Citat:
Ursprungligen postat av hockeycoach
God morgon!
Boone: Nu börjar vi prata på riktigt. Du framställer dina argument på ett sakligt sätt utan hån eller personangrepp. Det är den nivån jag tycker du ska hålla. Även fast jag kanske inte håller med dig i sak...
Kan fortfarande tycka att det är fel att outa någons PRIVATA meddelanden till era 10000(?) användare. Oavsett hur grova, eller i dina ögon roliga, dem är. Det var något mellan er. Jag skulle inte bli så glad om samtalet jag har med motståndarlagets tränare läcker ut i pressen för att han springer och säger "titta, titta han sa att jag var en stor fjant och att jag kunde ta mig i häcken". Enda anledningen jag kan se till ett sådant betende är att han vill smutskasta mig och få mig att framstå i dålig dager så att jag får svårare i min karriär. Ett sådant samtal tycker jag stannar mellan två vuxna män oavsett språkbruk eller oegentlighet.
Jag förstår att du vill "rädda andra" (som du utrycker dig) från att gå in på NHL-Gambler och R&K. För ju mer folk som kommer hit, ju mer pengar kan ni tjäna. Simpel as that, och det kan du inte heller förneka. Men att ta till sådana här medel? Njaa, inte min stil och klass. Hellre att man profilerar sig och visar på de fördelar man har kontra andra sidor. Så får spelare själv avgöra var han ska välja sina rekar? För om sanningen ska fram skiter väl du i om Janne Svensson vinner eller förlorar? Du vill att Janne ska vara här inne.
Ja jag kan ta det i feedback, men som sagt är det en trevlig sida ni har på gång här. Så förstör inte det... Låt de andra syssla med sitt, de lägger säkerligen ner lika stor kraft och energi som du gör. Låt spelarna avgöra vilken sida som är bäst. En sak till, på vilket sätt gynnar det dig att provocera en människa som Du anser är svagare? Jag hade nog hellre föredragit en god ton, stil och klass. Om du nu nödvändigtvis måste rädda världen från den hemska NHL-Gambler...
|
Det handlar om att göra en avvägning vad som är moraliskt försvarbart kontra allmännyttigt och för man en konversation med en person som mig samtidigt som man vet min historik att diskutera andra sidor så förutsätter jag man förstår att ingenting är hemligt. När jag avhandlar avskum lämnar jag inga kort på bordet utan kommer ta till de medel jag känner behövs för att förmedla och förstärka mitt budskap.
Vet du vems felet är i ditt exempel med tränarkonversationen? Ditt. Står du inte för vad du säger skulle du inte sagt det från första början. Sen vet jag inte vad pressen skulle ha för intresse att du kallade honom fjant, men om han nu lite rimligare skulle publicera det på exempelvis sin blogg är det inte mig emot. Lagt kort ligger och spelar du som en idiot kommer de du spelar mot inte lägga sig bara för att du är en idiot.
Sharps har ALDRIG handlat om att tjäna pengar till oss som står bakom, någonsin, och när vi har klargjort det så är det enkelt att se att vi är en sida FÖR seriöst spelande istället för EMOT seriöst spelande. Vi har spelskolor, spreadsheet och mängder med andra sätt för att lära ut hur man blir en vinnande spelare - detta tvärtemot NHL Gambler och Rekatochklart som uppmuntrar till förlorande spelande för att själv tjäna på förlustpengar. Eftersom vårt mål är att ha en sida fylld med vinnare och bra rekar är en av de viktigaste läxorna att lära ut att inte lita på alla guld och gröna skogar som utlovas av personer som NHL Gambler, att vara källkritisk mot allt.
Jag har lärt mig dessa tecknen på hur folk försöker framställa sig som vinnare trots att deras motiv är något helt annat den hårda vägen och försöker nu hjälpa andra personer på traven så de slipper börja från noll. Ingen gillar att läsa tråkiga saker heller så jag blandar in vad jag kallar underhållning, även om det är på bekostnad av lurendrejarna, det rör mig inte i ryggen. Mina sympatier ligger hos spelarna, inte de som försöker utnyttja spelarna.
Du säger att jag inte ska "vrida och vända" på dina ord, men hur i hela helvetet får du det till att jag provocerar en människa på grund av att denna är svagare? Jag vill föra NHL Gamblers högst tivelaktiga affärsidé till ytan och föra en diskussion om det. Om han sen väljer att komma tillbaka med massa förolämpningar talar det bara för att jag har rätt. Det är han som satt sig i offentlighetens ljus och gjort reklam på Sharps. Nu får han helt enkelt infinna sig i att spelet har vänt.
"Låt spelarna avgöra vilken sida som är bäst" - Har jag någonsin gjort annat? Tvingar jag personer att lämna NHL Gambler och stanna här? Nej, sluta kom med det tråkiga argumentet för jag har ingen tvingande kraft.
Free speech carries with it some freedom to listen.
Warren E. Burger