Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-04-11, 21:28   #1
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Talking

Uppsnack V75 SOLVALLA 14/4


Kan inte hålla mig längre Mina tankar vid första blick

Kan det vara så enkelt som spets och slut ala Erik i första.
Ser inte någon som går i dödens och gör grovjobbet.SPIK?

Andra blir CANTAB SISU favorit och det är väl helt rätt, men
här är det lite tuffare motstånd som SUDOKU , STAR BRODDE, och CREDIT FAYLINE
på skrällsidan tycker jag att 10,11 men många streck krävs det iaf

Olypia ALVENA PELE gillar jag skarpt men även GH NEMO
men det lutar åt spik . Borde vara stängt på 4-5 kusar

Här är jag inne på FRAN EBO ......men
var hamnar Per? kan bli vingel...Annars ser BEST MERCHANT intrssant ut

5e Mitt SPIK BALTIC SUND?

Vette fan om jag inte fyller sjätte loppet ser svårt ut minst 8 streck

I sista tror jag det står mellan ARDI BOKO,DONTTELLMEWHATTODO och DICEY SPICEY men jag tar med MM MUGGER

Då var linan igång ...Skål
Vad säger ni om mina första tankar

Senast redigerad av AbbeAce den 2012-04-13 klockan 12:03.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-12, 06:08   #2
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 427
Sharp$: 566
Standard

Min syn på guldloppet:

Avdelning 3 1640 auto

Spetsstriden:
Detta är avgörande för hela loppet och nu när Tarzan kör 2 Iceland själv så tror jag att det blir optimal utrustning med helstängt huvudlag och barfota runt om och spets. Utifrån laddar Per vad går med 5 Alvena Pele men kan få svårt att ta sig förbi framför allt 3 Timetosaygoodbye och är då sårbar men även 4 Oracle är snabb vid laddning och kan spöka för Per. Tror alltså på 2 Iceland till spets och att han sedan körs där. 5 Alvena Pele lär då få dödens efter en bit. Snabb är oxå 6 G.H.Nemo men han tar sig knappast förbi Pers häst.

Analys: Ifjol infördes denna sista möjlighet att kvala in till Olympiatravet där endast vinnaren erhåller en plats i huvudloppet en helgen efter. Brioni och Jocke Lövgren tackade för den möjligheten genom att ta hem både försök och finalen helgen efter. Nu möts två av de mest spännande svenska aspiranterna inför årets elitlopp. 10 Oreccietti hann visa enorm fart i årsdebuten på Färjestad senast innan han började fuska med frambenen och galopperade. Banan var lite knepig då det hade snöat innan och det kan ha bidragit till att han tappade travet. Såg helt ok ut sedan då Örjan bara körde runt honom en bit efter fältet. Han möter dock en minst sagt värdig motståndare i Lennartssons startkatapult Alvena Pele som såg strålande fin ut i comebacken senast. Noterbart är att Tarzan har tre hästar med i loppet och blir lite intressant att se Iceland nu då han själv kör igen. Tarzan har alltid en räv bakom örat och just när det gäller hans älskade Iceland vet vi som varit med ett tag att det sitter en hel rävfarm bakom parabolerna. Det är ju faktiskt när han kör själv som hästen brukar fungera bäst. Övriga får svårt att göra sig gällande här men  i och med att de är startsnabba kan både 3 Timetosaygoodbye och 4 Oracle ha en avgörande inverkan då de kan skapa en solfjädereffekt åt Iceland så hsn kan svara ut 5 Alvena Pele från start. Stannar med dessa tre streck. Med alla startraketer invändigt så ser det illa ut för Westholms 6 G.H. Nemo vilken var väldigt bra direkt i sin årsdebut. Schas på läget.

Min Rank: A:10,5 B:2 C:6,3,9 D:1,4,7,8

Ovanstående är hämtat från www.gratistravtips.se

Senast redigerad av criba den 2012-04-12 klockan 06:35.
criba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-12, 07:51   #3
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Någon som har statistik på hur ofta starka favoriter infriar i stolopp som körs med auto samt medeldistans? Stekel?

Kommer även jag att spika Iceland rakt ut.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-12, 09:07   #4
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3817
Standard

Jag är inte alls övertygad om att iceland håller ut Alvena Pele och övriga startkanoner här, tror den missgynass lite med spår såpass långt in
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-12, 09:09   #5
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3817
Standard

Förstår förövrigt inte vad det är förkonstig rank och analys att först tro att iceland spetsar och sen inte tippa den? Är ju en av Sveriges bästa frontrunner, kommer den till spets är det toppchans och att tro att orchetti från bakspår eller alvena pele från dödens ska plocka ner honom känns märkligt
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-12, 10:52   #6
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 967
Sharp$: 4413
Standard

Har precis oxå kollat lite mer på loppen till Lördag.

I första kan jag inte tänka mig annat än att Det är spets o slut på 4 Beatasine. Spets lär den ta om inte H-O.S får något frispel och får för sig att svara. Men med Erik utifrån så borde det vara klart. S.O.S

Avdelning 2 känns ganska öppet, ett måstestreck jag hittat är 4 Nimble. Nu med Ulf Eriksson i sulkyn. Han har skrällt på V75 förr och hästen har visat fin form. Lite längesen senaste starten tyvärr, men ska definitivt med!

Avd 3. Eftersom det verkas kunna bli tokkörning här, så är jag inne på att spela utgång med 10 Orecchietti. Såg fin ut efter galoppen sist och borde gynnas av hlga utgångstempot. En häst som har mycket spring i benen och tror det absolut har bästchans om inga strykningar dyker upp.

I 4:e så har nog Åkes 11 Jocketoppchans. Kan mycket väl spikas alt utgång. Såg fin ut i årsdebuten och denna kommer klättra i klasserna.

5:e måste jag klura mer på, har svårt att köpa Baltic Sund redan, trots att den travat utan problem i 2 starter. Goofy Bermon gillar jag. Blir nog några streck här.

I Sjätte med massa ston så fattar jag än så länge inget Måste kikas mer på, Om Björns går iväg denna gång är det väl 1:a strecket.

I sista tror jag 1:a hästen är 4 Donttellmewhattodo med Lennartsson. Visade fin form senast som 2:a bakom Vincennes. Avslutade ruskigt bra från tråkig position. Klar andrahäst är väl 1 Ardi Boko... Kan bli ett lås på dessa
sheriffen78 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-12, 14:13   #7
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3817
Standard

Här kommer mina tidiga tankar!

Avd1) Känns mycket öppet. Spetsstrid kan avgöra mycket och jag tror inte att beatasin kommer dit. Dear Jackie öppnar bra men brukar släppa och jag tror att 2 Simon Starlight öppnar bäst av övriga. Häst som höjer sig mycket i spets och känns klart intressant till 14%. Bakom känns det väldigt öppet med några få chanslösa(7,8,12).

Avd2) Köper inte Cantab Sisu som storis här igen, spelade på den när den vann ett lunchlopp men som favorit här är det inget att hålla i handen. Vill även jag varna för 4 Nimble som given första häst till sina 15%. Tror även det kan skrälla till här och garderar på.

Avd3) Spetsstriden avgör allt. Hur tufft blir det? Vem kommer dit? Jag sätter en femma idag på Alvena Pele men det är knappast givet. Vid överpace gynnas naturligtvis Orechetti som räknas mycket mycket tidigt.

Avd4) Svåårt. Given första häst känns Jocke men läget på 1640 är ju inte jättekul och gardering krävs.

Avd5) Tror helt klart mest på Baltic Sund här, dock inte säker på att det är något spikbud i detta lopp. Känns som det räcker långt med 3,10,15 bakom.

Av6) Här kan Jasmin Broline vara ett spikalternativ. Bör väl komma till ledningen vilket är guld värd i dessa stolopp. Öppet bakom men bäst är 7,10.

Avd7) Här tror jag omgångens bästa spik kommer. Hade tänkt spela på Donttellmewhattodo i hans nästa start men väljer att gå emot här. Ardi Boko bör hålla upp ledningen enkelt och sen tror jag faktiskt det kan vara spel mot ett mål. Omgångens bästa spik.
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-12, 18:48   #8
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Någon som har statistik på hur ofta starka favoriter infriar i stolopp som körs med auto samt medeldistans? Stekel?
Ska konsultera bibeln. Återkommer.


