Datum: 2012-04-11
Tid: 11:00
Sport: Baseball
Land: Japan
Liga: NPB
Match: Yomiuri Giants - Chunichi Dragons
Period: ft
Spel: Under 7.5
Insats: 1.00
Odds: 1.719
Bolag: PinnacleSports
Motivering:
Som sagt, det ar otroligt hur snabbt vardagen slar in i baseballens varld. Pro Yakyu har natt nagra matcher langre an MLB och i Central League ser det ut sa har for narvarande:
Chunichi 5-2-2
HANSHIN 5-2-2
Hiroshima 6-3-1
Yakult 5-3-1
Yomiuri 2-7-1
Yokohama 1-7-1
Tillsynes tva lag som fallit efter. Ett av dom ar, nagot ovantat kanske, Yomiuri Giants. De senaste aren har dock Giants offensiv sett samre och samre ut. I ar ar inget undantag. Som lag har man .207 BA och man ar enda lag i CL (och ett av tva i NPB) som annu inte fatt in en homerun. Med 19 runs frammat och 31 i rumpan ar det ett snitt pa 5 runs per match an sa lange.
Chunichi ar i delad ledning men deras offensiv har inte varit omringad med superlativ. Ett BA pa .253 far val ses som godkant i NPB men det har bara blivit 31 runs frammat (ett snitt pa lite over 3). Defensivt har man slappt 15.
Dagens starter for Yomiuri ar
Dicky Gonzalez som jag skrev en del om forra aret. Pa vag till att bli veteran i japanska ligan, inne pa sin attonde sasong. Gonzalez har spelat nagot ojamnt under sin karriar har, ett par-tre riktigt bra sasonger, ett par daliga och ett par-tre mitt-i-mellan. Forra aret var det dock positivt, 13 matcher endast men ett ERA pa 1.80. Han har spelat en match i ar, ND mot Hiroshima (matchen slutade 1-2) efter 7 IP och 1 ER (3 H, 3 BB), och det kanns som att det kan vara borjan pa annu en bra sasong.
Chunichi skickar fram
Kenichi Nakata. Aven han har en match under baltet, 6 IP och 0 ER (1 H och 2 BB) och vinst med 4-0 mot Yokohama. Nakata ar en stabil pitcher och mot Yomiuris klena offensiv bor han kunna halla siffrorna nere, sarskilt med tanke pa att han spelade bra mot Giants forra aret.
Bada lagen har bra bullpens och jag tycker definitivt att linan ar en run for hog. Oddset har borde nog ligga nagonstans runt 1.55-1.58 och darfor tycker jag detta ar ett automatiskt spel. Lar sjunka.