Visa ett inlägg
Gammal 2012-02-26, 17:35   #9
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
OM jag skulle bli ensam om V7 så FÖRLORAR jag på att gå för hela potten! Det finns liksom inget mer att ta av i 7-rättspotten däremot går jag miste om fina sexor och femmor! Blir vi två, tre eller fem om potten så får jag fina pengar ändå...
OM jag är med och hugger på en mångmiljonrad men spricker och bara får sex rätt så är det så förbannat surt att gå miste om en kvarts miljon för att jag har gått för hela...

Jag har en polare som gick miste om 170.000 kr för att han gick enbart för 7 rätt och det var jävligt nära på riktigt bra pengar men nu fick han 0 kr! Dom där 170.000 hade varit riktigt fina tröstpengar....
Det första resonemanget motsäger sig självt lite där. Om du blir ensam på sju rätt så är det dumt att spela V7 då du tappar lite på sexor och femmor, samtidigt som du inte bryr dig om 1,5ggr*sjurättsutdelning om ni är flera och delar??

Om vi utgår från förra helgens omgång, då det blev en handfull vinnare, och du lämnat in ett relativt stort system på 5k rader (gjorde en kupong utefter hur ett system som gick in rimligen kunde se ut). Utfall på den om man spelat V75: 4 108 816, om V7: 9 154 265. Ganska stor skillnad.

Sedan måste man ta i beaktande att skillnaden i chans mellan dessa två scenarier är långt ifrån linjär, det där att du blir ensam på en V6/V7/V8-omgång är så oerhört osannolikt att argumentet att man tappar lite utdelning då man blir ensam faller väldigt platt:
1. Man är flera som sätter en sjua med hög utdelning
2. Man blir ensam på sju rätt

Det är helt klart så att man kan tappa ganska stora utdelningar på att missa en högt betald sexa, men i längden går du plus på att gå för alla. Min egen statistik har jag inte på det, har inte bokfört mina spel i VX vs VXX men vet med mig i huvudet att jag bara en gång tappat mer än 10k på att spela V7 (25k förra helgen). Här och där har det blivit hundringar och enstaka tusenlappar, kanske uppgår till ca 40-50k totalt. Att spela för alla rätt har jag däremot tjänat sexsiffrigt på om jag jämför med att ha stadigt spelat VXX. Under V86 korta historia har jag tappat över 20k i uteblivna vinster på att fega ur och spela V86 istället för V8, det är helt enkelt lätt att man överdriver chanserna att man sätter en välbetald rad utan alla rätt.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Khan (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat