Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-02-22, 12:45   #1
 
raaabins avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 198
Sharp$: 1442


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Dagens fotboll 22/2


Serie A (Italien)
2012-02-22 18:30: Siena vs Catania

Europa League (Europa)
2012-02-22 18:00: Man City vs Porto

Champions League (Europa)
2012-02-22 20:45: FC Basel vs B Munich
2012-02-22 20:45: Marseille vs Inter

Championship (England)
2012-02-22 20:45: Hull vs Brighton

Ligue 1 Orange (Frankrike)
2012-02-22 18:30: St Etienne vs Lorient
2012-02-22 18:30: Caen vs Auxerre
2012-02-22 18:30: Sochaux vs Lille

Inget mega utbud idag men några guldkorn ska vi nog unna vaska fram.

Tror stenhårt på Bayern Munchen idag! Visserligen är Schweinstager, Breno och Contento skadade men med offensiva spelare som Robben, Muller, Gomez och Ribery ska Bayern mala sönder ett överskattat Basel.

Basel gjorde det visserligen bra i gruppspelet då man slog ut självaste Manchester United och gick vidare från gruppen tillsammans med Benfica. Men här ska man inte räcka till. Jag tror att Bayern vill göra processen kort med Basel och tar en komfortabel bortaseger här så att man inte behöver ha någon större press på sig på hemmaplan. 2-0 eller 3-1?

Tankar?
raaabin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-22, 12:53   #2
 
smiths avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 50
Sharp$: 217
Standard

Överskattat Basel håller jag då inte med om, skulle snarare säga att de är underskattade. Tror Basel kan straffa Bayern om de går ut med inställningen att göra processen kort på bortaplan.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Jinx (+5), hardballs (+2)
smith är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-22, 13:01   #3
 
Donalds avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: West Coast
Inlägg: 1 148
Sharp$: 181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag tycker faktiskt om Basel idag, tror att BM kommer att få en ganska tuff match. Baserar det mycket på att Bayern Münchens form och att de inte imponerade/slaktade lagen på bortaplan i gruppspelet. Sitter på dnb-spel.

Är lite inne på underspelet också, men avvaktar så länge så jag tror att den kan stiga. Linan är hög (2.75), men det är trotsallt första matchen i knockout phase.
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-22, 13:02   #4
 
raaabins avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 198
Sharp$: 1442


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av smith Visa inlägg
Överskattat Basel håller jag då inte med om, skulle snarare säga att de är underskattade. Tror Basel kan straffa Bayern om de går ut med inställningen att göra processen kort på bortaplan.
Smaksak, jag anser att Basel blivit överskattade efter vinsten mot Manchester United. Den Schweiziska ligan är inte i närheten av Bundesliga. Dessutom har Basels bästa lirare, Shaqiri, skrivit på för Bayern Munchen. Visserligen spelar han för Basel säsongen ut, men Bayern lär ju ha hyfsad koll på honom och vill han sänka sin blivande klubb? Shaqiri hade lekstuga med Man Utd, det kommer han inte att ha med Bayern och då får Basel det tufft. My opinion.
raaabin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-22, 13:25   #5
 
Jinxs avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Ort: Ankeborg
Inlägg: 796
Sharp$: 150
Standard

Jag har spelat på kryss i Basel - BM eftersom Basel gjorde två helt lysande insatser i mötena med United samtidigt som ett kryss idag nog känns helt ok för Bayern. Men ju mer jag tänker på det ju mer kommer jag in på att spela Basel. När man ser ett odds på 6 är ju frågan man måste ställa sig; har Basel större chans än 17% att vinna idag? Jag tror faktiskt det. Det är förvisso ett aber när man inte sett Basel spela mer än i CL men samtidigt tycker jag inte BM har övertygat på sistone med poängtapp i på pappret lätta matcher. Som, likt APOEL, lite grand av en joker i CL tycker jag att Basel borde ha fördel av att kunna spela med allt att vinna men mindre att förlora än BM. För BM vore det ju katastrof att inte gå vidare och mer press därmed. My opinion

