Ämne: V86 4/4
Visa ett inlägg
Gammal 2012-04-04, 15:50   #6
Jarmop

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 4507
Standard

Avd 1.

Adielsson lär inte fega från start med Beatasine och Jorma kommer köra livet ur Steel Pepper för att komma till spets. Det kommer med 99% säkerhet resultera i en 09 öppning och det kan bli gummiben sista metrarna.

Hur som helst, ett riktigt svårt lopp är det och gardering är på sin plats.

Avd 2.

Jag ser ingen som helst anledning att gardera Motivated Hanover. Möter enbart ston nu som är flera klasser sämre än denna pålle, nej detta vinner Motivated från dödens 11 gånger av 10 Omgångens bästa spik!

Avd 3.

Sem Jafet är mitt första streck här. Vann direkt efter vila senast och lär vara kraftigt förbättrad till detta lopp. Tål också att gå i spåren och lär söka sig framåt tidigt.

Udo's Oiler hade eventuellt varit en chansspik från framspår samt en annan bana, verkar inte alls gilla Solvalla vart han galopperat samtliga gånger samt bakspår nu vilket inte alls passar hästen.

Pigalle är en intressant skräll på start, får denna rygg ledaren så kan det smälla till på upploppet.

Avd 4.

Ett av kvällens öppnaste lopp och jag har svårt att peka ut en tipsetta här och rekommenderar en rejäl gardering. Engla Håleryd och Lexus Broline är iaf givna på lappen.

Avd 5.

Ett trevligt lopp och det känns lite halvsvårt när man kollar igenom listan.

Lotus Elan spetsar initialt och Nantucket lär laddas från start för att överta. Hot Pot räknas samt eventuellt Rolls Royce med överpace.

Avd 6.

Oolong hade eventuellt varit en spik med nåt lopp i kroppen, men som med alla Hultmans hästar i comeback samt Örjan i sulkyn så lär det inte satsas stenhårt för att vinna detta lopp.

Här kommer istället draget i loppet och det är Mr Hello Man

Hästen gjorde comeback i senaste loppet och ska vara kraftigt förbättrad inför ikväll. Hästen har tillsammans med Oolong överkapacitet för klassen och att den enbart är streckad runt 6% ser jag som ett skämt.

Avd 7.

Dagens andra spik hamrar vi in här, och det är Ardi Boko som imponerade senast. Laddas för spets för att överta från Dellvann som spetsar initialt.

Cao Dai känns kraftigt överstreckad med tanke på att denne gör comeback samt knappast når ledningen idag.

Avd 8.

Här kommer min sista spik ikväll och det är Unite D'Habern

Denna dam var 2:a bakom Miss Shape förra året och kommer nu tillbaka efter kortare vila vart den jobbat riktigt bra och Lindblom är optimist inför detta lopp.

Lär få överta ledningen och därifrån kan jag inte se hur den ska torska detta lopp med tanke på att det är flera som ligger riktigt lågt gällande chanserna på sina hästar.

Det var lite av mina funderingar inför ikväll Hoppas det är till nån hjälp iaf
Jarmop är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat