Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-04-10, 13:59   #1
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 217
Sharp$: 465
Standard

V86 11/4


Som vanligt är intresset svalt på förhand för V86an, så jag tar även denna vecka initiativet och startar en tråd. Era tips och tankar är ovärdeliga för en amatörtippare som mig, så fyll gärna på!

Tycker det vid första anblick ser grymt svårt ut att hitta några spikar, i första avdelningen är 2 I SAW YOU storfavorit men enligt mig är det omotiverat till stor del. Känner rätt mycket för 1 UP DATE HOSS med Adlelsson i sulkyn före Åke Lindblom, men tror baske mig jag tar mig råd att helgardera denna vecka för att slippa repris av förra onsdagens fiasko á la Gubben Goop. Allt för att slippa åka i första hehe...

Så redan där slänger man 8 streck, hur löser man resten för att hålla en budget <800 rader? Spik-tips? Lås? Någon med info?

BOL/Travid
travid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-10, 14:06   #2
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 697
Standard

Tycker själv att Aunt sally har en lämplig uppgift i avd7 och funderar på att spika. i avd8 kan man låsa på 1-2-5

DDn är iallfall ganska given

spik får jag se under morgondagen måste kolla klart lopparkiven.

Haaj!
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-10, 19:32   #3
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 217
Sharp$: 465
Standard

Klanke, du får jättegärna återkomma med utlåtande efter du hunnit kika igenom de lopp du ska kolla. Mitt ATG-play har gått ut och jag är för fattig å snål för att förnya
travid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-10, 20:18   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 54
Sharp$: 1050
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Klanke Visa inlägg
Tycker själv att Aunt sally har en lämplig uppgift i avd7 och funderar på att spika. i avd8 kan man låsa på 1-2-5

DDn är iallfall ganska given

spik får jag se under morgondagen måste kolla klart lopparkiven.

Haaj!
Håller men om avd8 men My lady i avd7 såg bra ut senast på Färjestad.
I saw you spöade bättre hästar i sin förra start än vad han möter nu. Fram med hammaren!!!
AndyAight är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-10, 20:54   #5
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Min utgångsram efter 1 min analys per lopp ungefär:

2,5
3,6,10,14,15
4,5,9,10,12
1,4,7,11
3,6
1,10
2,6,9,10,11
1,2

Hmm, kanske kör den rakt av. Om den bara inte såg så jävla amatörmässig ut med massa tvåhästarslås...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-11, 00:21   #6
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7863
Standard

Har lite tid över i morgon så jag ska nog chocka kroppen och lämna in en liten V86a. Kör nog med 4 spikar. Chanslöst men vinner inte endå.Blir billigt i alla fall.
jag tar ställning för Åke i första men 1 seger 8 andra på 19 förra säger en del om vinnarskallen.Trustworthy vinner inte heller ihjäl sig så Update Hoss kan vara värd ett streck.
Andra spikar jag återigen storisen Que Vadis Lavec.Ser lite spets o slut ut från springspår. Ingen säker vinnare heller.
Tredje är lite årsdebutbetonat. Streckar.3,4,5,7,9,10,12
4e låser jag på i första hand Head First som va rätt grym senast från dödens. En felfri Baretta Boko blir svårslagen,Jorma ger sig aldrig om spets och så tar jag med gasglada C Berntsson som sympatistreck för att jag tycker att hon är så usel.
5e spikar jag Årsdebuterande Kimono Pearl. Kan fattas massor men vann imponerande på V75 i höstas så kapacitet finns för att runda men visst är 5 månaders tävlingsfrånvaro inte optimalt på en spik.
6e tycker jag att Tion borde springa runt det här gänget i cirklar men det gör den troligtvis inte.
7e tror jag att Aunt Sally vinner men garderar. 5 spikar är lite väl stöddigt.
8e låser jag på 1,2,5
2
6
3,4,5,9,10,12
1,4,7,10,14
6
10
1,2,3,4,5,6,9
1,2,5.
Har usel form så inget att rygga. Behöver tävla mig i form därav V86.

Senast redigerad av draken den 2012-04-11 klockan 11:26. Anledning: struken häst
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-11, 10:26   #7
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 143
Sharp$: 1316
Standard

Lopp 1 Har svårt att se I Saw You förlora det detta var ju ruggig senast..tror han tar denna seger lätt spik!

Lopp 2 Här tror jag det skräller finns många hästar som kan vinna detta lopp. 10 Obama gel verkar bli helt bortglömd här streckad just nu på 3% takter upp i sulkyn med den måste med
Gin Rummy om den kommer iväg kan också vinna detta

Lopp3 Års debuter på flera av dom mest betrodda osäkert hur bra dom är, streckar på 3,4,5,9,10,12 och det känns heltäckt.12 tycker jag gjorde ett bra lopp senast och kan speeda hem detta om det blir åka av där framme

Lopp4 4,7 givna men jackpot draget är ju nr 14 Jackpot piraya streckad nu på 1% den ska med

Lopp5 Årsdebut på favoriten den ska med men tror mycket på nr 10 Magnificent Match som gjorde ett riktigt bra lopp senast tror den vinner.

Lopp6 Här spikar jag 10 Tion medon sisu , detta lopp tror jag att han vinner mött betydligt bättre motstånd innan och långa distansen gynnas han bara av.