EDIT: Basel +0.75 till 2.09 @ 188BET blev det för mig, ev liten peng på Basel rak till 6.5 @ Boylesports

Senast redigerad av Jinx den 2012-02-22 klockan 13:59.
Jinx är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-22, 13:38   #6
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1093
Standard

St. Etienne mot ett skade drabbat Lorient ser intressant ut, men oddset har sjunkit litegrann.
Lorient som har 2 oavgjorda och 3 förluster på 5 senaste bortamatcherna.
St. Etienne 4 vinster o 1 förlust på 5 senaste hemma matcherna.

Skade listan för lorient.
22.2 Mathieu Coutadeur M 22 2-1
22.2 Yann Jouffre M 21 3-6
17.2 Fabien Audard G 21 0-0 22.2 s
17.2 Wesley Lautoa D 2 0-0
3.2 Maxime Baca D 15 0-0
27.1 Gilles Sunu F 15 1-1
13.1 Gregory Bourillon D 12 0-1
22.10 Jeremie Aliadiere F 10 2-0
17.9 Cheick Doukoure M 0 0-0
17.9 Julien Quercia F 3 1-0
20.8 Sigamary Diarra M 0 0-0

Finns till 1.95 på sportingbet.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-22, 13:46   #7
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 30
Sharp$: 273
Standard

Värdet ligger klart på Basel och jag har svårt att se Bayern vinna efter att ha sett deras senaste bortamatch.

Basel +0,5 känns som ett bra spel.

Är även inne på Inter +0,5 då jag håller Marseille som ett av de svagare lagen i CL, taktiskt sett(om det är Dechampes' eller spelarnas fel låter jag va' osagt). Inter har både tränare och spelare till att genomföra en taktiskt perfekt match och få med sig minst en pinne till returen i Milano.
Bolognese är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-22, 14:09   #8
 
raaabins avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 198
Sharp$: 1442


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Lille har katastrofal statistik borta mot Sochaux, endast en vinst på 13 försök! Dock så har Sochaux tidigare varit bättre än vad de är nu och Lille har varit sämre.

Lille ligger idag på 3e plats i ligan, 9 poäng upp till ledarna PSG men dock med en match mindre spelad. Man är ute ur CL och kvalificerade sig inte till Europa League, alltså ligger nu full fokus på ligan då man förra veckan även åkte ur cupen. Man har som sagt en hängmatch jämtemot PSG och Montpellier (1a och 2a) som man måste vinna för att vara med i titel-racet. Man har flera klasspelare som t.ex. Landreau i målet och Tottenham-aktuella Hazard. Man tog en grymt viktig seger borta mot Lorient i helgen och nu har man ännu en bortamatch med siktet inställt på 3 pinnar.

Sochaux har inte riktigt haft den säsong man kanske önskat sig. Man ligger sist i ligan och åkte ur cupen med 4-1 mot Ligue 2-laget Bastia. Det är tätt i botten och man har endast 3 poäng upp till över sträcket. Men idag saknar man en handfull viktiga spelare. Richert och Camara (1a och 2a målvakt), tränaren har gått ut och sagt att 3e-målvakten Cros inte kommer stå utan att den unga lovande Collas kommer få chansen istället. Utespelare som saknas är Yassine Mikari, Muyokolo, Brechet, Poujol, Carlao och Maiga.

Klass+motivation borde slå ett skadedrabbat lag utan klass, kämpa!
raaabin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-22, 14:22   #9
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 94
Sharp$: 485
Standard

Tror på en tight match emellan Siena - Catania, Båda lagen är lag som plockar poäng på hemmaplan och är svaga borta.

Match Facts
Siena have drawn 8 of their last 10 matches against Catania in all competitions.

Catania have failed to win 35 of their last 37 away matches in Serie A.

Catania har 1-5-5 på bortaplan iår medans Siena har 5-3-3 Hemma.

Sienas 6 senaste matcher har slutat med 2 förluster 2 vinster och 2 X.
0-1 inter 0-2 genoa 1-1 Fiorentina 4-0 Lazio 1-1 Napoli 1-0 Roma.

Catania har 3 raka förluster på bortaplan Emot Bologna 2-0, Udinese 2-1 och Juventus 3-1. Innan det var det 2 X matcher emot Atalanta 1-1 och Parma 3-3.

Spelar Xet på denna match och finns till 3.20 på Nordicbet

Missing Players

Siena
Zeljko Brkic
Cristiano Del Grosso

Catania
David Suazo Alessandro Potenza Marco Motta Andrea Campagnolo Doubtful Pablo Barrientos Ciro Capuano
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Jinx (+2)

Senast redigerad av poja_90 den 2012-02-22 klockan 14:36.
poja_90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-22, 14:29   #10
 
Donalds avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: West Coast
Inlägg: 1 148
Sharp$: 181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bolognese Visa inlägg
Värdet ligger klart på Basel och jag har svårt att se Bayern vinna efter att ha sett deras senaste bortamatch.

Basel +0,5 känns som ett bra spel.

Är även inne på Inter +0,5 då jag håller Marseille som ett av de svagare lagen i CL, taktiskt sett(om det är Dechampes' eller spelarnas fel låter jag va' osagt). Inter har både tränare och spelare till att genomföra en taktiskt perfekt match och få med sig minst en pinne till returen i Milano.
Inter har verkligen blivit intressant här, jävlar vad Marseille har droppat.
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-22, 14:46   #11
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 94
Sharp$: 485
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av raaabin Visa inlägg
Lille har katastrofal statistik borta mot Sochaux, endast en vinst på 13 försök! Dock så har Sochaux tidigare varit bättre än vad de är nu och Lille har varit sämre.

Lille ligger idag på 3e plats i ligan, 9 poäng upp till ledarna PSG men dock med en match mindre spelad. Man är ute ur CL och kvalificerade sig inte till Europa League, alltså ligger nu full fokus på ligan då man förra veckan även åkte ur cupen. Man har som sagt en hängmatch jämtemot PSG och Montpellier (1a och 2a) som man måste vinna för att vara med i titel-racet. Man har flera klasspelare som t.ex. Landreau i målet och Tottenham-aktuella Hazard. Man tog en grymt viktig seger borta mot Lorient i helgen och nu har man ännu en bortamatch med siktet inställt på 3 pinnar.

Sochaux har inte riktigt haft den säsong man kanske önskat sig. Man ligger sist i ligan och åkte ur cupen med 4-1 mot Ligue 2-laget Bastia. Det är tätt i botten och man har endast 3 poäng upp till över sträcket. Men idag saknar man en handfull viktiga spelare. Richert och Camara (1a och 2a målvakt), tränaren har gått ut och sagt att 3e-målvakten Cros inte kommer stå utan att den unga lovande Collas kommer få chansen istället. Utespelare som saknas är Yassine Mikari, Muyokolo, Brechet, Poujol, Carlao och Maiga.

Klass+motivation borde slå ett skadedrabbat lag utan klass, kämpa!
Om du ska lira raka 2an på Lille (Vilket jag börjat titta på själv) skulle jag föreslå att betta Bortalaget vinner utan insläppt mål,

Sochaux have failed to score in 7 of their last 8 matches in Ligue 1.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
raaabin (+1), pixz (+1)
poja_90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-22, 16:00   #12
 
Arre08s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: gbg
Inlägg: 206
Sharp$: 1648


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av poja_90 Visa inlägg
Om du ska lira raka 2an på Lille (Vilket jag börjat titta på själv) skulle jag föreslå att betta Bortalaget vinner utan insläppt mål,

Sochaux have failed to score in 7 of their last 8 matches in Ligue 1.
Lille to keep cleansheet @ 2.00 på William Hill, garderar mot en tråkig 0-0 match, men frågan är om värdet inte ligger hos vinst utan att släppa in mål till 2.70?!?! lirar en slant på bägge.
Arre08 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-22, 16:31   #13
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Arre08 Visa inlägg
Lille to keep cleansheet @ 2.00 på William Hill, garderar mot en tråkig 0-0 match, men frågan är om värdet inte ligger hos vinst utan att släppa in mål till 2.70?!?! lirar en slant på bägge.
Socheaux håller inte många nollor hemma denna säsong, än färre borta. Lille har 3 st 0-0 matcher på kontot i år och det är emot PSG som har bra försvar hemma, mot Valenciennes som har hela 64% clean sheets hemma Toulouse som är än värre med 67% clean sheets hemma.

Att Lille dessutom bara hållit en nolla utöver dessa 0-0 matcher talar ju emot bägge spelen.

0-0 ser jag som ett väldigt otänkbart resultat och att Lille håller nållan och samtidigt vinner gillar jag inte heller faktiskt.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-22, 16:50   #14
 
Arre08s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: gbg
Inlägg: 206
Sharp$: 1648


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Socheaux håller inte många nollor hemma denna säsong, än färre borta. Lille har 3 st 0-0 matcher på kontot i år och det är emot PSG som har bra försvar hemma, mot Valenciennes som har hela 64% clean sheets hemma Toulouse som är än värre med 67% clean sheets hemma.

Att Lille dessutom bara hållit en nolla utöver dessa 0-0 matcher talar ju emot bägge spelen.

0-0 ser jag som ett väldigt otänkbart resultat och att Lille håller nållan och samtidigt vinner gillar jag inte heller faktiskt.
Stämmer men med tanke på läget i Sochaux, med alla avbräck så ser de uddlösa ut idag, håller med dig i dina argument men jag ser inte att sochaux kan hota i denna batalj... håller insatserna nere i bägge spelen, men jag värderar situationen som sådan att sochaux är ur slag och alla avbräck förbättrar inte läget... men respekterar det du säger!
Arre08 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-22, 17:50   #15
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 6
Sharp$: 21


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av raaabin Visa inlägg
Tror stenhårt på Bayern Munchen idag! Visserligen är Schweinstager, Breno och Contento skadade men med offensiva spelare som Robben, Muller, Gomez och Ribery ska Bayern mala sönder ett överskattat Basel.

Basel gjorde det visserligen bra i gruppspelet då man slog ut självaste Manchester United och gick vidare från gruppen tillsammans med Benfica. Men här ska man inte räcka till. Jag tror att Bayern vill göra processen kort med Basel och tar en komfortabel bortaseger här så att man inte behöver ha någon större press på sig på hemmaplan. 2-0 eller 3-1?

Tankar?
Lugn nu. Vill inte trycka ner mitt eget lag (Bayern Munchen) men vill heller inte att alla här inne ska betta fel efter lite missvisad information.

Breno: skadad men har inte spelat på hela säsongen och sitter i en rejäl frysbox efter många insidenter så detta är ingen spelare som kommer att vara saknad.
Contento: Lika så här så finns det ingen anledning att sakna Contento då han gjort runt 2-3 inhopp i år och om det omöjliga skulle hända att lahm blir skadad så finns det alternativ istället för contento.
Schweinsteiger: HÄR ÄR PROBLEMET! Hela Jupps taktik är byggd runt schweinis uppspel och hela laget blir säkrare med honom på planen.

Ett 0-0 resultat mot Freiburg i helgen pekar inte mot en vinst idag.

trolig startelva:
Neuer
Rafinha-Boateng-Badstuber-Lahm
Gustavo-Alaba
Robben/Muller-Kroos-Ribery
Gomez

Robben eller Muller har det snackats mycket om på senaste men jag hoppas på att Robben spelar då Muller har en tung formsvacka.

Nu vet ni, jag kommer inte betta på denna match då jag ogillar att betta på mitt eget lag men om ni ska göra det borde ni ta er en funderare innan och inte tro att Bayern vinner denna match med en promenadseger.
EliasPersson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td