Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-04-03, 23:32   #1
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

maddmax - MMXII and counting (Blandat)


Hej,

En del här vet redan vem jag är men tänkte ge en kort presentation. Närmar mig 30 år (obehagligt att tänka på men har en bit kvar som tur är), studerar och arbetar som forskningassistent vid ett amerikanskt universitet. Har hållit på med betting till och från de senaste 7-8 åren, främst baseball. Det har blivit en del avbrott och uppehåll (iallafall från publika forum) men ska försöka vara mer pålitlig nu då allt runtomkring tillåter. Under de närmaste månaderna kommer jag fokusera på baseball, golf och cricket.

Jag har valt att starta en ny dagbok och spreadsheet, främst för att samla allt på ett ställe men även för att göra det enklare för mig själv då jag ändrat insatsnivå både från tidigare år och från försäsongen. Samtliga tidigare spreadsheets finns dock inför allmän beskådan under min profil.

Hursomhelst, jag har inga direkta regler för tråden, ställ gärna frågor om ni vill, kommentarer (hurrarop som förolämpningar) är också välkomna.

väl mött
/ maddmax
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
isbjorn (+5), Grnvit (+5), Rejs (+2), Shell Peppe (+5), eddieh (+5), linusiuz (+2), Pacman (+3), Donald (+5), smak (+5), velpelle (+5), jockel (+5), Mallette (+1), timadolf (+5)
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-03, 23:38   #2
Franzen Buttboy
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 227
Sharp$: 2064

Björnens NHL(inaktivt)
Stats: 415 - 384 - 0
ROI: 103.42%
Vinstprocent: 51.94%

Standard

Lycka till. Spelar även jag på MLB, hoppas på en bra säsong! Intressant med Golf med.
isbjorn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-04, 00:26   #3
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Förväntar mig spel på US Masters! Lycka till!
__________________
1932

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-04, 05:45   #4
 
Shell Peppes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blue Berry Hill
Inlägg: 1 045
Sharp$: 987

NHL Grind 14-15
Stats: 19 - 31 - 3
ROI: 93.74%
Vinstprocent: 38.00%

Standard

Trevligt att se dig Max
Hoppas på många Pro Yakyu bets nu när säsongen kickat igång.

Best of luck..
Shell Peppe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-04, 18:40   #5
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2012-04-05 Kolkata Knight Riders - Delhi Daredevils (IPL)



Datum: 2012-04-05
Tid: 15:30
Sport: Cricket
Land: Indien
Liga: IPL
Match: Kolkata Knight Riders - Delhi Daredevils
Period: ft

Spel: Kolkata Knight Riders ML
Insats: 1.00
Odds: 1.806
Bolag: PinnacleSports

Motivering:
Andra matchen i Indian Premier League och varldens basta cricket-underhallning ar igang igen. Imorgondagens match kommer vi se tva lag som har varsin hogprofil spelare i det indiska landslaget; Delhi har Virender Sehwag och Kolkata har Gautam Gambhir. Goda vanner annars (och spelar i samma par i landslaget) stalls nu pa olika sidor.

Gambhir och Knight Riders ar favoriter, i mina ogon rattmatigt. Laget slutade pa fjarde plats i ligan forra aret och, nagot overraskande, knep en slutspelsplats. Da gjordes hela laget om helt (och deras forra kapten sparkades). Infor arets sasong vill man upprepa forra sasongens fina resultat och man har varvat nya zeelandaren Brendon McCullum (spelade i Kochi under IPL 2011) bland annat. Med ett average pa 32.55 under T20 sa kan McCullum bli riktigt farlig. Forutom Gambhir och McCullum har laget ett stort antal andra spelare av varldsklass, bl.a. Jacques Kallis, Yusuf Pathan, Manoj Tiwary och forstas Brett Lee. En annan spelare som ar mindre kand men som lar visa musklerna imorgon ar vastindiern Sunil Narine som nyligen skrev pa kontrakt.

Delhi slutade pa sista plats i forra arets upplaga av ligan, efter 4-9-1. Samtliga vinster kom mot "samre lag": Pune, King XI, Kochi och Deccan. Inget av dessa klarade att ta sig till slutspel. Denna sasongen hade kunnat se battre ut pa pappret men Dehli saknar tre viktiga spelare infor morgondagens match: Mahela Jayawardene, Kevin Pietersen och David Warner. Samtliga ar viktiga internationella (icke-indiska) spelare.

Lagen mottes en gang forra aret, da vann Kolkata med 17 runs - ingen utklassning men heller inte overdrivet svettigt. Jag tror att Kolkata kommer gora minst lika bra ifran sig pa hemmaplan. Laget har en av landets storsta fanskara, Delhi ar det perfekta bytet for att starta sasongen positivt.

Egentligt odds i mina ogon: 1.70~.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Donald (+3), Soap (+1)
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-04, 19:43   #6
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2012-04-05 Adam Scott - Hunter Mahan (PGA Tour)



Datum: 2012-04-05
Tid: 14:55
Sport: Golf
Land: USA
Liga: PGA Tour
Match: Adam Scott - Hunter Mahan
Period: ft

Spel: Hunter Mahan ML
Insats: 1.00
Odds: 2.110
Bolag: PinnacleSports

Motivering:
US Masters drar igang imorgon och Tiger Woods tillbaka pa riktigt verkar hela varldseliten vara i Augusta i princip. Jag har valt att fokusera pa en H2H matchup mellan tva spelare som vet hur det kanns att vinna.

