V4 Eskilstuna 29/3
God morgon...
sitter och bläddrar igenom dagens V4:a. En ovanlig syn på vardagsV4 är att Örjan ska köra. Han sitter upp bakom 3 Walmanntränade och en amatörtränad.
Ska bli intressant och se om han blir örestreckad pga detta att det just är en Vallatränare med Örjan.
Hans styrning i avdelning 1: Aldrig vunnit, men 1 lopp i kroppen. Just nu 76%
Stolopp upp till 78.000:- luktar skräll. Känns som flera andra V4 favoriter, som att folk spikar i brist på annat.
Avd 2: Årsdebut, dock vunnit 2/11. Slog bl.a. On Track Piratenvid skrällseger i somras. Klart bäst barfota, 56%. Möter väl inget speciellt idag?
Avd 3: Årsdebut, Aldrig vunnit på 13 starter. Aldrig ryckt skorna. 33%. Möter Recess Yen som Calle Kråka lovordar och som sett riktigt fin ut vid de flesta vinsterna.
Tror inte att Örjan vinner mer än 1 av dessa. Så jag funderar på att köra en reducerad variant.
Avd 4 står vad jag kan se mellan 3 hästar. Bäst på tillägg är Wingait Zazzi, hon vill dock gärna galoppera. Har ju gått riktigt bra efter galopp i de senaste 2.
Troliga ledaren är väl 6 Mogas Young Baron. Kördes enkelt till spets senast, sen hände det inte mycket när de värsta motbuden felade bort sig och mogas tog en billig seger. Såg okörd ut.
7 Astro Boko är för mig 3:e häst. Alsén har stallet i fin form. Brukar kunna ladda iväg och kan kanske snuva favoriten på spets alt släppa och få rygg ledaren. Stänger på dessa 3.
Nu ska jag bara fundera på de 3 första loppen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|