Citat:
Ursprungligen postat av robfri
Själv la jag en slant på denna tvilling i nämnda lopp. Jorma släpps te spets, sen hamnar Maxvell Mayday i dödens, min förhoppning är att det inte blir körning förräns sista halvvarvet & att Erik (somekindacatch) inte hinner få upp farten på upploppet från rygg ledaren. Den som lever får se...
Registrerat spel
Datum: 2012-02-29
Bana: Solvalla, omg. 17
Lopp: 3
Spelform: Tvilling
Hästar: 4, 7
U-hästar:
1 x 200,00 kr =
200,00 kr
|
Håller med fullständigt robfri! Min analys av loppet är som alla andras att 1 spetsar och släpper till 4 efter en bit. Men då både 2-3 också är startsnabba kan det kosta lite mer än man tror för 4 att hitta spets. Väl där lär den få bestämma och om Björn Goop är lite påläst är det bara styra på med 7 direkt och lägga sig i dödens. Då är den sämst tvåa i mina ögon. Tror tom att 7 utmanar 4 om vinsten till slut. (1 tror jag inte så mycket på ens från rygg ledaren. Halvtrist pålle.) Är inte helt betagen av 4 som alla andra verkar vara. Tycker den har sin sämsta bit till slut och 7 går alltid som bäst till slut och jag blir inte chockad om 7 plockar ner 4 sista biten. Förutsatt att Björn har kört för vinsten. Visst finns det risk för att 4 brisar undan men när 4 är så pass stor favorit och något i mig säger att 4 inte kämpar ihjäl sig häst mot häst måste jag prova att dubbla med 7.