Visa ett inlägg
Gammal 2012-04-08, 06:19   #32
maddmax

maddmaxs avatar

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 3250

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2012-04-08 Pune Warriors - Kings XI Punjab (IPL)

Datum: 2012-04-08
Tid: 15:30
Sport: Cricket
Land: Indien
Liga: IPL
Match: Pune Warriors - Kings XI Punjab
Period: ft

Spel: Pune Warriors ML
Insats: 1.00
Odds: 1.990
Bolag: PinnacleSports

Motivering:
En intressant match mellan tva lag som redan spelat i ar. Kings XI forlorade mot Rajasthan Royals for ett par dagar sedan och Pune vann overraskande mot Mumbai i en annan tidig match.

Forst kan det vara vart att namna att Pune och deras agare haft en del kontroverser runtomkring sig infor sasongen. Agarna ansag sig orattvist behandlade och det var nara att man drog sig ur ligan. Nu blev det inte sa och i forsta matchen blev det som sagt vinst. Warriors samlade endast ihop 129 runs mot Mumbai men det rackte mer an val da motstandet var mycket nara att inte na century-market for hela laget. Nu gor man premiar pa hemmaplan, en ny stadium som anses vara den basta i landet, och man har en ypperligen chans att visa fansen att det ar en ny sasong.

Kings XI har jag namnt i en tidigare rek, aven da spelade vi emot. Det blev 160 runs mot Rajasthans 191. Adam Gilchrist, kapten for Punjab, samlade ihop 27 runs medans Mandeep Singh bidrog med 34. Kevon Cooper dodade laget med fyra wickets (och en caught) och det ar har jag tror nyckeln till morgondagens match finns.

Pune har inte nagon Kevon Cooper men man har flera bra bowlers. Jag misstanker att morgondagens scores inte kommer vara i narheten av Royals-Punjab. I bada motena forra aret vann Pune Warriors, i mangt och mycket tack vare sina bowlers. Punjab har forutom Gilchrist, flera andra utlandska spelare inklusive Hussey och Marsh, men ingen av dessa har sett riktigt bra ut under vintern. Samtidigt har Kings XI ett svagt bowlande och jag tror Warriors kommer straffa detta (man motte Malinga senast och detta kommer vara en walk-in-the-park i jamforelse).

Jag tror och hoppas att Ganguly, i mangas ogon en av varldens basta kaptener, kommer fortsatta leda underdogen Pune till vinster. I dagens matchup anser jag dock att laget bor vara favoriter och skulle satt oddset runt 1.90, kanske t o m i hoga 1.80.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Donald (+3), Soap (+1), Rampen (+1)
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat