Datum: 2012-04-12
Tid: 11:00
Sport: Baseball
Land: Japan
Liga: NPB
Match: Yomiuri Giants - Chunichi Dragons
Period: ft
Spel: Chunichi Dragons ML
Insats: 1.00
Odds: 1.885
Bolag: PinnacleSports
Motivering:
Yomiuri vann dagens batalj med 5-1 efter ett par sena runs som spiken i kistan. Dock visar siffrorna en annan bild av matchen an hur det egentligen gick till. Yomiuri var inte alls overlagsna och Dragons missade manga bra lagen att fa in runs. Det var 10-9 i hits till hemmalagets fordel.
Imorgon tror jag att Chunichi kommer ta chansen att ta tillbaka forstaplatsen i Central League. Man startar
Kazuki Yoshimi som far ses som en av ligans basta pitchers. Forra sasongen startade Yoshimi 26 matcher med det fantastiska vinst-forlustresultat pa 18-3. Hans ERA var 1.65. Under sin hela karriar (140+ starter) har han 2.55 ERA. Denna sasong har det blivit tva starter och likamanga vinster. 15 IP och 2 ER (6 H, 0 BB, 0 HBP). Ganska imponerande ar ingen overdrift. Om Yoshimi inte skulle halla alla nio innings backas han dessutom upp av ligans basta bullpen (ERA-massigt iallafall).
Giants startar
Tetsuya Utsumi. Utsumi hade en riktigt bra sasong senast, 18-5 med 1.70 ERA men har inte alls overtygat pa samma satt denna sasong. Tva starter och tva L's har det blivit for leftien Utsumi. Delvis beror detta pa daligt runsupport men japanska ligan ar generellt snal och 5 ER pa 13.2 IP far ses som mediokert, minst sagt. Det har dessutom blivit 16 H for motstandarna.
Yomiuri ar pa hemmaplan och sakert starkta av vinsten idag men har tycker jag Yoshimi bor ses som storre favorit. Chunichi har de senaste aren varit det battre laget och med ett lag bakom som har 45 punkter hogre BA an motstandarna tror jag det kommer bli bortavinst har. Ett odds pa runt 1.80 skulle varit mer rattvist.