Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-02-29, 10:02   #1
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

V86 29/2


Tankar & idèer inför kvällens omgång ?? Steel pepper borde väl vara en stark favorit att luta sej emot lr?
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-29, 10:51   #2
 
korpos avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 1 147
Sharp$: 5721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Tankar & idèer inför kvällens omgång ?? Steel pepper borde väl vara en stark favorit att luta sej emot lr?
Timo Nurmos:
STEEL PEPPER - Jorma Kontio
Har varit jättefin i varje start hos mig. Han fick vila lite efter senaste loppet och har sedan tränat på som vanligt. Jag tycker att hästen känns precis lika fin som vid segrarna. Han har bra förutsättningar här och är mycket snabb ut. Jag måste vara optimist och tro på bra chans igen.
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-29, 12:58   #3
 
NoobieClowns avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Ort: Himmelriket
Inlägg: 500
Sharp$: 5042
Standard

Steel Pepper har blivit behandlad och varit borta ett tag men hästen har alltid gått bra efter vila så det är nog inga problem. Här möter den i princip ingenting och svår att få bort som vinnare. Tvillingen borde vara klockren med 1-4, även om Erik kan hålla upp så släpper han här. 2 och 3 är inga tigrar direkt men kan spurta ok med rätt resor men kan inte se att dom ska räcka till i normalt lopp.
NoobieClown är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-29, 13:01   #4
 
NoobieClowns avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Ort: Himmelriket
Inlägg: 500
Sharp$: 5042
Standard

Har sett loppen som 12 Navajo Lavec (V86 2) gjort i Tyskland och det är imponerande, svårt dock sätta in i dagens förutsättningar. Men är den som där nere och inte gör bort sig så får dom andra hålla i sig! Men måste se värmningen på den först innan om det är något att bygga systemet på. Någon som vet mer kanske?
NoobieClown är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-29, 13:02   #5
 
dayvillages avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Gbg
Inlägg: 8
Sharp$: 34
Standard

Steel Pepper är min givna spik idag. Tour Moa (v86-3) och Engla Håleryd (v86-4) Är två hästar jag inte utelämnar en dag som denna, chansspikar ev båda två Lycka till alla!
dayvillage är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-29, 13:05   #6
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Själv la jag en slant på denna tvilling i nämnda lopp. Jorma släpps te spets, sen hamnar Maxvell Mayday i dödens, min förhoppning är att det inte blir körning förräns sista halvvarvet & att Erik (somekindacatch) inte hinner få upp farten på upploppet från rygg ledaren. Den som lever får se...

Registrerat spel

Datum: 2012-02-29
Bana: Solvalla, omg. 17
Lopp: 3
Spelform: Tvilling

Hästar: 4, 7
U-hästar:

1 x 200,00 kr =
200,00 kr
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-29, 13:11   #7
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3817
Standard

"12 Navajo Lavec (V86-2) har jag haft i tre månader ungefär och han är väl rätt så väl förberedd rent jobbmässigt även om han ej gått några snabbare test då han ridtränas men verkar bra. Loppet nu på onsdag blir mer ett test för mig och jag har faktiskt svårt uttala mig om någon taktik eller eventuell chans. Jag har ju fått höra hur han uppträtt tidigare i lopp och att de bara "kört" med honom i Tyskland där han brakat på framme i ledningen. Flera som har haft honom i träning har ju dessutom skickat iväg hästen för att de helt enkelt inte vill ha honom eftersom han verkligen tänder på alla cylindrar och bara dundrar på i loppen och varit små omöjlig ha göra med i träning. De hetsiga tendenserna har jag sett också men tycker samtidigt att han bättrat sig en aning på den punkten. Vi får väl se hur han uppträder i loppet, rätt vad det är så kanske jag helt enkelt inte har något annat val än att ge mig iväg, så det är svårt säga hur jag kommer köra. Det beror på hästen. Kommer troligen tävla med skor, men vi får se imorgon. Öppet huvudlag, säger Anders L Lundin"
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-29, 13:14   #8
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3817
Standard

