Har uppdaterat skriptet och fixat tidigare buggen som gjorde att skriptet inaktiverades när användaren t.ex. använder ett filter. Värt att notera är att jag har satt en delay på 1 sekund efter att användaren har ändrat filter. Detta krävs då sidan måste uppdateras innan skriptet kan exekveras. Det kan leda till att sheetet kan bli aning långsam. Om ni inte gillar det, kan ni redigera skriptet och ändra "delay" variabeln till 0 som resulterar till att det inte blir någon automatisk uppdatering.
Jag har även funderat lite på KPs förslag och tror att det går att lösa på ett bra sätt. Jag återkommer senare i veckan med en ny uppdatering om jag får till det. Kommer bli fullt upp nu med CL och allt så förmodligen fram mot helgen.
För att ta del av nya uppdateringen, klicka bara på länken i första inlägget och webbläsaren kommer ersätta den gamla med den nya.
Edit: tänkte spara det här till helgen men eftersom jag har det tråkigt på tåget så kan jag lika gärna skriva det nu. Har korrigerat binomialfördelningen och använder nu träffprocent baserat på medelodds istället för 50%. Detta bör ge en bättre bild.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av Persa den 2012-04-17 klockan 19:36.
|