Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-04-03, 12:02   #1
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 217
Sharp$: 465
Standard

V86 4/4


Även denna vecka tycks intresset för onsdagarnas streckspel vara svalt här på forumet, så jag gör ett försök till att dra igång diskussionen så man kan vraka bland era fantastiska analyser och rekar

Jag börjar väl då;

Avd. 1
i V86 är allt som oftast favoritsegrad, och denna vecka tror jag att Jorma bakom maskinen 4 Steel Pepper får enkel spets från början, eventuellt får ta över utan bråk från innerspåren men kommer möta motstånd sista biten av en av mina favoritpollar 6 El Sueco. Gissar att det blir ett hårt upplopp mellan de två, och båda är med i vinnande trion. Men de kan också trycka och försöka köra ut varann redan från början, och då blir det plötsligt dyngöppet med ett par outsiders med potential...

Vill inte behöva ta ställning i Steel Pepper vs El Sueco, tror också att strecken kommer jämnas något innan spelstopp (Just nu står de i 67% vs 31%) - och vad brukar hända när ett lopp bara handlar om två hästar? Potentiella utmanare blir understreckade. Vilka? 7 Maxwell Mayday, 3 First on Line Sec och 1 Beatasine (kan utmana om rätt resa!) hamnar på min bong iallafall...

Vad tror ni? Slöseri på streck när man kan våga låsa med 4-6? Eller ska man lägga helgardering och hoppas på Berglöf för korsdrag

Kom igen nu! Bättre fart i denna tråd än förra veckorna, någon här inne måste ju lira V86 förutom jag?!
travid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-04, 13:41   #2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Tror på dessa hästar ikväll. Har inte tid med motiveringar. Sorry. Hoppas det är ok för den här gången...

1: 1-4-5-6-7
2: 13
3: 12
4: 1-2-3-5-6-7-12-15
5: 2-3-4-5-6-7-12
6: 9-12
7: 6
8: alla

Kan tänka mig att köra utgång med några i avd 5 mot några i avd 8 om insatsen måste ner. Resten vill jag ha med.

Vad har jag missat?
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-04, 13:54   #3
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Läste att de vill köra i ryggar med El Sueco för att attackera sista biten. Mao ingen laddning för start. Söker sig nog till andra ytter.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-04, 14:39   #4
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3817
Standard

Tycker det ser svåårt ut som vanligt. Bästa spik ardi boko sen tycker jag det ser svårt ut. Spikar även Motivated Hanover i brist på annat, lite mycket streckad men ser inget emot... Måste väl ta alla annars... Mina tidiga tankar åt bolagspelet:

fter en mindre lyckad jackpotvecka försöker vi igen på V86 idag. Omgången ser ganska lurig ut, men vi har en mycket spelvärd bästa spik samt lite andra godbitar att bjuda på!

Omgångens bästa spik: V86-7 6 Ardi Boko 48%

Laddas mot spets och väl där blir han väldigt svårslagen. Värsta motbudet och favoriten 2 Cao Dai gör årsdebut och vi har svårt att se honom ta ner vår spik från dödens utan någon toppform, stort spelvärde och givet att ta ställning.

Omgångens mest överstreckade: V86-4 1 Bomba Di Quattro 32%

Hästen känns som ett stort frågetecken och vi tror inte han duger i klassen. Att inte Björn Goop kör är även ett minus. Det är jämnstreckat i detta loppet och det tycker vi är fel. Favorit ska 6 Engla Håleryd vara som har bra chans från alla possitioner. Är dock inte helt att lita på och det finns även ett par bra skrällbud bakom som i våra ögon borde vara mer streckade än 1 Bomba Di Quattro, nämnligen hästarna 2,3,5.

Omgångens bästa skrällbud: V86-6 9 Mr Hello Man 6%

Hästen har suttit kvar med massa krafter i det två senaste starterna och sett mycket bra ut, kommer från ett stall med toppform och löser det sig tror vi han kan spurta ner allt! Favoriten 12 Oolong känns även sårbar och väl stor i detta loppet då det handlar om årsdebut, men på sin kapacitet och inte allt för hett emot är det nog ändå första hästen. Bakom varnas främst för hästarna 3,7,11.

Övriga tankar:

V86-1: 1 Steel Pepper blir stor favorit igen efter sina segrar. Dock finns det risk för svar i spetsstriden och vi garderar och hoppas på skräll. Hästen har dock kapacitet att vinna från de flesta possitionerna om den har en bra dag. Bakom varnas främst för 1 Beatasin som kan rinna undan från ledningen.

