Citat:
Ursprungligen postat av vessl123
Vadå inget av lagen har råd att förlora? Har du tagit med i beräkningen att ett eventuellt kryss är lika stor förlust för Barcelona som en förlust? Det enda som gäller är vinst och det har Pep uttalat sig om hela veckan. Samtidigt har både Xavi och Pep sagt att detta kommer bli det offensivaste laget någonsin kommer spela.
Men mycket av matchbilden hänger på hur Real Madrid ställer upp. Många tror att Mourinho kommer försöka sig på en Chelsea med en megadefensiv då nog alla vid det här laget har sett hur svårt det blev för Barca att ta sig igenom då. Däremot passar inte den spelstilen Real lika bra, och man brukar ha en filosofi att "bjuda upp till dans" i El Clasico, så jag tror det som vanligt kommer bli minst 3-4 mål.
|
Inget av lagen har råd att förlora. Jag tror knappast att man kör all guns framåt och hoppas vinna med 6-3 från Barcas sida utan snarare kör på en försiktig linje.
Inte minst efter Chelseas uppvisning i veckan kan Real nog tro att det finns chans att kryssa eller vinna med uddamålet.
Inget spel för mig dock, tänker njuta av matchen.