Citat:
Ursprungligen postat av copiad
Måste ge mig in i debatten om express step känner jag. Med tanke på hur bra hästen var i fjol känner jag att den floppat rejält HITTILLS i Hellstedts regi. Vet inte varför alla tycker den varit så bra hittills? På gamla meriter bombspik men på intrycket i nya regin är det garderingsläge (innan värmningen iaf  )
I första loppet i nya regin höll den helt ok från dödens och då kändes det som att den bara behövde loppet i kroppen för att visa hur bra den är.
Men i andra loppet trodde jag stenhårt på den och den var en stor besvikelse då. Fick visserligen tugga i dödens sista varvet men intrycket var segt och gick inget speciellt mot dåliga hästar. Inget tempo i loppet att tala om heller. Kalle Palema som vann är visserligen en hyfsad häst men det är en medhängare. Trea i mål var Tanker som inte är någon märkvärdig häst. STOR besvikelse.
Senast var den förbättrad igen i ett bra lopp. (Barfota runt om då och samma ikväll förmodar jag). Endast slagen av en smygkörd Mafioso. Men Express Step fick ett fint lopp och spurtade pliktskyldigt bra. Vill se mer uppåtform innan jag skriker ut den som klar. Visserligen rätt motstånd ikväll och därför bra chans men personligen litar jag inte på hästen. Än...
Absolut inte fel att spika då motbuden inte är av högsta klass. Själv är jag mest sugen på att se om man rycker skorna på 1. Spets eller rygg ledaren blir det. Kusken bestämmer själv. Och kapaciteten finns samtidigt som formen är på gång.
Jag garderar förmodligen Express Step på tidigare insatser men löper den upp till sitt rätta jag är det spel mot ett mål förmodligen.
Aponia Boko verkar också vara en vettig spik. Men 9 kan jag inte släppa samt 10 är bra.
|
Jag håller inte helt med att jag tycker den har varit dålig. Senast fick den gå själv i tredjespår o krossa allt utom smygkörd mafioso(två sist på V75), idag är det som du säger svalare motstånd. jag vill se 1 fungerar innan jag tror på den, men är väl största hotet att den blir för pigg och då ger dödens åt express step. Det den visat hittills i år räcker mkt långt mot detta motstånd, sen att den kan bättre är bara ett plus i kanten. Känns som du har för höga förväntningar på den?