Viking
6 Midnight Over
12 Larry Spike
14 Walk to Remember
5 Pigalle
9 On the Dot
13 So Gå Diego
10 Cinamon Boy
7 Akjas Funnyforward
15 Raket Farming
4 B.W.T.Hellion
2 More or Less
8 Enduring Freedom
3 Valles Emile
1 C.Me Run
11 Lord Thai Taata
1 Tyson November
9 Disney Tooma
3 Loch Ness Broline
11 Addison
2 H.R.On Line
8 Recation
5 Grand Prix Brodde
7 Gamblelane
4 Alvena Othello
12 Ingo Rols
10 Epos
6 Daisy Dream
9 Alexis Boko
2 Little Face
3 Dance Photo
1 Loulou Bob
10 M.T.Felicia
11 Princess Wine
7 Diva Arvells
8 Sinova Ribb
5 Elindra Sånna
4 Ashado Boko
6 Unite d'Habern
12 B.W.Erri
capone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-22, 14:03   #13
 
capones avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Värmland
Inlägg: 2 391
Sharp$: 13249
Standard

http://www.solvalla.se/trav/120222_s...lag_id2725.pdf

hoppas denna är bättre
capone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-22, 14:10   #14
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Hmmmm. Måste göra en kovändning. Läste precis att 1 vill köra i ryggar och då är det väl klart på 2 om allt väl i värmningen. Enda motbudet är just 1 från rygg ledaren OM BARFOTA! Men det är ju dyrt att dubbla på V86. 6-7 vettiga motbud också men får ju sämre resor och skallen på 6 är ju inte den bästa. Hux Flux är jag på samma linje som alla andra. Vad tråkigt! Ha ha. Men man kan ju inte blunda för när bästa hästen sitter i spets direkt. Svårslagen då. Avvaktar balansen på 1 samt om 2 klarar banan bra.
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-22, 14:13   #15
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3817
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av copiad Visa inlägg
Måste ge mig in i debatten om express step känner jag. Med tanke på hur bra hästen var i fjol känner jag att den floppat rejält HITTILLS i Hellstedts regi. Vet inte varför alla tycker den varit så bra hittills? På gamla meriter bombspik men på intrycket i nya regin är det garderingsläge (innan värmningen iaf )
I första loppet i nya regin höll den helt ok från dödens och då kändes det som att den bara behövde loppet i kroppen för att visa hur bra den är.
Men i andra loppet trodde jag stenhårt på den och den var en stor besvikelse då. Fick visserligen tugga i dödens sista varvet men intrycket var segt och gick inget speciellt mot dåliga hästar. Inget tempo i loppet att tala om heller. Kalle Palema som vann är visserligen en hyfsad häst men det är en medhängare. Trea i mål var Tanker som inte är någon märkvärdig häst. STOR besvikelse.
Senast var den förbättrad igen i ett bra lopp. (Barfota runt om då och samma ikväll förmodar jag). Endast slagen av en smygkörd Mafioso. Men Express Step fick ett fint lopp och spurtade pliktskyldigt bra. Vill se mer uppåtform innan jag skriker ut den som klar. Visserligen rätt motstånd ikväll och därför bra chans men personligen litar jag inte på hästen. Än...
Absolut inte fel att spika då motbuden inte är av högsta klass. Själv är jag mest sugen på att se om man rycker skorna på 1. Spets eller rygg ledaren blir det. Kusken bestämmer själv. Och kapaciteten finns samtidigt som formen är på gång.
Jag garderar förmodligen Express Step på tidigare insatser men löper den upp till sitt rätta jag är det spel mot ett mål förmodligen.


Aponia Boko verkar också vara en vettig spik. Men 9 kan jag inte släppa samt 10 är bra.
Jag håller inte helt med att jag tycker den har varit dålig. Senast fick den gå själv i tredjespår o krossa allt utom smygkörd mafioso(två sist på V75), idag är det som du säger svalare motstånd. jag vill se 1 fungerar innan jag tror på den, men är väl största hotet att den blir för pigg och då ger dödens åt express step. Det den visat hittills i år räcker mkt långt mot detta motstånd, sen att den kan bättre är bara ett plus i kanten. Känns som du har för höga förväntningar på den?
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td