Citat:
Ursprungligen postat av raaabin
Tror stenhårt på Bayern Munchen idag! Visserligen är Schweinstager, Breno och Contento skadade men med offensiva spelare som Robben, Muller, Gomez och Ribery ska Bayern mala sönder ett överskattat Basel.
Basel gjorde det visserligen bra i gruppspelet då man slog ut självaste Manchester United och gick vidare från gruppen tillsammans med Benfica. Men här ska man inte räcka till. Jag tror att Bayern vill göra processen kort med Basel och tar en komfortabel bortaseger här så att man inte behöver ha någon större press på sig på hemmaplan. 2-0 eller 3-1?
Tankar? 
|
Lugn nu. Vill inte trycka ner mitt eget lag (Bayern Munchen) men vill heller inte att alla här inne ska betta fel efter lite missvisad information.
Breno: skadad men har inte spelat på hela säsongen och sitter i en rejäl frysbox efter många insidenter så detta är ingen spelare som kommer att vara saknad.
Contento: Lika så här så finns det ingen anledning att sakna Contento då han gjort runt 2-3 inhopp i år och om det omöjliga skulle hända att lahm blir skadad så finns det alternativ istället för contento.
Schweinsteiger: HÄR ÄR PROBLEMET! Hela Jupps taktik är byggd runt schweinis uppspel och hela laget blir säkrare med honom på planen.
Ett 0-0 resultat mot Freiburg i helgen pekar inte mot en vinst idag.
trolig startelva:
Neuer
Rafinha-Boateng-Badstuber-Lahm
Gustavo-Alaba
Robben/Muller-Kroos-Ribery
Gomez
Robben eller Muller har det snackats mycket om på senaste men jag hoppas på att Robben spelar då Muller har en tung formsvacka.
Nu vet ni, jag kommer inte betta på denna match då jag ogillar att betta på mitt eget lag men om ni ska göra det borde ni ta er en funderare innan och inte tro att Bayern vinner denna match med en promenadseger.