Citat:
Ursprungligen postat av donkyklonk Visa inlägg
Förstår förövrigt inte vad det är förkonstig rank och analys att först tro att iceland spetsar och sen inte tippa den?
Precis min tanke. Spetshästen är väl grundtipset, speciellt om det är Iceland.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-12, 22:46   #9
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 859
Sharp$: 3457
Standard

Alvena pele blåser till spets. Om den vinner vete fan, men spets efter 500 sitter den defintivt i. Bjuder på bira i öltältet ovanför målet på elitloppet om så inte blir fallet...........
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AbbeAce (+1), sacro (+2), Klanke (+5)
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-12, 22:50   #10
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Jag vill hålla med om spetskörning,,,tror ingen står emot Alvena men vad händer sen...
Jag chansar nog på att hon hinner undan..
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-13, 08:17   #11
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 11
Sharp$: 1558
Standard

I första får man nog lyssna på hur det ska köras men jag tror beatasine vinner från alla positioner utan dödens,skrällen är Hotpot som är grymt speedig och taggad om det blir bf runtom.
2.a tror jag mest på favo men tycker Nimble är bortglömd och ska med även storskrällen Goa life har gjort några bra lopp och Jansson kanske ställt iordning.

Alvena är grymt snabb ut men jag tror det blir racerbalans på timetosay och jag tror den spetsar,tuff öppning att vänta men finns väl ingen som kan göra jobbet i spåren om inte fredde får för sig att tömma reven.
Jag tror på spets o slut på timen

Fran Ebo har nog bra chans i ett annars öppet lopp,vågar man spika den så kanske man kan komma rätt på övriga avd.

baltic sund är stark men här kommer winning love sätta färg på loppet och det kan skrälla rejält här med många som anser sig ha chans,skrällar är grinnebys och Rolls royse,eller speediga line up du jape med lucka till slut.

Jasmine till ledning och turbo i ryggen,med lucka kan den skrälla.

Ardi känns som bra chans men stigaxel och Mugger mm vill nog ha ett ord med, synar jansson dödens och håller tempo kan Lennartssons kanske finåka, ser ut att vara under kraftig utveckling.
Lite tankar...........
hjohan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-13, 08:53   #12
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 495
Sharp$: 3952
Standard

Spets och slut på Timen var nog det roligaste jag hört hittils idag

Timen är nog min 11:e häst i det loppet även fast det bara är 10 startande

I alla fall känns det som att Alvena Pelé tar spets i detta lopp just pga att den är blixtsnabb ut dom första stegen, och frågan är om Tarzan kan ta emot den. Är lite inne på Nybrinks linje att Alvena spetsar och får den sen dämpa tempot någorlunda så blir det svårt att plocka längder till slut.

I avd6 är jag helt inne på att Platinium Shine blåser runt fältet. Jasmine Broline är en tacksam favorit här, fel distans samt stort kuskminus gör att jag rankar ner...
Jarmop är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-13, 09:58   #13
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 532
Sharp$: 11905
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lillis Visa inlägg
Alvena pele blåser till spets. Om den vinner vete fan, men spets efter 500 sitter den defintivt i. Bjuder på bira i öltältet ovanför målet på elitloppet om så inte blir fallet...........
--------------------------------------------------------------------------------

Alvena Pelé i spets efter 500m? Skulle mer eller mindre kunna garantera att antingen sitter han i spets på 100-150 m eller inte alls! Han är ruskigt explosiv precis efter att det bilen släpper och jag tror Iceland och övriga invändiga är chanslösa svara... Tydlig spetsfavorit, sen om det håller hela vägen eller inte är en annan femma
Alanya är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-13, 10:53   #14
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Nu är Dear Jackie struken i första. Förändrar spetsstrider rejält. Däremot missgynnas beatasine på statistiskt då spår tre är negativt. Från spår 2, 4, 5 vinns hälften utav dessa lopp. Simon starlight är ju någorlunda startsnabb. Laddar men låter Åke få överta? Beata kommer tugga i dödens då. Åke får loppet och vinner? Kolla senast hur passiv han körde!

Även i sista skrev Aftonbladet att Conrad kommer stryka sin häst då den är sjuk. Där rök min chansspik :(
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-04-13, 11:04   #15
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 495
Sharp$: 3952
Standard

Ja nu blir verkligen Simon starlight att räkna med om den körs i spets, vilket det nästan är garanti på eftersom den går bäst där och biter ifrån sig riktigt bra.

Ett 3 hästars lås som jag ser det om man nu inte vågar spika Simon rakt ut.

Beatasine, Blue rock samt simon. Dessa räcker väldigt långt iaf...
Jarmop är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td