V86-2: Här kommer omgångens andra spik i form av favoriten 13 Motivated Hanover som har imponerat stort i sina 3 första Sverige starter. Hästen har toppform och möter nu endast ston. Hon blir tyvärr lite för stor favorit(kvällens största) men när man tror hon vinner är det inte mycket att göra än att spika. Bakom är det väldigt glest och vi hittar minus på det flesta som på pappret är värst emot. Skulle du vilja gardera så känns det bästa att ta alla och hoppas på tokskräll.

V86-3: Här tror vi mest på 12 Sem Jafet som visade bra takter i sin årsdebut. Vi kör honom som A hästar och streckar hästarna: 1,2,3,9,11 bakom och känner oss väldigt trygga.

V86-4: Se omgångens mest överstreckade

V86-5: Öppet lopp då vi finner minus på de flesta av de mest betrodda och streckar så många som möjligt och tror på skräll. Bästa skrällbuden tycker vi att hästarna 3 och 6 är.

V86-6: Se omgångens bästa skrällbud

V86-7: Se omgångens bästa spik

V86-8: Öppen avslutning. Mest tror vi på den knappa favoriten, som kanske borde vara klarare favorit, 3 Unite D´Habern som var väldigt bra i sin årsdebut efter tufft lopp. Har dock vilat lite igen efter det vilket gör det lite ovisst. Men känns som klar första häst och vid bra rapporter en tänbar chansspik. Bakom känns det väldigt öppet och vi streckar så mycket vi har råd!
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-04, 14:47   #5
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Låter vettigt donkyklonk (eftersom vi verkar tro ganska lika ). Men skulle absolut inte plocka bort 4 i avd 3 vid gardering. Rankar den högt och klart före 1.
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-04, 14:50   #6
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 495
Sharp$: 3952
Standard

Avd 1.

Adielsson lär inte fega från start med Beatasine och Jorma kommer köra livet ur Steel Pepper för att komma till spets. Det kommer med 99% säkerhet resultera i en 09 öppning och det kan bli gummiben sista metrarna.

Hur som helst, ett riktigt svårt lopp är det och gardering är på sin plats.


Avd 2.

Jag ser ingen som helst anledning att gardera Motivated Hanover. Möter enbart ston nu som är flera klasser sämre än denna pålle, nej detta vinner Motivated från dödens 11 gånger av 10 Omgångens bästa spik!


Avd 3.

Sem Jafet är mitt första streck här. Vann direkt efter vila senast och lär vara kraftigt förbättrad till detta lopp. Tål också att gå i spåren och lär söka sig framåt tidigt.

Udo's Oiler hade eventuellt varit en chansspik från framspår samt en annan bana, verkar inte alls gilla Solvalla vart han galopperat samtliga gånger samt bakspår nu vilket inte alls passar hästen.

Pigalle är en intressant skräll på start, får denna rygg ledaren så kan det smälla till på upploppet.


Avd 4.

Ett av kvällens öppnaste lopp och jag har svårt att peka ut en tipsetta här och rekommenderar en rejäl gardering. Engla Håleryd och Lexus Broline är iaf givna på lappen.


Avd 5.

Ett trevligt lopp och det känns lite halvsvårt när man kollar igenom listan.

Lotus Elan spetsar initialt och Nantucket lär laddas från start för att överta. Hot Pot räknas samt eventuellt Rolls Royce med överpace.


Avd 6.

Oolong hade eventuellt varit en spik med nåt lopp i kroppen, men som med alla Hultmans hästar i comeback samt Örjan i sulkyn så lär det inte satsas stenhårt för att vinna detta lopp.

Här kommer istället draget i loppet och det är Mr Hello Man

Hästen gjorde comeback i senaste loppet och ska vara kraftigt förbättrad inför ikväll. Hästen har tillsammans med Oolong överkapacitet för klassen och att den enbart är streckad runt 6% ser jag som ett skämt.


Avd 7.

Dagens andra spik hamrar vi in här, och det är Ardi Boko som imponerade senast. Laddas för spets för att överta från Dellvann som spetsar initialt.

Cao Dai känns kraftigt överstreckad med tanke på att denne gör comeback samt knappast når ledningen idag.


Avd 8.

Här kommer min sista spik ikväll och det är Unite D'Habern

Denna dam var 2:a bakom Miss Shape förra året och kommer nu tillbaka efter kortare vila vart den jobbat riktigt bra och Lindblom är optimist inför detta lopp.

