V86-1:
2 I Saw You
Trots storfavorit och en kusk som inte håller bästa klass är det inget snack om att spiken hamras in direkt. Imponerade oerhört senast mot bättre hästar än idag. Ska bli samma balans och utrustning som senast. Om den bara är i närheten av senast blir det inte ens spännande. Är ju rysligt startsnabb och utan strul bakom bilen bär det av till spets direkt och sen är loppet över. 1 gör årsdebut och är bra men öppnar inget speciellt och får förmodligen ett vilsamt lopp i tredje inner. Lär inte köras offensivt om/när 2 sitter i spets. Då vet nämligen alla att loppet är över och börjar köra för andrapriset. Vilket i sin tur betyder att 2 inte ens behöver vara jättebra ens för att vinna högst troligen. I mitt program står det spets, bestämma, pulla undan. Starkare favoriter än så här får man inte. 5 kanske kan hänga med till andraplatsen om den hittar rygg ledaren. Men ska den speeda förbi 2 vid lucka krävs nog att 2 är sjuk för dagen. I mitt tycke en spik som känns så klar en häst kan kännas på förhand. 2 har gått bra även på medeldistans som idag och även över långt så dagens distans känns inte som en nackdel heller. Ibland kan det löna sig att gardera såna här stora favoriter men när inget talar emot får man svälja dom helt enkelt. Oseriöst att spekulera i att en häst ska vara sjuk tycker jag. Jag spikar och håller tummarna för att hästen inte är sjuk för dagen!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|