Lopp7 Detta lopp tycker jag är svårt inte klar hur jag ska göra här, kan 1:an hålla spets ?? eller tar 6:an spets

Lopp8 Tror det står mellan framspårs hästarna 1,2,5 bör räcka långt Tror mest på Björns häst High Eleven L som såg riktigt bra ut senast.
haxx är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-11, 10:27   #8
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

V86-1:
2 I Saw You

Trots storfavorit och en kusk som inte håller bästa klass är det inget snack om att spiken hamras in direkt. Imponerade oerhört senast mot bättre hästar än idag. Ska bli samma balans och utrustning som senast. Om den bara är i närheten av senast blir det inte ens spännande. Är ju rysligt startsnabb och utan strul bakom bilen bär det av till spets direkt och sen är loppet över. 1 gör årsdebut och är bra men öppnar inget speciellt och får förmodligen ett vilsamt lopp i tredje inner. Lär inte köras offensivt om/när 2 sitter i spets. Då vet nämligen alla att loppet är över och börjar köra för andrapriset. Vilket i sin tur betyder att 2 inte ens behöver vara jättebra ens för att vinna högst troligen. I mitt program står det spets, bestämma, pulla undan. Starkare favoriter än så här får man inte. 5 kanske kan hänga med till andraplatsen om den hittar rygg ledaren. Men ska den speeda förbi 2 vid lucka krävs nog att 2 är sjuk för dagen. I mitt tycke en spik som känns så klar en häst kan kännas på förhand. 2 har gått bra även på medeldistans som idag och även över långt så dagens distans känns inte som en nackdel heller. Ibland kan det löna sig att gardera såna här stora favoriter men när inget talar emot får man svälja dom helt enkelt. Oseriöst att spekulera i att en häst ska vara sjuk tycker jag. Jag spikar och håller tummarna för att hästen inte är sjuk för dagen!
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-11, 10:43   #9
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

V86-2:
1-5-6-10-12-13-15 (ej inbördes rank)

Tycker att andra avd ser jätterolig ut med många jättebra hästar som är totalt bortglömda. Lite risk för att 6 får överta spets och då lär den bli svårslagen. Men hoppas och tror att man vill köra 1 i spets som blir bättre och bättre. Loppets roligaste tveklöst 12 som var lite sämre senast men hård öppning då och jag tror att det här är en häst som ska smygas och spela ut sin vassa speed över upploppet. Har sett ruggigt vass ut i tre starter innan senast. Framförallt på Solvalla när den var tvåa från tillägg bakom en kanon som Staro Fifty Fifty. Spurtade riktigt vasst upploppet ner och med bra resa blir det spännande. 10-13-15 alldeles för lite streckade i nuläget. Finns som sagt risk för att 6 är bäst men kan inte motstå att gardera då % ligger snett på så många kusar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hardon (+1)
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-11, 10:59   #10
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

V86-3:
Vet ej

MEN om 4 ser fin ut och rätt info under kvällen är det givet att spika den. Hästen i loppet men årsdebut. Finns även lite chans till tidig spets. Endast streckad på 32 % i nuläget är väldigt spelvärt.

Så här säger man från stallet om hästen (saxat från travtjänsten):
" I V86-3 gör Utility Bus årsdebut och ni som följde oss under fjolåret vet att vi håller hästen högt. Vi har kollat status med alltid lika trevliga och tillmötesgående Marcus Melander i Stall Tarzan:

- Han har övervintrat bra och känns fin, sen så är det ju alltid svårt säga hur han gått framåt osv., men som sagt så känns hästen bra och jag tror att han kommer få en mycket fin säsong. Han har faktiskt varit nere i Frankrike på gården där, men bara gått mängdträning och är givetvis svårbedömd direkt i årsdebuten men läge och distans passar ju bra i varje fall, sen så får vi se helt enkelt. Helt borta är han nog inte även om han behöver lopp i kroppen innan det är någon toppform. Öppet huvudlag, sen så får vi se balans imorgon och hur banan ser ut innan vi bestämmer oss helt, men någon form av barfotakörning blir det nog, säger Marcus".
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
trance_error (+1)
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-11, 11:08   #11
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7863
Standard

Visst är det så. Mycket fin häst men tycker att den har lite halvsvårt att vinna. Samma imponerade seger rad som Åkes i första.1 av 19 förra året.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-11, 11:08   #12
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3817
Standard

Outlaw merci är mitt drag! 6% på tok för lite!
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-11, 11:15   #13
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
Visst är det så. Mycket fin häst men tycker att den har lite halvsvårt att vinna. Samma imponerade seger rad som Åkes i första.1 av 19 förra året.
Man ska inte övertolka andraplatserna tycker jag i dessa två fall. Jag känner till båda hästarna väl och är övertygad om att det inte är något fel på skallen. Har helt enkelt mött för bra hästar tidigare. Dagsform avgör om dom vinner eller ej hävdar jag.
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-11, 11:16   #14
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

Melanders hästar brukat väl oerhört sällan vara färdiga för vinst i årsdebuten. Normalt behöver dom några lopp för att locka fram speeden.
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-11, 11:18   #15
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 873
Sharp$: 1373
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
Melanders hästar brukat väl oerhört sällan vara färdiga för vinst i årsdebuten. Normalt behöver dom några lopp för att locka fram speeden.
Helt korrekt. Det är det som bekymrar mig. Dock lät det oväntat bra på den här och möter ju lämpligt motstånd. Men visst är det stor risk att tempot fattas. Hoppas på bra info under kvällen.
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td