Lär få överta ledningen och därifrån kan jag inte se hur den ska torska detta lopp med tanke på att det är flera som ligger riktigt lågt gällande chanserna på sina hästar.


Det var lite av mina funderingar inför ikväll Hoppas det är till nån hjälp iaf
Jarmop är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-04, 15:13   #7
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3817
Standard

Ja jävlar vad likt det var, du dubbla t.o.m oolong bara med Mr.Helloman ser jag haha =)

tyckte det lät sådär på Pigalle och lite för mycket streckad, men kanske får plocka med den som C häst då tsm med 9an =)

Har lite svårt att bestämma A-hästar i avdelningarna 5 och 6 framförallt, blir väl kanske att köra SteelPepper som ensam ändå, svårt att välja bakom kan bli väl tufft för beatasin i spets ändå. Oolong ensam A känns lite tråkigt, kanske får bli 9,12 där då.
Avd 5 känns lost, kanske bara tar skrällar som A, Nantucket bäst men känns kallt att spela på som favorit i combacken
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-04, 15:19   #8
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 495
Sharp$: 3952
Standard

Haha, såg ditt inlägg precis efter jag postat mitt och det var då inte mycket som skiljde sig där. Kul att man har samma funderingar

Udo's Oiler är iaf den sämsta favoriten ikväll och jag plockar nog bort denna helt eftersom galopprisken är hyfsat stor.
Jarmop är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-04, 15:20   #9
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 143
Sharp$: 1316
Standard

systemet just nu

1:1,4,6,7
2:13
3:1,3,4,5,11,12
4:3,5,6,12,15
5:2,4,5,12
6:12
7:6
8:2,3,4,6,9,10

hinner inte med motiveringar idag

Senast redigerad av haxx den 2012-04-04 klockan 16:28.
haxx är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-04, 15:26   #10
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 217
Sharp$: 465
Standard

Hmm... har hunnit fundera lite men skriver från luren så motiveringar får utebli och raden får tala för sej själv

V86-1: 4 STEEL PEPPER!
V86-2: 13 Motivated Hannover
V86-3: 3,4,11,12
V86-4: 5,6,12,15
V86-5: 2,4,5,10,12
V86-6: 11,12
V86-7: 6 Ardi Boko
V86-8: 1,3,6,10,11

800 rader BOL alla!
travid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-04, 18:18   #11
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Puh. Vilken tur att jag la till alla till slut i avd 1. Blev inte klok på loppet och såg att tt också hade många där. Och steel pepper är aldrig rolig att gå på som storfavorit då den är hemskt ojämn. Så här blev det. Två system. Nantucket fick bli feelingspiken till slut. Delas med en kompis.

System 1:
1: alla
2: 13
3: alla
4: 1-2-3-4-5-6-7-8-12-15
5: 4
6: 9-12
7: 6
8: 3

System 2:
1: alla
2: 13
3: 11-12
4: 1-2-3-4-5-6-7-8-12-15
5: 4
6: 9-12
7: 6
8: alla

Gillar att överstrecka i sista .
Bara hålla tummarna nu.
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-04, 18:22   #12
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3817
Standard

Bara jag eller fokusera inte Jorma lite för mkt på att håll inne rygg? Kändes det inte som han hade sparat och kunnat köra undan? Såg bara loppet i litet fönster utan ljud så kan ha fel.

Aja, missa utången men skräll in, behöver inte vara fel

Lever såhär:

2) 13
3) A: 12 B: 13,11,1 C: 2,9,4
4) A: 6 B: 2,5,3,7 C: 12,1,15
5) A: 4,5 B: 3,6,2,12 C: 7,10,9
6) A: 12 B: 9,7,2,11
7) 6
8) 3

Minst 2 A max 1 C
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-04, 18:37   #13
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Fy så trist. I första starten gick 13 iväg jättebra men i giltiga lyckades den galoppera upprepade gånger. Tråkigt med omstarter lugnt sagt. Hade ju inte behövt förta sig för att plocka ner 1 felfri är jag rätt övertygad om. Men nu torska den så det är strunt samma. Extra trist med en solklar andrahandare dessutom...
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-04, 19:43   #14
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 495
Sharp$: 3952
Standard

Usch och fy vilken inledning på omgången, till råga på allt så går spyfavoriten Udo's Oiler felfritt för första gången på valla och vinner. Nåja bara krypa ner i säng och sova fram tills nästa omgång och försöka glömma denna kväll
Jarmop är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td