Min syn på guldloppet:
Avdelning 3 1640 auto
Spetsstriden: Detta är avgörande för hela loppet och nu när Tarzan kör
2 Iceland själv så tror jag att det blir optimal utrustning med helstängt huvudlag och barfota runt om och spets. Utifrån laddar Per vad går med 5 Alvena Pele men kan få svårt att ta sig förbi framför allt 3 Timetosaygoodbye och är då sårbar men även 4 Oracle är snabb vid laddning och kan spöka för Per. Tror alltså på 2 Iceland till spets och att han sedan körs där. 5 Alvena Pele lär då få dödens efter en bit. Snabb är oxå 6 G.H.Nemo men han tar sig knappast förbi Pers häst.
Analys: Ifjol infördes denna sista möjlighet att kvala in till Olympiatravet där endast vinnaren erhåller en plats i huvudloppet en helgen efter. Brioni och Jocke Lövgren tackade för den möjligheten genom att ta hem både försök och finalen helgen efter. Nu möts två av de mest spännande svenska aspiranterna inför årets elitlopp.
10 Oreccietti hann visa enorm fart i årsdebuten på Färjestad senast innan han började fuska med frambenen och galopperade. Banan var lite knepig då det hade snöat innan och det kan ha bidragit till att han tappade travet. Såg helt ok ut sedan då Örjan bara körde runt honom en bit efter fältet. Han möter dock en minst sagt värdig motståndare i Lennartssons startkatapult Alvena Pele som såg strålande fin ut i comebacken senast. Noterbart är att Tarzan har tre hästar med i loppet och blir lite intressant att se Iceland nu då han själv kör igen. Tarzan har alltid en räv bakom örat och just när det gäller hans älskade Iceland vet vi som varit med ett tag att det sitter en hel rävfarm bakom parabolerna. Det är ju faktiskt när han kör själv som hästen brukar fungera bäst. Övriga får svårt att göra sig gällande här men i och med att de är startsnabba kan både 3 Timetosaygoodbye och 4 Oracle ha en avgörande inverkan då de kan skapa en solfjädereffekt åt Iceland så hsn kan svara ut 5 Alvena Pele från start. Stannar med dessa tre streck. Med alla startraketer invändigt så ser det illa ut för Westholms 6 G.H. Nemo vilken var väldigt bra direkt i sin årsdebut. Schas på läget.
Min Rank: A:10,5 B:2 C:6,3,9 D:1,4,7,8
Ovanstående är hämtat från
www.gratistravtips.se