Ämne: V4 Boden 10/4
Visa ett inlägg
Gammal 2012-04-10, 10:48   #1
sheriffen78

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 4413
Standard

V4 Boden 10/4

Småklurig V4 på Boden idag.

Börjar med ett öppet nordislopp där jag har kraftiga bryderier just nu.

kan bli en helgardering, samtidigt så vinns ju minst hälften av dessa lopp av Gustafsson eller Söderholm. Kanske spela utgång på kuskar? Sindyfaksa gynnas kanske inte av täta starter och Helge gör årsdebut. Min Borka kanske kan vara långskottet?

Avdelning 2 och en storfavorit i form av Finske 2 E.V Mace. Vann lätt ett liknande lopp i Boden för 3 starter sen, men sånaa här finska hästar som man har lite info om är alltid kluriga. Avvakta info på Liven. Kan mycket väl bli utgång då jag har en roligare spik framöver. En häst som absolut måste med är 9 Command Coger. Årsdebut ja, men samtidigt har den fin kapacitet och 4% känns väldigt lite. 1 Sigge PH, 4 Mr Brighside & 5 Västerbo Mission kan vara andra skrälalr att se upp med.

Avd 3 och ytterligare en storfavoriti form av 1 Pigtails. Ytterligare en finne som man vet ytterst lite om, har inte sett dennes seger på Boden tyvärr...
Men här har jag en rolig spik. 11 Chief Of Laday, just nu 15% tycker jag är väldigt intressant. Spurtade riktigt bra senast på Umåker fram till lätt seger. Rundade nästan korvkiosken i sista sväng för att citera HansG. Lite chansartat läge även gång men löser det sig tror jag den kommer med en bra finish.

Avd 4 och favorit är 8 Photofinish FH. Vann direkt i Norrlandsdebuten. Kan mycket väl vara "klar" här oxå, då jag inte tycker det verkar finnas så mycket till motstånd. Spelar nog utgång på denna med & Lotto Lavec, 7 Romeo Kähö, 9 Skogans Victor och 14 First Jag som b-hästar.

Utkastet.
1: Många
2: A=2 B=1,4,5,9
3: 11
4: A=8 B=6,7,9,14
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat