Ämne: NHL 12/3
Visa ett inlägg
Gammal 2012-03-12, 07:48   #1
nausea

nauseas avatar

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 1043

Konståkning
Stats: 46 - 49 - 0
ROI: 105.74%
Vinstprocent: 48.42%

Standard

NHL 12/3

NHL (Internationell)
2012-03-13 00:05: Buffalo Sabres vs Montreal Canadiens Tror på målsnålt
2012-03-13 02:05: Colorado Avalanche ML vs Anaheim Ducks
2012-03-13 02:35: Edmonton Oilers vs San Jose Sharks Spelbolagen ger runt 1.750 ML Sharks, vilket jag inte begriper riktigt. De spelar riktigt uselt just nu.
2012-03-13 03:05: Phoenix Coyotes ML vs Nashville Predators Gillar Coyotes till 2.00 med Smith i kassen.

ROI och Win% har minskat stadigt och långsamt den senaste tiden, men skam den som ger sig. Har ni tips så tar jag dem gärna. Även om jag bettar med växelpengar, så tar jag det på blodigt allvar och vill givetvis bli bättre.

Montreal Canadiens (15-17-2 A) @ Buffalo Sabres (17-11-7 H)

#15 Canadiens har vunnit två raka, varav en 4-1 seger i Vancouver. Man har så vitt jag vet ingen chans (åtminstone realistisk) till play-offs, men segern mot Nucks är givetvis stark och visar att Montreal faktiskt kan. Om de vill.

#10 Sabres har fyra poäng upp till #8 Capitals (som nu vunnit tre raka) och är i högsta grad med och slåss om en slutspelsplats. Man är också medveten om att man måste börja spela stabilt och vinna matcher, då Caps/Sens/Devils ligger ovanför och spelar bra. Det kommer blir svårt för Sabres, men det går. Helt klart.

Lagen emellan har möts fyra gånger. Tre i Montreal, där Sabres vunnit samtliga. Den senaste i Buffalo, där Canadiens vann. Detta blir alltså det femte mötet av sex, den här säsongen.

Skador i laget då? Sekera (D), Hecht (C/LW), McCormick (C/RW) och Vanek (C) borta för Buffalo. Vanek är väl den som sticker ut mest av dessa, då han är #2 poängmässigt för Sabres. Kan komma till spel i kväll. Förutom Gionta (C) så är Diaz (D), Blunden (RW), Darche (LW), Desharnais (C) och Moen (LW/RW) borta för Habs. Desharnais är kanske Habs viktigaste spelare den här säsongen, om ni frågar mig. Givetvis ett minus där för Montreal.

Oddsen på Buffalo (just nu ML @ 1.645) lockar inte mig det minsta. Vet inte riktigt vart jag har Montreal. Med två raka kan de mycket väl överraska och agera spoiler. Lagen möts ofta och känner till varandra väl. Canadiens ML @ 2.430 erbjuds för tillfället på Pinnacle Sports och är inte helt otänkbart.

Spoiler:

Canadiens are 1-6 in the last 7 meetings.
Sabres are 4-0 in their last 4 home games.
Sabres are 8-3 in their last 11 overall.
Canadiens are 3-7 in their last 10 overall.
Under is 4-1 in the last 5 meetings in Buffalo.

Man kan kanske fråga sig varför någon skriver om en match de inte spelar på, men jag tycker att det bästa spelet är oftast att inte spela alls.

...eller ja. Det är så jag vill tänka. Ska bara börja agera efter det tänket med
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Vurpan (+3), joemag (+1), Shell Peppe (+2)

Senast redigerad av nausea den 2012-03-12 klockan 22:09.
nausea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat