"12 Navajo Lavec (V86-2) har jag haft i tre månader ungefär och han är väl rätt så väl förberedd rent jobbmässigt även om han ej gått några snabbare test då han ridtränas men verkar bra. Loppet nu på onsdag blir mer ett test för mig och jag har faktiskt svårt uttala mig om någon taktik eller eventuell chans. Jag har ju fått höra hur han uppträtt tidigare i lopp och att de bara "kört" med honom i Tyskland där han brakat på framme i ledningen. Flera som har haft honom i träning har ju dessutom skickat iväg hästen för att de helt enkelt inte vill ha honom eftersom han verkligen tänder på alla cylindrar och bara dundrar på i loppen och varit små omöjlig ha göra med i träning. De hetsiga tendenserna har jag sett också men tycker samtidigt att han bättrat sig en aning på den punkten. Vi får väl se hur han uppträder i loppet, rätt vad det är så kanske jag helt enkelt inte har något annat val än att ge mig iväg, så det är svårt säga hur jag kommer köra. Det beror på hästen. Kommer troligen tävla med skor, men vi får se imorgon. Öppet huvudlag, säger Anders L Lundin"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|