Datum: 2012-04-05
Tid: 15:30
Sport: Cricket
Land: Indien
Liga: IPL
Match: Kolkata Knight Riders - Delhi Daredevils
Period: ft
Spel: Kolkata Knight Riders ML
Insats: 1.00
Odds: 1.806
Bolag: PinnacleSports
Motivering:
Andra matchen i Indian Premier League och varldens basta cricket-underhallning ar igang igen. Imorgondagens match kommer vi se tva lag som har varsin hogprofil spelare i det indiska landslaget; Delhi har Virender Sehwag och Kolkata har Gautam Gambhir. Goda vanner annars (och spelar i samma par i landslaget) stalls nu pa olika sidor.
Gambhir och Knight Riders ar favoriter, i mina ogon rattmatigt. Laget slutade pa fjarde plats i ligan forra aret och, nagot overraskande, knep en slutspelsplats. Da gjordes hela laget om helt (och deras forra kapten sparkades). Infor arets sasong vill man upprepa forra sasongens fina resultat och man har varvat nya zeelandaren Brendon McCullum (spelade i Kochi under IPL 2011) bland annat. Med ett average pa 32.55 under T20 sa kan McCullum bli riktigt farlig. Forutom Gambhir och McCullum har laget ett stort antal andra spelare av varldsklass, bl.a. Jacques Kallis, Yusuf Pathan, Manoj Tiwary och forstas Brett Lee. En annan spelare som ar mindre kand men som lar visa musklerna imorgon ar vastindiern Sunil Narine som nyligen skrev pa kontrakt.
Delhi slutade pa sista plats i forra arets upplaga av ligan, efter 4-9-1. Samtliga vinster kom mot "samre lag": Pune, King XI, Kochi och Deccan. Inget av dessa klarade att ta sig till slutspel. Denna sasongen hade kunnat se battre ut pa pappret men Dehli saknar tre viktiga spelare infor morgondagens match: Mahela Jayawardene, Kevin Pietersen och David Warner. Samtliga ar viktiga internationella (icke-indiska) spelare.
Lagen mottes en gang forra aret, da vann Kolkata med 17 runs - ingen utklassning men heller inte overdrivet svettigt. Jag tror att Kolkata kommer gora minst lika bra ifran sig pa hemmaplan. Laget har en av landets storsta fanskara, Delhi ar det perfekta bytet for att starta sasongen positivt.
Egentligt odds i mina ogon: 1.70~.