Adam Scott, rankad 13:e i varlden, har 8 PGA-vinster i sitt bagage och har spelat ihop hela 25 miljoner dollar i prispengar, vilket rankar honom pa 20:e plats genom tiderna. Denna sasongen har det dock endast blivit tre officiella starter pa den amerikanska touren, tva slagtavlingar. I WGC Cadillac Championship slutade han pa en hedrande 13:e plats efter att ha varit i taten infor helgen. Dar blev det dock tva tunga rundor (74 och 71), och han tappade flera positioner. Statistiken for i ar kan vi inte stirra oss blinda pa alldeles for mycket da det fa spelade tavlingar, men som vanligt ar Scott i toppen bland de med langsta utslag. Men med kraft kommer forstas problem med att halla bollen pa banan. I de tre tavlingar Scott har spelat i ar har han en Driving Accuracy Percentage (DAP) pa 54.46% vilket placerar honom mycket langt ner i listan.
Scott tog andra platsen i forra arets Masters och det ar nog delvis darfor han ses som ett storre hot an vad den totala statistiken visar. Han har klarat cutten 8 ganger av 10 i Georgia.

Hunter Mahan leder FedEx Cup och har borjat sasongen fantastiskt bra och rankas fyra i varlden fornarvarande. Sju starter, sju klarade cuts, sex topp 25 placeringar och tva vinster. Mahan kommer fran att halla i bucklan i Houston senast (och snuvade Calle P pa en vinst) men lar forhoppningsvis inte vara matt for det. Han vann aven WGCs matchplay i slutet av februari. Mahan har framst plockat slag pa sitt langa spel (6:a i DPA, 9:a i GRP) och har varit synonym med stabilitet i ar.
Mahan missade cutten i Augusta forra aret (framst p.g.a. daligt narspel) men de tva senaste aren innan dess blev det topp 10 placeringar.

Man kan hitta fordelar for bada spelare med Augusta. Jag tycker dock att Mahan bor ses som minst likvardig med Scott har, om inte nagot battre. Med storsta sannolikhet blir detta bet en fyra dagar lang affar och da kommer precision spela storre roll. Ironiskt nog vann Scott i Houston 2007 men lyckades inte ta en topp 25 veckan efter, detta ar dock inget jag tror kommer paverka Mahan pa samma satt.

Som sagt, minst ett coin-flip och da kanns 2.11 vart en slant.
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-05, 00:14   #7
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Lagger aven till:

Ogiltigt spel-ID: 907447


Precis som Grnvit har namn sa kommer det vara blott och det lar betyda lagre scorer overall. Mickelson tror pa manga birdies i intervju och han bor val veta. Forhoppningsvis behover man inte lufta banan.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grnvit (+5)
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-05, 09:45   #8
 
Soaps avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: Det karga nord
Inlägg: 852
Sharp$: 1843
Standard

Kul att du skriver både cricket och golfrekar, du är nog ensam på Sharps på det området eller har jag fel? Zappade förbi följande dokumentär på TV om det Afghanska cricketlagets kvalificeringsmatcher till World Cup i Jersey häromdagen, klart sevärd:

http://www.youtube.com/watch?v=_6kkOE7FZe0

Hur har cricketen gått tidigare säsonger?
__________________
"I must inform you that your betting account has now been closed and no further business may be executed on your behalf. We would like to take this opportunity to thank you for your past custom."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
maddmax (+20)

Senast redigerad av Soap den 2012-04-05 klockan 09:52.
Soap är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-05, 15:14   #9
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tack for tipset Soap, ska definitivt se den nu till helgen!

Har endast spelat IPL en sasong. Det ar tyvarr inte sarskilt manga matcher (forra aret 14 matcher var exklusive slutspel) men det slutade pa plus iallafall. Alskar verkligen T20, ska jag vara arlig ar det mer intressant att titta pa an baseball (hoppas ingen horde mig).
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-05, 15:44   #10
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Streaming till matchen:
http://world.ipl.indiatimes.com/watch-ipl-online/
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-05, 16:13   #11
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

De har ungefar 90 minuter pa sig att fa rent planen (fran vatten) om matchen skall spelas. Hoppas verkligen den gar igang idag da det kanns som ett mycket bra spel.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-05, 17:08   #12
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Hur länge brukar det ta innan matchen spelas igen om den blir uppskjuten? För enligt Nordicbet så kommer mitt spel annuleras om matchen skjuts upp mer än 36 timmar.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-05, 18:58   #13
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Hur länge brukar det ta innan matchen spelas igen om den blir uppskjuten? För enligt Nordicbet så kommer mitt spel annuleras om matchen skjuts upp mer än 36 timmar.
Lange. Antagligen inte den narmaste manaden.

Nu blev det bara 12 overs i denna matchen, vet inte hur de kommer ratta. KKR spelade riktigt daligt, i vissa fall idiotiskt, men spelet lever fortfarande. Vi far se.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-05, 19:28   #14
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ogiltigt spel-ID: 908483


Blir ett MLB-spel idag. Tyvarr har Pinnacle haft problem (?) sa darfor blir det ingen rek pa denna. Go Jays!
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-05, 19:30   #15
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 110
Sharp$: 895

SD-PICKS
Stats: 105 - 68 - 3
ROI: 117.21%
Vinstprocent: 60.69%

Standard

Äntligen dags för Baseball, ser fram emot säsongen och dina spel
dellan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td