Tja
Jag är total noob på aktier, har ägnat lördagen till att kolla lite ändå för nyfikenhetens skull. Och jag har valt att kolla lite på NAUR.
De skicka ut ett medelande igår: "Luxembourg, March 23, 2012 - Northland Resources S.A. (TSX: NAU, OSE: NAUR, Frankfurt: NPK - "Northland" or "the Company") announces that the definitive feasibility study ("DFS") on the Hannukainen iron oxide copper gold ("IOCG") project is being extended to ensure that the project meets the exacting standards required of the modern European mining industry."
Min noobiga fråga är alltså, de har inte börjat bryta än? innebär denna dfs framflyttande av brytningen?
Aktien om man ska tro forumet på avanza borde ligga i åtminstone 12kr men ligger runt 6. Det borde med andra ord vara guldläge för investering. Men eftersom jag är helt okunnig så måste jag fråga vad som anses om det press medelandet de skicka ut igår? Flera på avanza forumet snackar ju om långsiktigheten och andra om en inkompetent ledning. Asså vad finns det för risker för att allt går åt helvete. En del av produktionen är väl igång ?
Edit alltså vad jag är ute efter, det här projektet känns ju som att det växt sig för stort för att krascha. Det mesta är väl på plats och det är bara teknaliteter kvar ? och i sådana fall är ju priset väldigt lågt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av Rille den 2012-03-25 klockan 11:27.
|