Jag kommer spika Trans Atlantic idag! Intressant med björn upp, möter sämre och har blivit bortkörd av Örjan i två raka tycker jag. Blir nog inget större system då jag också tror steelpepper, Engla håleryd och Knifetownlady vinner och spikas. Lås 6-13 i tredje kanske? Helgarderingar i 2e o 8e behöver inte vara fel!
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-29, 15:17   #9
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Själv la jag en slant på denna tvilling i nämnda lopp. Jorma släpps te spets, sen hamnar Maxvell Mayday i dödens, min förhoppning är att det inte blir körning förräns sista halvvarvet & att Erik (somekindacatch) inte hinner få upp farten på upploppet från rygg ledaren. Den som lever får se...

Registrerat spel

Datum: 2012-02-29
Bana: Solvalla, omg. 17
Lopp: 3
Spelform: Tvilling

Hästar: 4, 7
U-hästar:

1 x 200,00 kr =
200,00 kr
Håller med fullständigt robfri! Min analys av loppet är som alla andras att 1 spetsar och släpper till 4 efter en bit. Men då både 2-3 också är startsnabba kan det kosta lite mer än man tror för 4 att hitta spets. Väl där lär den få bestämma och om Björn Goop är lite påläst är det bara styra på med 7 direkt och lägga sig i dödens. Då är den sämst tvåa i mina ögon. Tror tom att 7 utmanar 4 om vinsten till slut. (1 tror jag inte så mycket på ens från rygg ledaren. Halvtrist pålle.) Är inte helt betagen av 4 som alla andra verkar vara. Tycker den har sin sämsta bit till slut och 7 går alltid som bäst till slut och jag blir inte chockad om 7 plockar ner 4 sista biten. Förutsatt att Björn har kört för vinsten. Visst finns det risk för att 4 brisar undan men när 4 är så pass stor favorit och något i mig säger att 4 inte kämpar ihjäl sig häst mot häst måste jag prova att dubbla med 7.
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-29, 15:21   #10
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

I avd 2 är det osannolikt att 7-8-12 inte är mest streckade trots en del frågetecken kring 8-12 iaf. Men överlägset bästa hästarna i loppet. Bolt var ju draget senast. Nu är den inte ett dugg intressant. Mycket tuffare emot och fortfarande osäker. Tommy Hanné som storfavorit på Valla är aldrig intressant.
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-29, 15:25   #11
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

I avd 4 känns det som ett måste att spika 8 Engla Håleryd trots stängt spår och mycket galopper. Inte mycket till motbud. Bäst vore om man kunde köra den som utgång endast men med åtta lopp måste man ju spika lite också.

Lite info som bättrar på oddsen för vinst ikväll:
8 Engla Håleryd (V86-4) galopperade senast vilket var otur då hon hade bra slagläge då varför vi nu kommer ändra en del i utrustning på henne eftersom hon inte funkat helt perfekt. Hon tränar fint efteråt och bör trots allt ha gått framåt och har god kapacitet den här damen. Vi kortar käken på henne och sätter på tyngre bakskor denna gången och hon är en av de som definitivt skall räknas, säger Claes-Göran Björkroth.
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-29, 15:28   #12
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3817
Standard

8an känns ju inte överdrivet intressant med denna informationen:

"8 Staro Fifty Fifty (V86-2) tränar väl på helt okej och skötte sig skaplig inne i ett jobb på Solvalla för ett tag sedan där han testades med norskt, men jag vill ligga mycket lågt med honom då han svikit mycket och haft många konstiga galopper. Norsken som han testades med i jobbet kommer han gå med nu men jag vill se honom ta i sista 500 i lopp också innan jag sticker ut hakan och säger han har någon chans ifrån detta läge. Tycker inte direkt man kan säga hästen utvecklats något särskilt under vintern och allmänt svårbedömd helt enkelt. Vet inte riktigt var jag ska säga att jag har honom. Vi får se på onsdag och ta det därifrån. Balansmässigt avvaktar vi till imorgon vilket kanske låter tråkigt och inte direkt det ni vill höra, men så är det och jag tror inte han är något för någon spelare imorgon, det tror jag inte, säger Massimo Vassallo."

Min tidiga jokerram med lite speciallösningar o hårda krav

1) A: 4 B: 7
2) A: 7,3,12 B: 5,6 C: 8,4,10,1,2,9
3) A: 6,13 B: 14,7 C: 10,15,9,11
4) 8
5) A: 8 B: 9,4 C: 12,3,6
6) 6
7) A: 8,12 B: 7,4
8) A: 4 B: 11,1,6,12 C: 5,3,10

Minst 4 A, max 1 C, 393 kr
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-29, 15:32   #13
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av donkyklonk Visa inlägg
8an känns ju inte överdrivet intressant med denna informationen:

"8 Staro Fifty Fifty (V86-2) tränar väl på helt okej och skötte sig skaplig inne i ett jobb på Solvalla för ett tag sedan där han testades med norskt, men jag vill ligga mycket lågt med honom då han svikit mycket och haft många konstiga galopper. Norsken som han testades med i jobbet kommer han gå med nu men jag vill se honom ta i sista 500 i lopp också innan jag sticker ut hakan och säger han har någon chans ifrån detta läge. Tycker inte direkt man kan säga hästen utvecklats något särskilt under vintern och allmänt svårbedömd helt enkelt. Vet inte riktigt var jag ska säga att jag har honom. Vi får se på onsdag och ta det därifrån. Balansmässigt avvaktar vi till imorgon vilket kanske låter tråkigt och inte direkt det ni vill höra, men så är det och jag tror inte han är något för någon spelare imorgon, det tror jag inte, säger Massimo Vassallo."

Min tidiga jokerram med lite speciallösningar o hårda krav

1) A: 4 B: 7
2) A: 7,3,12 B: 5,6 C: 8,4,10,1,2,9
3) A: 6,13 B: 14,7 C: 10,15,9,11
4) 8
5) A: 8 B: 9,4 C: 12,3,6
6) 6
7) A: 8,12 B: 7,4
8) A: 4 B: 11,1,6,12 C: 5,3,10

Minst 4 A, max 1 C, 393 kr
Tycker 8 har så pass hög kapacitet att jag inte tar alltför hårt på den infon. Hästen är ju grym i förhållande till dagens motståndare (fråntaget 7-12). Efter värmningen kanske vi vet mer...?
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-29, 15:56   #14
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 532
Sharp$: 11905
Standard

Håller med flera av er tidigare förespråkare! Trans Atlantic har jag liksom flera andra "jagat" ett tag nu och då det är en lite småtrög sort bör B.G med vänsterslägga passa bra på den här typen av häst! 2640 också ett plus...

Engla Håleryd felade bort segern senast och skall tyngas ned bak för att bli mer stabil och ev också första ryckhuva... Bra chans felfri i ett annars riktigt dåligt lopp...

Risk att megalampan Steel Pepper släpps till spets o sedan bara vinner o tvillingen 1-4 som många föreslagit ligger nära till hands men tror oddset kan hamna under dubbelt i slutändan o då det trots allt var tomt i tanken på favoriten senast så... Nja...

Knifetown Lady hela vägen i 6:e är bästa spiken för mig...

Avd 7 DD-1: Tror inget på Wannabee från åttonde o lång distans... Odd Fellow given men passa 4 Blackclear som höll bra efter lång vila senast o framåt med loppet!!

Lycka till alla!!
Alanya är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-29, 16:01   #15
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 532
Sharp$: 11905
Standard

Testar en lapp med 4 spikar


1) 1,4,7
2) Alla 11
3) Alla 14
4) 8
5) 8
6) 6
7) 4,7,10
8) 4


2772 rader/693:-

Alanya är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td