Visa ett inlägg
Gammal 2012-03-11, 21:18   #1
dellgren
Super Moderator

dellgrens avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 8661
Standard

Uträkningshjälp

Hej hej kära forum!

Nu tillhör jag inte kategorin som är ett snille på allt för avancerad matte och skulle behöva hjälp med en uträkning. Jag har förstått att det finns bra skills med matten här på forat och jag hoppas någon kan ta itu med mitt lilla räkneproblem.

Jag torrkör ett litet testsystem för att räkna ut hur många mål det ska bli i en match. Efter att ha sammanställt diverse faktorer så kom jag idag fram till ett resultat på matchen mellan CSKA Sofia och Kaliakra i Bulgarien.

Enligt mina beräkningar skulle det bli 2,73 mål i den matchen.

Hur gör jag nu för att omsätta detta till odds? Är jag helt ute och cyklar eller finns det någon som kan ge mig en vettig formel på hur jag ska räkna ut vilket odds på ö2.5 som jag minst måste ha för att få det till ett värdeodds?

Jag har kollat igenom spelskolan en gång till för att försöka få ett grepp om det hela men jag tycker inte att infon där är applicerbar för att få fram ett värdeodds.

Nu låg snittoddset på ö2.5 i just denna match på 1.45 vilket naturligtvis inte var ett överodds. Men hur omvandlar jag 2.73 mål till odds kontra spel på ö2.5?

Anyone?
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat