He he. Tack hanscrispi!
V4 ser klart överkomlig ut och flerkuponger behöver inte vara fel. Själv satsar jag på att ta med lite sköna skrällar och kör ett "vanligt" system.
V4-1:
ALLA
HJÄLP! Dom här lågklassiga kallblodsloppen gör mig galen. Kan inte ranka dom. Dom borde släppas lös på Täby istället... Tar alla men inser att det nog skiljer en hel del mellan första och sista häst i loppet. Då övriga lopp ser överkomliga ut tar jag mig råd helt enkelt.
V4-2:
A: 8-4
B: 3-12-5-9
Måste räcka riktigt långt. Bästa hästen är 8. Trist spår men möter helt annat och enklare motstån idag. Dålig senast men visat fin form innan så tar inte så hårt på den starten. Idag talas det om barfotabalans av något slag om banan tillåter och det är isf ett stort plus. Men även med skor är det vettig chans att blåsa ner detta gäng. Vettiga (och enda?) motbudet är 4 som normalt frontar enkelt här. En klart duglig häst som stortrivs med att vara med i främre träffen direkt. Är van tufft motstånd (V75) och kan bli svårtuggad. Bra lås eller utgång. Bakom räknas 3 som är sylvass med rätt resa och 12 som har bra kapacitet men där läget handikappar mycket. Även 5 gått bra i två raka lopp. 9 bra kapacitet men lite tveksam form.
V4-3:
A: 5-7
B: 4-9
C: 1
Lite roligare att tippa detta kallblodslopp. Given tipsetta och spik för många är 7 här. Mycket talar för snabbstart och spets direkt. Bra chans därifrån. Men som 5 såg ut och gick efter galopp senast måste jag bara ha med den och ranka den etta. Visserligen osäker men i felfritt lopp är det bra chans till vinst. Dessutom monsterplus på kusksidan. Till 23% betalar jag alla gånger för den, galopprisken till trots. 4 gillas också men återkommer efter vila och man tror inte på någon toppform direkt såklart. Men hästen har varit fin i provlopp och har en bra spurt. 9 är alltid lite smågiftig när den får smyga med och gå på speed. Till 4% åker den med då det kan lösa sig fint för den i det här lilla fältet. 1 vet jag inget om och den får kollas upp i värmningen. Bra kusk och läge iaf.
V4-4:
A: 3-14
B: 6-12-10
C: resten av byket
Såna här stolopp är alltid lite läskiga. Stona är helt klart lite mer nyckfulla än hingstarna och när inte favoriterna levererar brukar det smälla högt bakom. Klassiska utgångslopp. Annars har 3 levererat mest varje gång och är en vettig favorit här. Stark och rejäl dam som säkert körs till spets tidigt. Återkommer efter uppehåll men är väl förberedd. Dock lite väl stor favorit i mina ögon och större favoriter än denna har torskat. Dessutom finns det ett stort spelvärde i att gardera en storfavorit i sista avdelningen. Har ett riktigt rejält motbud i 14 som är fältets klart bästa häst. Lopp i kroppen nu och formen är uppåt. Kan inte göra så mycket själv men med rätt ryggar blir den livsfarlig. B-hästarna också lite småroliga. Och hoppas jag får råd med resten också...
Lycka till alla! Kanske gör jag det väl svårt för mig idag men lämnar aldrig in ett system utan potential till lite större pengar.
Mina måstehästar:
1:alla
2: 4-8
3: 5-7
4: 3-14
Sen kryddar jag med lite fler...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|