Nu, mina herrar, har det lagts en hel del spel på Eurovision. Jag tänkte bara snabbt gå igenom dom med några kommentarer om varje spel.
Semifinal 1 (22 maj)
| 2012-05-22 20:00 | Semifinal 1 - Baku | Nation Att Gå Vidare Till Final vs ÖSTERRIKE |
Ja |
FT |
2 |
4.500 |
Visst är det ett litet skrällspel med 4.5 är lite högre än vad jag väntat. Österrike tävlar i den semifinal med flest antal "västnationer" och har en låt som sätter sig. Startnummer 16 (av 18) i semifinalen talar inte heller till bidragets nackdel och dessutom har Trackshittaz lovat att komma med en stor överraskning till semifinalen. Dessutom brukar det finnas en skräll från varje semifinal och denna tror jag kan vara tillägnad Österrike. Liten insats måste provas.
| 2012-05-22 20:00 | Semifinal 1 - Baku | Nation Att Gå Vidare Till Final vs MOLDAVIEN |
Nej |
FT |
2 |
2.900 |
Jag förstår verkligen inte hur Moldavien kan vara en så pass klar favorit att gå vidare. Visst kommer man få sin tolva av Rumänien men jag ser inte att nationen kommer bli överöst med poäng från andra länder. Dessutom är det ju inte någon vidare bra låt heller...
| 2012-05-22 20:00 | Semifinal 1 - Baku | Både Albanien & Island Till Final? vs ANNAT |
Nej |
FT |
2 |
2.000 |
Bwin bjuder här på ett specialspel. Både Island och Albanien måste alltså gå till final för att jag ska förlora. Det fanns även Rumänien och Albanien till final för samma odds. Anledningen till spelet är att jag satt Albanien utanför topp-10 i sin semifinal och skulle det behövas backas upp så är Rumänien mer given till final än Island.
Semifinal 2 (24 maj)
| 2012-05-24 20:00 | Semifinal 2 - Baku | Nation Att Gå Vidare Till Final vs PORTUGAL |
Ja |
FT |
2 |
3.250 |
Portugal har gått till final 3 gånger de senaste 4 åren och det finns en potential i år igen. Det kommer absolut bli tufft och startnummer 6 i semifinalen är inte heller någon lyckolottning. Skrällplatsen från Semifinal 2 ger jag till Portugal. Men det är en del magkänsla på detta spel och får jag då 3.25 på det så tar jag det till liten insats.