Visa ett inlägg
Gammal 2012-04-12, 15:13   #7
donkyklonk

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 3903
Standard

Här kommer mina tidiga tankar!

Avd1) Känns mycket öppet. Spetsstrid kan avgöra mycket och jag tror inte att beatasin kommer dit. Dear Jackie öppnar bra men brukar släppa och jag tror att 2 Simon Starlight öppnar bäst av övriga. Häst som höjer sig mycket i spets och känns klart intressant till 14%. Bakom känns det väldigt öppet med några få chanslösa(7,8,12).

Avd2) Köper inte Cantab Sisu som storis här igen, spelade på den när den vann ett lunchlopp men som favorit här är det inget att hålla i handen. Vill även jag varna för 4 Nimble som given första häst till sina 15%. Tror även det kan skrälla till här och garderar på.

Avd3) Spetsstriden avgör allt. Hur tufft blir det? Vem kommer dit? Jag sätter en femma idag på Alvena Pele men det är knappast givet. Vid överpace gynnas naturligtvis Orechetti som räknas mycket mycket tidigt.

Avd4) Svåårt. Given första häst känns Jocke men läget på 1640 är ju inte jättekul och gardering krävs.

Avd5) Tror helt klart mest på Baltic Sund här, dock inte säker på att det är något spikbud i detta lopp. Känns som det räcker långt med 3,10,15 bakom.

Av6) Här kan Jasmin Broline vara ett spikalternativ. Bör väl komma till ledningen vilket är guld värd i dessa stolopp. Öppet bakom men bäst är 7,10.

Avd7) Här tror jag omgångens bästa spik kommer. Hade tänkt spela på Donttellmewhattodo i hans nästa start men väljer att gå emot här. Ardi Boko bör hålla upp ledningen enkelt och sen tror jag faktiskt det kan vara spel mot ett mål. Omgångens bästa spik.
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat