Några säsongsspel jag funderar på:
Mark Webber att vinna förarmästerskapet;
17.180 @ Pinnacle (17 på Bwin och Bet365)
Visst, en högoddsare. Bolagen verkar se honom som femte man, efter Vettel, Hamilton, Alonso och Button. Han kör ändå den bästa bilen (troligtvis) i fältet, även fall Vettel måste ses som förstaförare i Red Bull. Webber fick en kontraktsförlägning inför denna säsongen med ytterliggare ett år, och han börjar bli till åren. Han får nog inte många fler chanser att kunna vara med och utmana, och hoppas han sporras lite av detta. Han slutade trea i mästerskapet förra säsongen.
Kort och gott, ett odds på 17.180 är nog lite för högt, och kan vara värd en slant. Runt odds 14 skulle jag värdera det.
Mercedes - Färre än 0.5 vinster
2.000 @ Bwin
Förra säsongen kom man inte på pallen en enda gång. Visst, säsongen blev inte fullt vad man hoppats på, och det är mycket möjligt att man gör bättre ifrån sig i år. Och såvida man inte överraskar med en utmärkt utvecklad bil, så ska det mycket till. 50/50 tycker jag inte det är, utan oddset kanske borde ligga någonstans runt 1,80-1,90.
Obs! Unibet har 1.33 på att Mercedes inte vinner något race, och har där med 3.00 på att de vinner minst ett. Så om man nu vill, kan man tjäna en slant här.
Värde finns givetvis också på 3.00
N. Hulkenberg vs. P. di Resta - Bästa slutplacering i mästerskapet
Paul di Resta, 1,83 @ Bet365
Ser endast ett litet värde i Paul di Resta att avsluta säsongen på en högre position än sin lagkamrat Hulkenberg, så någon unit kan det vara värt. Hulkenberg får nog inrikta sig på att komma in i race-form igen, efter att ha spenderat föregående sägong som testförare, under ett par race kanske.
J. Button vs. F. Alonso - Bästa slutplacering i mästerskapet
J. Button, 2.10 @ Bet365
Ser egentligen inte varför Button skall vara underdog här, särskilt med de problem och farten Ferrari visat upp under försäsongen. Alonso är givetvis en erkänt duktig förare som gång på gång lyckades prestera över Ferrari's förmåga föregående säsong, men Button är även han stabil och sitter i en bättre bil. Button slutade även tvåa föregående säsong.
Ska gräva lite till, men dåligt med spel ute.